ذخایر سرم و داروهای مورد نیاز کشور برای درمان کرونا در حال افزایش است


ساعت: 12:44
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919760

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو در زمینه آمادگی سازمان غذا و دارو در مقابله با موج جدید احتمالی کرونا در کشور گفت: ذخایر سرم و داروهای مورد نیاز کشور برای درمان ویروس کرونا در حال افزایش است. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سجاد اسماعیلی مشاور رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به سوالی مبنی بر آمادگی سازمان غذا و دارو برای مقابله با موج جدید احتمالی کرونا در کشور توضیح داد: ذخایر سرم و داروی کشور مورد نیاز است. برای درمان کرونا در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه سازمان غذا و دارو برای نگهداری 6 ماهه سرم و آنتی بیوتیک های لازم برنامه ریزی کرده است، اظهار داشت: در صورت شیوع مجدد ویروس کرونا تمام تلاش خود را می کنیم تا مشکلی در تامین آن نداشته باشیم. داروها با توجه به ظرفیت تولید کارخانه های داروسازی نیز افزایش یافته است.

اسماعیلی با بیان اینکه طی جلسات و تعاملاتی که با معاونت درمان داشتیم فهرستی از داروهایی که بیشتر توسط پزشکان و کادر درمانی در پیک قبلی تجویز می شد تهیه شد، افزود: تلاش می کنیم تولید را در زمینه افزایش دهیم. این داروها

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات خوب دولت در زمینه واکسیناسیون، امروز می بینیم که 13 روز بدون فوت ناشی از ویروس کرونا را تجربه کرده ایم، اما برخی از کشورهای اروپایی با افزایش تعداد مبتلایان و جان باختگان ویروس کرونا مواجه هستند که روند کاهش شیوع این بیماری است و این یک دستاورد بزرگ برای حاکمان کشور است.

وی افزود: امیدواریم وزارت بهداشت، درمان و دارو و غذا و دارو مانند گذشته با همکاری کافی و اطلاع رسانی در مورد دوز یادآوری واکسن کرونا، مردم را به واکسیناسیون تشویق کند و همچنین به مردم توصیه می شود که یک واکسن را تزریق کنند. دوز واکسن کرونا

اسماعیلی در پایان با تاکید بر اینکه کشور در حال حاضر ذخایر خوبی از واکسن کرونا دارد، گفت: ذخایر راهبردی ایجاد شده و مردم می توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی، دوز یادآوری واکسن کرونا را به خود تزریق کنند.

دیدگاهتان را بنویسید