دیدار اعضای هیات موسس همایش ملی ریحانة النبی با آیت الله العظمی جوادی آملی

اعضای شورای موسس و دبیر همایش ملی ریحانه النبی با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری موج فارس

در این نشست سید عبدالواحد موسوی لاری، موسس همایش ریحانه النبی با اشاره به تاریخچه تاسیس مرکز اسلامی فاطمیه، همایش ملی ریحانه النبی را در ادامه مسئولیت های محوله برای این مرکز دانست. و گفت: این همایش در شش دوره گذشته برنامه های متفاوتی برای مخاطبان مختلف دارد. تدارکات دانشجویی و دولتی از جمله جایزه ادبی ریحانه و جشنواره کتاب سال فاطمیه، نهج البلاغه از دیدگاه علمای اسلام در ایران و جهان، برگزاری دوسالانه قرآن و عترت، نمایشگاه صنایع دستی، جشنواره های مردمی کوثر و کارگاه ها و سمینارهای مختلف که با استقبال نسبتا خوبی روبرو شد.

وی ادامه داد: در این دور در شورای سیاستگذاری مقرر شد که در اولین همایش سراسری پیام امام سجاد (علیه السلام) حقوق و تکالیف انسان در پیشگاه خداوند و حقوق متقابل مردم و حاکمان و حاکمان مورد بررسی قرار گیرد. رهبران، والدین و فرزندان و به طور کلی شهروندان و… دهها وظیفه و مسئولیت دیگر که در رساله حقوق در کنار هفتمین همایش ملی ریحانه شعر فاطمی به طور گسترده مورد بحث قرار گرفت، مانند گذشته آثاری دریافت می کند و همچنین جشن های کوثر خواهد بود. با رویکرد پیوند هنر و نسل جدید برگزار می شود.

در این نشست بهزاد مریدی دبیر همایش نیز گزارشی از روند اجرایی فعالیت های دوره هفتم و آثار و مقالات دریافتی ارائه کرد.

وی خواستار برگزاری هفتمین همایش ملی ریحانه النبی در سه بخش، اولین همایش سراسری پیام امام سجاد علیه السلام، هفتمین دوره جایزه ادبی ریحانه که در حوزه شعر و شاعری خواهد بود، شد. جشن های کوثر که از 11 تا 13 دی ماه مصادف با میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) برگزار می شود، اشاره کردند که در شهرستان مهر برگزار می شود.



آیا این خبر مفید بود؟