وزیر انرژی ترکیه: نمی‌توانیم واردات انرژی از روسیه را کاهش دهیم/ نفت ایران باید به بازار بازگردد

وزیر انرژی ترکیه: نمی‌توانیم واردات انرژی از روسیه را کاهش دهیم/ نفت ایران باید به بازار بازگردد

روز جدید قبل از تحریم ها، ترکیه به طور متوسط ​​روزانه 200 هزار بشکه نفت خام از ایران وارد می کرد.

وزیر انرژی ترکیه گفته است که کشورش نمی تواند در تحریم نفت و گاز روسیه شرکت کند، زیرا منبع تامین قابل اطمینان و آماده ای برای جایگزینی انرژی وارداتی روسیه وجود ندارد.

وزیر انرژی آلپ ترکیه، ارسلان بایراکتار، روز سه‌شنبه گفت که ترکیه به خرید نفت روسیه ادامه می‌دهد و امیدوار است تحریم‌ها علیه ایران برداشته شود و عرضه‌های بیشتری برای تامین تقاضای جهانی فراهم شود.

وی در حاشیه کنفرانس انرژی CERAWeek گفت: ترکیه برای 45 درصد تقاضای گاز طبیعی، 17 درصد نفت و 40 درصد بنزین به روسیه متکی است.

جهان به نفت بیشتری نیاز دارد. باید از جایی بیاید، از ایالات متحده، از ونزوئلا، از ایران، از عربستان سعودی، یا از هر جایی که ما به آن نیاز داریم.»

بایراکتار گفت: «آنها تامین کنندگان قدیمی و قابل اعتمادی بودند.

ترکیه قبل از اعمال تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران روزانه حدود 200 هزار بشکه نفت خام از ایران وارد می کرد اما پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام در زمان ترامپ و اعمال تحریم های نفتی علیه ایران، واردات نفت از ایران را متوقف کرد. .

وزیر انرژی ترکیه گفت: (با تحریم های ترامپ علیه ایران) واردات خود از ایران را به صفر رساندیم و اکنون نمی توانیم این بار در زمینه واردات انرژی از روسیه وقفه جدیدی داشته باشیم.

وزیر انرژی ترکیه: نمی توانیم واردات انرژی از روسیه را کاهش دهیم/ نفت ایران باید به بازار بازگردد ترکیه امیدوار است واشنگتن و تهران به زودی برای احیای برجام به توافق برسند.

بایراکتار گفت: “امیدوارم این موضوع با ایران به زودی حل شود. زیرا در این صورت رسیدگی به مشکل تامین انرژی برای ما بسیار آسان تر خواهد بود.”

دیدگاهتان را بنویسید