لزوم برخورد قاطع با انتشار دهندگان مطالب کذب در فضای مجازی/مجلس ضروری است


ساعت: 09:57
تاریخ انتشار: 24.07.1401
کد خبر: 1903605

علی بابایی با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی بیشتر برای ساماندهی فضای مجازی، گفت: شورای اسلامی شهر باید با مشکل انتشار اطلاعات نادرست و خلاف واقع در فضای مجازی برخورد جدی داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی بابایی کارنامی در گفتگو با خبرنگار بلاغ با تبریک ولادت با سعادت رسول اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت بر برنامه ریزی بیشتر برای ساماندهی وضعیت افسار گسیخته در فضای مجازی تاکید کرد. و با نشر اکاذیب و شایعات در شبکه های اجتماعی گفت: متأسفانه در فضای مجازی با آسیب های زیادی مواجه هستیم که نیازمند برنامه ریزی و قانون گذاری بیشتر در این حوزه است و قانونگذار باید برای حل این مشکلات و مسائل راه حل قانونی ارائه دهد.

وی با محکومیت اغتشاشات روزهای اخیر و با اشاره به مدیریت این اغتشاشات از فضای مجازی، افزود: سازمان دهندگان و رهبران این اغتشاشات از بسترها و اپلیکیشن های مختلف برای ایجاد آشوب در برخی نقاط کشور استفاده کرده اند. هشدارهایی در مورد وجود و ماهیت و میزان استفاده از آن در کشور وجود داشت که متاسفانه این هشدارها از سوی نهادها و گروه های نظارتی مربوطه جدی گرفته نشد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اهمیت قانونگذاری از سوی قانونگذار برای ساماندهی وضعیت افسارگسیخته در فضای مجازی و نشر اکاذیب و اکاذیب، اظهار داشت: برخورد با نشر اکاذیب. در فضای مجازی یک ضرورت است و شورای اسلامی باید با جدیت وارد این بخش شود و مسائل قانونی آن را بررسی و تصویب کند.

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس به ایجاد مشکلات عدیده در حوزه اینترنت و کسب و کار مجازی در این روزها اشاره کرد و تاکید کرد: در این ایام بسیاری از هموطنانمان با مشکلات عدیده ای در عرصه اینترنت و تجارت مجازی و اقتصادی و اقتصادی مواجه شدند. بحران های مالی برای آنها ایجاد شد و دولت و مسئولان کشور باید برای این بخش نیز برنامه ریزی کنند.

بابایی کارنامی بر ورود جدی قانونگذار در بحث و بررسی مسائل حقوقی فضای مجازی به ویژه نشر اکاذیب در شبکه های عمومی و اجتماعی و افترا در فضای مجازی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: باید قانون بازدارنده و موثری برای مجازات افرادی که در این زمینه اقدام می کنند وجود داشته باشد. انتشار اطلاعات نادرست و نادرست به هر حال قانونگذار سهم بسزایی در حل این مسائل و مشکلات دارد و این افسار گسیختگی، شایعه پراکنی و دروغگویی در فضای مجازی، زیبایی نظام اسلامی نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید