دومین سفر استانی به خوزستان مانع از تبدیل مشکلات به بحران شد/ دولت قبل فقط شعار می داد، پا به خوزستان نگذاشت.

ساعت: 11:28
تاریخ انتشار: 1400/08/08
کد خبر: 1780002

نماینده مردم اهواز و باوی گفت: سفر استانی دولت می تواند از تبدیل شدن مشکلات به بحران استانی جلوگیری کند. تا اینکه دولت قبل در بحبوحه بحران های خوزستان به استان سفر کرد.

«مجتبی یوسفی» نماینده مردم اهواز و باوی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وی با اشاره به دومین سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان گفت: متأسفانه مردم خوزستان به دلیل حکمرانی ناکارآمد و نامتوازن در هشت سال اخیر دچار مشکلات ساده ای هستند که به بحران تبدیل شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سفر دولت به استان‌های مناطق فقیرنشین که دیدگاه‌های نامتعادل دولت‌های گذشته علت مشکلات آن‌ها است، می‌تواند مقدمه‌ای برای اولویت‌بندی حل مشکلات باشد.

یوسفی با اشاره به اینکه بارها گفته شده مشکل مردم خوزستان آب شرب و زیرساخت های استان در انتقال فاضلاب است. این بحران به یک کارمند دولتی تبدیل شد که یک سفر تشریفاتی به استان داشت که نتیجه آن مشخص نبود.

یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت قبل متاسفانه کشور را به پایتخت و چند استان محدود کرد، گفت: می خواهد مشکلات مردم را بشنود و حل کند.

نماینده مردم اهواز و باوی با اشاره به مشکل تامین مالی استان ادامه داد: طبق یک مصوبه قانونی از دهه 90 باید 3 درصد از بودجه نفتی کشور به استان های نفت خیز اختصاص می یافت که یک مازاد دولت اما در سال های اخیر به تدریج با اقدام دولت این بودجه جایگزین بودجه عمومی دولت شده و سهم بودجه استان خوزستان از بودجه متوازن دولت کاهش یافته است. پرداخت ها به درستی انجام شود، مشکلات زیرساختی استان حل می شود.

یوسفی با اشاره به اینکه طبق قانون یک درصد از محصولات صنایع آلاینده باید در استان توزیع شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه این توزیع برای استان خوزستان انجام نمی شود. من انجام می دهم و فقط یک درصد از این هزینه را به استان می پردازم، یعنی بدهی شهرداری ها و دهیاری ها تا سال 99 حدود 30 هزار میلیارد تن است اما این رقم را پرداخت نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه سفرهای استانی رئیس جمهور مردم را امیدوار کرده است، خاطرنشان کرد: مشکلات زیرساختی، اعتبارات، مکانیزاسیون اراضی خوزستان که مورد تاکید مدیریت بوده و می تواند نیاز به کالاهای اساسی مانند گندم و دانه های روغنی را برطرف کند. این یکی از مشکلات اصلی خوزستان است که مردم امیدوارند با سفرهای استانی آن را حل کنند.

نماینده مردم اهواز و باوی با اشاره به اینکه مردم خوزستان مرزبان کشور هستند و با غیور از مرزهای کشور پاسداری می کنند، گفت: با وجود اینکه مشکل امنیتی در داخل کشور نداریم، اما به دلیل وجود تسلیحات فراوان در کشور. استانی که مردم امیدوارند دولت برای حل آن پیشنهاد دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: سفرهای استانی دولت می تواند از تبدیل شدن مشکلات به بحران استانی جلوگیری کند. تا اینکه دولت قبل در بحبوحه بحران های خوزستان به استان سفر کرد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید