ذخیره سازی 14 هزار تن شن و نمک برای عملیات راهداری زمستانی / نصب 7 دوربین جدید کنترل تردد در استان

ساعت: 14:02
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1786675

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی اعلام کرد؛

جعفر شهامت گفت: 14 هزار تن ماسه و نمک و 7 هزار کیسه شن در استان ذخیره شد تا در زمان بارش برف و باران و کولاک احتمالی امسال مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک گفت: 21 گردنه در خراسان شمالی وجود دارد که 10 گردنه آن به طول 86 کیلومتر است که برخی از محورهای اصلی استان را شامل می شود. بودن.

شهامت افزود: گردنه های امین الله، اسدلی، جوزک و بیو شوقان در شرایط متغیر جوی در وضعیت خطرناکی قرار دارند.

وی در ادامه گفت: 23 پاسگاه در خراسان شمالی راه اندازی شده که 19 پاسگاه به صورت دائم و چهار پاسگاه در فصل زمستان فعال است.

این افسر گفت: در این پاسگاه ها 263 پاسگاه با استفاده از 236 دستگاه پاسگاه به صورت مستمر به مردم خدمات رسانی می کنند.

وی گفت: امسال با توجه به افزایش تورم 12 میلیارد تن اعتبار برای تعمیر و نوسازی تجهیزات راهداری، تامین سوخت و خرید قطعات آنها نیاز بود که تاکنون حدود هشت میلیارد تن آن تامین شده است.

شهامت همچنین به اقدامات این اداره کل در ذخیره سازی 14 هزار تن شن و نمک و 7 هزار کیسه شن برای استفاده استان در هنگام بارش برف و باران و کولاک احتمالی در سال جاری اشاره کرد و افزود: این انبار به منظور رفع لغزنده معابر طراحی شده است. و برای حفظ ایمنی وسایل نقلیه تحت شرایط ممکن.

وی گفت: این انبار در ایستگاه های راهداری استان تامین می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره نصب دوربین های ترافیکی در جاده های استان نیز گفت: در حال حاضر 27 دوربین ثابت راهداری در جاده های استان نصب شده است. هفت دستگاه جدید نیز نصب خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای محور بید – چمن گرمه محل نصب و نصب پنج دوربین کنترل تردد جانمایی شده است که تا شش ماه آینده نصب می شود.

وی گفت: با استفاده از این دوربین ها رانندگان اشتباه تحمیل می شوند.

شهامت افزود: 51 دستگاه تردد شمار و پنج تابلوی متغیر در جاده های استان نصب شده و وضعیت راه های استان رصد، کنترل و هدایت می شود.

انتهای پیام/ سوار شد

دیدگاهتان را بنویسید