دیدار وزیر نفت با رئیس جمهور ونزوئلا / نشست سازنده برای تعمیق دوستی و همکاری در مسائل انرژی


ساعت: 15:46
تاریخ انتشار: 1401/02/13
کد خبر: 1836312

وزیر نفت ایران در جریان سفر رسمی خود به ونزوئلا با نیکلاس مادورو، رئیس جمهور آمریکای جنوبی دیدار و درباره راه‌های غلبه بر اثرات تحریم‌های آمریکا بر هر دو کشور گفتگو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مادورو در توییتر خود از دیدار با جواد اوجی وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران خبر داد و این دیدار را برای تعمیق روابط دوستانه و همکاری در زمینه مسائل انرژی سازنده خواند.

تلویزیون دولتی تصاویری از این دیدار را که در کاخ ریاست جمهوری در کاراکاس برگزار شد را نشان داد.

بر اساس بیانیه وزارت نفت ونزوئلا، پیش از این دیدار، جواد اوجی با همتای ونزوئلایی خود، طارق العاصمی، دیدار و درباره راه‌ها و مکانیسم‌های غلبه بر اقدامات یکجانبه تحمیلی دولت آمریکا و متحدانش گفت‌وگو کرد.

العاصمی که تحت تحریم های آمریکا قرار دارد، روز دوشنبه ویدئویی از دیدار خود با جواد اوجی، وزیر نفت ونزوئلا منتشر کرد.

سفر وزیر نفت ایران به ونزوئلا چند هفته پس از دیدار هیأت آمریکایی با مادورو صورت می گیرد. نشست مارس دموکرات ها و جمهوری خواهان را بر آن داشت تا با چشم انداز لغو تحریم های واردات نفت از ونزوئلا با هدف منزوی کردن روسیه به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین مخالفت کنند. این واکنش ها باعث شد کاخ سفید موضع خود را روشن کند و بگوید که گفتگوی فعالی با ونزوئلا در مورد واردات نفت نداشته است.

ونزوئلا دارای بزرگترین ذخایر نفت در جهان است، در حالی که ایران یکی از تولیدکنندگان بزرگ نفت است و ماه گذشته ظرفیت تولید آن به سطح قبل از تحریم ها در سال 2018 بازگشت.

روابط دوجانبه بین دو کشور از زمان حکومت هوگو کاروز از سال 1999 تا 2013 قوی بوده و در دوران حکومت مادورو تشدید شده است.

به گزارش الجزیره، ونزوئلا که تحت تحریم های آمریکا قرار دارد، صنعت نفت را عامل سقوط خود می داند و از حمایت های قوی در روسیه و چین برخوردار است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید