دو برنامه مهم بازار سرمایه برای دستیابی به ثبات فعلی / قیمت سهام، قیمت های جذاب است

ساعت: 10:52
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780640

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه در 20 سال گذشته با 4 دوره کاهش شدید مواجه بوده ایم، گفت: قیمت های فعلی سهام در بازار سرمایه قیمت های جذابی است و سازمان بورس تلاش زیادی برای کاهش ابهامات بازار دارد. این موضوع مهمترین محور سازمان بورس و دولت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار صبح امروز در رادیو با بیان اینکه ماهیت بازار سرمایه در حال نوسان است، گفت: متأسفانه به دلیل اتفاقاتی که به خصوص در نیمه دوم سال گذشته رخ داد، شاهد یک نوسان بودیم. افت عجیب این بازار که باعث وحشت سهامداران شد. در این شرایط، در راستای علم مالی رفتاری و واکنش بیش از حد به اخبار منفی، شاهد افت قیمت سهام نسبت به ارزش ذاتی آن ها بوده ایم.

وی با اشاره به برنامه های خود برای ایجاد ثبات در بازار سرمایه گفت: اولین برنامه ای که در نظر داریم افزایش شفافیت در اطلاعات و صورت های مالی شرکت ها است تا سرمایه گذاران اطلاعات دقیقی از سودآوری شرکت ها داشته باشند.

عشقی افزود: در 6 ماهه نخست امسال اطلاعات بسیار خوبی در این زمینه دریافت شد. اما با توجه به برخی نااطمینانی های بازار و همانطور که گفته شد واکنش شدید سرمایه گذاران به دلیل ترس از بازار، منجر به تداوم افت شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: حضور پررنگ تر صندوق های بازاریابی و صندوق های سرمایه گذاری برای خرید سهام از دیگر برنامه هایی است که سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می دهد. در نظر داشته باشید که از ابتدای سال تاکنون 25 هزار میلیارد فولاد از بازار سرمایه تنها توسط صندوق های بازاریابی، توسعه بازار و سرمایه گذاری صندوق خریداری شده است، بنابراین شرکت های بزرگ و هلدینگ های سرمایه گذاری آماده ادامه این خریدها هستند.

وی گفت: اعتمادسازی فرآیندی زمان بر است. “محدودیت در برخی صنایع مانند خودرو باعث کاهش قیمت آنها شده است و شرایط برای سقوط متوقف می شود. این تصمیمات طی چند روز آینده اعلام خواهد شد.”

عشقی بیان کرد: در 20 سال گذشته با حدود 4 دوره کاهش شدید مواجه بودیم که البته این نوسانات پس از طی مراحل به ثبات و شرایط قبلی خود رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید