دومین ترور حاج کاسم در فضای مجازی با حذف مطالب صورت گرفت/ باید برای برجسته سازی قهرمانان و بزرگان کشور تلاش کنیم.

ساعت: 22:15
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795915

کارشناس ارشد ارتباطات و مستندساز با بیان اینکه پس از ترور حاج قاسم موجی از احساسات در اقشار مختلف به راه افتاده است، گفت: باید برای برجسته سازی قهرمانان و بزرگان کشور اقدامی گسترده انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، احمد نامدار ظهر امروز در حاشیه انعکاس رسانه ای شهادت حاج قاسم در دفتر کوم اظهار داشت: قبل از ورود به بحث باید زندگی، کار و شهادت حاج قاسم را به دو قسمت تقسیم کنیم و به آن نگاه کنیم. . یک دوره از دنیا که با سردار قاسم سلیمانی آشنا شدیم و دوره بعدی دنیا که با شهید قاسم سلیمانی و سردار دلا آشنا شدیم.
وی ادامه داد: دشمنان از سردار سلیمانی بیشتر از شهید حاج قاسم سلیمانی می ترسند. شخصیت حاج قاسم بارها قبل از ذات جسمانی اش کشته شده است.
قاسم سلیمانی کارشناس ارشد ارتباطات و مستندساز با اشاره به تشییع پیکر میلیون ها شهید گفت: برای درک علت این تشییع باید به دوران قبل از شهادت حاج قاسم برگردیم. حاج قاسم شخصیتی فراملی و با دید باز بود. حاج قاسم در تمام مراحل زندگی خود در کنار مردم بود و این در لحظه لحظه زندگی حاج قاسم دیده می شود، او در کنار مردم بود و عشق مردم را در فعالیت هایش به راحتی می توان دید.
پس از ترور حاج قاسم، موجی از احساسات در اقشار مختلف جامعه به راه افتاد.
وی گفت: پس از کشته شدن این قهرمان چنین موجی از احساسات در لایه های مختلف مردم به راه افتاد. موج عظیمی از احساسات پیرامون این حادثه به راه افتاد. مردم چندین روز است که پیگیر این مشکل هستند. موج احساسات مردم و حضور مردم در تشییع پیکر حاج قاسم مقابل اصحاب رسانه قرار گرفت.
نامدار با اشاره به موضوع سانسور عکس های حاج قاسم در اینستاگرام و ایجاد محدودیت گفت: طبق آماری که از ربات ها در فضای مجازی دریافت کردم تا دیروز 13 میلیون مطلب با هشتگ های مربوط به حاج قاسم به عنوان دائمی از اینستاگرام حذف شده است. شخص.”
وی افزود: اینستاگرام رسانه ای در دست دشمن است که در سه لایه مختلف کار می کند. اولین لایه نظارت هوشمند است که محتوا را شناسایی می کند. تمامی مطالبی که کوچکترین ارتباطی با حاج قاسم و جبهه مقاومت داشت حذف شد.
دومین مقتل حاج قاسم با حذف مطالب در فضای مجازی بود
این کارشناس فضای مجازی ادامه داد: این نشان می دهد که دشمن متوجه شده است با چه شخصیتی روبروست. به یک معنا باید گفت قتل دوم در فضای مجازی رخ داد که تمامی هشتگ ها حذف شد.
وی گفت: لایه دوم این بستر فیلترینگ و ایجاد محدودیت است و لایه سوم عامل انسانی است. این پلتفرم در چارچوب هوش مصنوعی خود با هشتگی که جنبش انقلابی برای حاج قاسم گذاشته است به سرعت در حال هجوم است و ما هیچ تریبونی از این طرف آماده نکرده ایم.
نامدار افزود: ما در این زمینه کم کاری کردیم و هیچ اقدامی نکردیم تا اینکه بتوانیم در اینستاگرام نسبت به این اقدام اقدام کنیم.
حمله غرب به مطالب مرتبط با حاج قاسم در فضای مجازی
وی تاکید کرد: امروز هشتگ ها و کلیدواژه های مربوط به شهید سلیمانی در حال حذف شدن از غرب است و ما باید در این جبهه حضور داشته باشیم و محتواسازی کنیم.
یک کارشناس ارشد ارتباطات گفت: رسانه ها باید برای بقا و اثبات این قهرمان تلاش کنند. ایران اسلامی از اول انقلاب تاکنون 18 هزار شهید داده است. در این حملات، اقدامات رسانه ای قبل و بعد از حذف فیزیکی توسط دشمن انجام می شود.
وی گفت: در محل شهادت حاج قاسم و ابومهدی المندس در عراق می خواستند بنای یادبودی برپا کنند که سفیر انگلیس در عراق با این اقدام مخالفت کرد که حتی چند روز پیش با اعتراض مواجه شد.
ما باید روی برجسته سازی قهرمانان و بزرگان کشور کار کنیم
نامدار با بیان اینکه باید برای برجسته سازی قهرمانان و بزرگان خود تلاش کنیم، گفت: اگر امروز نگوییم رسانه های دشمن خواهند گفت.
وی گفت: در این زمینه نیازمند راه اندازی پویش های متعدد هستیم. باید برای تأکید بر شخصیت حاج قاسم و استقامت او در جمع کودکان و نوجوانان به ویژه کودکان دنیای مقاومت تلاش کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید