دیپلماسی و قراردادهای جدید دولتی باید با تولید و زیرساخت هماهنگ باشد


ساعت: 21:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۰۱
کد خبر: 1884996

هادی بیگی نژاد گفت: باید به تولید توجه ویژه شود و اگر بخواهیم ارتباطات و دیپلماسی دولت در اقتصاد مردم تاثیر کامل داشته باشد از این ارتباطات در راستای تولید و زیرساخت بهره می برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهمدان; هادی بیگی نژاد نماینده مردم مالایی در شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی با اشاره به سفر هفته گذشته رؤسای جمهور روسیه و ترکیه به ایران در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار داشت: با توجه به این موضوع که در حال حاضر در سال 2018 به این کشور سفر کرده اند. وی گفت: ورود پوتین و اردوغان پیام های متفاوتی دارد.


وی به سفرهای قبلی پوتین به ایران اشاره کرد و افزود: دیدگاه های ایران و روسیه در حال همگرایی است و در عرصه های اقتصادی و نظامی خود را موثرتر نشان می دهند..


بیگی نژاد با اشاره به اهداف نظامی مشترک ایران و روسیه تصریح کرد: موضوع جنگ سوریه و مواضع ایران در قبال جنگ روسیه و اوکراین را می توان از جمله روابط نظامی مشترک ایران و روسیه نام برد..


وی بابیان اینکه روابط اقتصادی ایران و روسیه قبلا وجود داشت، اما سازماندهی نشده بود، تصریح کرد:.


نماینده مردم ملایر در شورای اسلامی گفت: نتایج نهایی پیگیری های این مدت منجر به عقد قرارداد بلندمدت نفت و گاز برای سرمایه گذاری ارزشمند روس ها می شود. 40 یک میلیارد دلار شد.


وی بابیان اینکه در زمینه سرمایه گذاری گازی مشکل داشته ایم، تصریح کرد: استخراج گاز و توسعه میادین به ویژه میادین جدید از جمله مواردی است که در قراردادهای ایران با روسیه متاثر می شود..


بیگی نژاد با تاکید بر اینکه روابط اقتصادی ایران و روسیه رو به رشد است، تصریح کرد: میدان کیش، پارس شمالی و پارس جنوبی از جمله مواردی است که در قرارداد جدید در نظر گرفته شده است..


وی اظهار داشت: روس ها امیدوارند این روند ادامه داشته باشد و همانطور که رهبری تاکید کردند باید مراقب فریب غربی ها باشند تا این ارتباطات قطع نشود..


نماینده مردم ملایر در شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه رابطه ایران و روسیه عقیدتی نبود و منافعی بود، بیم آن می رود که با چراغ سبز به روس ها این روابط حسنه را از بین ببرند..


وی همچنین به سفر اردوغان اشاره و تاکید کرد: باید توجه داشت که ترکیه در این سال ها سیاست منسجمی نداشته و مواضع متفاوت و به نحوی در هر جهت سنگینی اتخاذ کرده است. .


بیگی نژاد گفت: دیده شد که ترکیه روزی در مقابل اسرائیل موضع گرفت و روز دیگر به دنبال رابطه و حمایت از آن بود که نشان می دهد این کشور موضع گیری دقیقی ندارد..

وی تاکید کرد: ایجاد رابطه اقتصادی امری پسندیده است اما ترکیه باید ابتدا سیاست منسجمی داشته باشد که بتوان بر آن تکیه کرد..


نماینده مردم مالایی در شورای اسلامی افزود: در این سفر چشم انداز رابطه 30 قرارداد اقتصادی میلیاردی بین ایران و ترکیه صورت گرفت و امیدواریم این سند باعث شود که ترکیه نسبت به ایران نگرش ثابتی داشته باشد و هیچ تناقضی نداشته باشد..


وی بیان کرد: در سال های اخیر مواردی مانند تحریم و FATF به عنوان موانع ارتباطی دیده می شود اما امروز آن ارتباطات و فروش نفت نشان می دهد که همه چیز به اراده ما بستگی دارد..


بیگی نژاد تصریح کرد: باید اراده ای برای اثرگذاری اقتصادی از ارتباطات و دیپلماسی دولتی وجود داشته باشد و این تاثیر می تواند متغیر باشد و منوط به استفاده از فرصت فعلی است..


وی با تاکید بر اینکه زیرساخت های موالید در کشور نیاز به توسعه دارد، تصریح کرد: بعد از دوران جنگ تحمیلی در حد نقدینگی و رشد تولید رشد نکرده و این باعث تورم شده است..


نماینده مردم ملایر در شورای اسلامی گفت: باید به تولید توجه ویژه شود و اگر بخواهیم ارتباطات و دیپلماسی دولت در اقتصاد مردم تاثیر کامل داشته باشد باید از این ارتباط در جهتی بهره ببرند. تولید و زیرساخت ..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید