دومین کروناویروس بسیار قابل حمل ظهور کرده است

دومین کروناویروس بسیار قابل حمل ظهور کرده است

این سازمان اعلام کرد: نتایج بررسی های اولیه نشان می دهد که نرخ رشد این نوترکیب جدید در مقایسه با زیرگروه BA.2 10 درصد است. تاکنون سه ویروس ترکیبی یا نوترکیب شناسایی شده است. هر دو مورد ترکیبی از دلتا و آمیکرون هستند و سویه سوم ترکیبی از دو زیر واحد آمیکرون است.

ترکیبات جدید چیست؟

آژانس بیمه سلامت بریتانیا (UKHSA) دریافته است که سه سویه هیبریدی در حال حاضر در گردش هستند. دو ترکیب مختلف از زیرگروه های دلتا و BA.1 وجود دارد که XD و XF هستند و سومی XE است.

سویه هیبریدی XD نام جدید خط دلتای فرانسوی و زیرگروه BA.1 است که حاوی پروتئین اسپایک BA.1 و بقیه ژنوم دلتا است.

سویه هیبریدی XF نیز از زیرجنس BA.1 و Delta از انگلستان است که حاوی خوشه ها و پروتئین های ساختاری از BA.1 و بخشی از ژنوم دلتای آن است.

سویه هیبریدی XE دارای یک جنس بزرگ BA.1 و BA.2 در انگلستان است و حاوی خوشه ها و پروتئین های ساختاری BA.2 است، اما بخشی از ژنوم آن BA.1 است.

گزارش ها حاکی از آن است که سازمان بهداشت جهانی روز گذشته گزارشی را با برخی یافته های اولیه در مورد XE منتشر کرد.

در این گزارش آمده است: سویه نوترکیب XE برای اولین بار در 19 ژانویه در بریتانیا شناسایی شد و بیش از 600 توالی گزارش و تایید شده است، اما این یافته نیاز به تایید بیشتری دارد.

پیش از این، آژانس بهداشت سازمان ملل متحد در مورد ویروس های نوترکیب دلتا و آمیکرون هشدار داده بود.

کدام یک شدیدتر است، XD، XE و XF؟

تام پیکوک، ویروس شناس برجسته توضیح داد که نوترکیب هایی که حاوی میخ ها و پروتئین های ساختاری یک ویروس هستند (مانند XE یا XF) می توانند مشابه ویروس مادر خود عمل کنند.

XD می تواند کمی آزاردهنده تر باشد. این ماده که در آلمان، هلند و دانمارک یافت می‌شود، حاوی پروتئین‌های دلتای ساختاری است و اگر نوترکیبی بسیار متفاوت از مادرش عمل کند، احتمالاً XD خواهد بود.

وی گفت: همه این نوترکیب ها باید برای نظارت بر رشد به دقت تحت نظارت قرار گیرند و در صورت امکان باید برای جداسازی و شناسایی آنها تلاش کرد.

دیدگاهتان را بنویسید