رئیسی: مردم در اجرای عزاداری نیز اصول بهداشتی را رعایت کنند

رئیسی: مردم در اجرای عزاداری نیز اصول بهداشتی را رعایت کنند

روز جدید رئیس جمهور جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کرد و با قدردانی از مقاومت مردم فلسطین گفت: مقاومت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی بی شک افول این رژیم را تسریع خواهد کرد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز شنبه در جلسه ستاد ملی برخورد با تاج و تخت، در ابتدای سخنان خود با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش به بررسی وقایع مهم پرداخت. آن روزها گفت: رژیم صهیونیستی در جنایت شب گذشته بار دیگر اشغالگری و تجاوزگری خود را به جهانیان نشان داد، اما مقاومت مردم غزه زوال این رژیم کودک کش را تسریع خواهد کرد.
کار یزیدیان زمان تخریب مجلس عزاداری در افغانستان است

رئیس جمهور همچنین به توطئه عوامل تفرقه افکن و مزدوران آمریکا و رژیم صهیونیستی در افغانستان اشاره کرد و گفت: کسانی که مراسم ارتحال حسینی را در افغانستان تخریب می کنند، یزیدیان مستکبر زمان و عصر هستند که سعی در تفرقه افکنی بین مسلمانان و مردم دارند. حاکمان افغانستان باید این جنایتکاران را شناسایی کرده و امنیت همه افغان ها را تضمین کنند.

مردم در کنار برگزاری مراسم باشکوه عزاداری به اصول بهداشتی نیز توجه کنند

رئیسی در ادامه سخنان خود به حضور گسترده مردم در عزاداری سید و سالار شهیدان اشاره کرد و گفت: ملت ایران بر اساس دینداری و حکومت داری خود با شکوه به عزاداری امام حسین (ع) پرداختند و بر همه لازم است برگزاری مراسم و ساختن آن و هیئت های عزاداری باید توجه جدی به رعایت اصول بهداشتی داشته باشند.

رئیسی با قدردانی از تمامی کارکنانی که برای مهار شیوع ویروس کرونا و رفع نیازهای درمانی و بهداشتی تلاش می کنند، اظهار داشت: با کمک مردم و تلاش کادر درمانی توانستیم از سختی ها عبور کنیم. روزهای شیوع ویروس کرونا و امروز همچنان در کنار مردم و کارکنان هستیم، نیازمند درمان و رعایت اصول بهداشتی هستیم.

رئیس جمهور با اشاره به لزوم تزریق دوز تقویتی واکسن کرونا از نگاه کارشناسان، گفت: کارشناسان حوزه درمان با تحقیقات دقیق به این نتیجه رسیده اند که دوز تقویت کننده واکسن کرونا بسیار موثر است. در کنترل شیوع این بیماری لازم است در روزهای تعطیل نیز مراکز واکسیناسیون فعال باشند تا بتوانند به عزاداران نیز خدمت کنند.

رئیسی در ادامه از تداوم اجرای طرح شهید سلیمانی تشکر کرد و افزود: اساساً هر جا که نیروهای مردمی و بسیجی با اخلاص خاص خود وارد میدان شدند توانستند منشاء الطاف و برکات بسیاری باشند. در اجرای طرح شهید سلیمانی خدمات بهداشتی و درمانی به سرعت به مردم دورافتاده ترین نقاط کشور ارائه شد.

رئیس‌جمهور با قدردانی از تمامی کسانی که در جهت شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی به‌ویژه رسانه ملی تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی مستمر و به‌موقع درباره کرونا مکمل ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی بوده و نقش موثری در پیشگیری دارد.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود به فضایل عالم کربلا پرداخت و گفت: در فرهنگ عاشورا روز تاسوعا با نام و یاد حضرت ابا فضل العباس علیه السلام تداعی شده است که بصیرت آن حضرت است. از فضائل و صفات بارز اوست.

رئیس جمهور با اشاره به توصیه رهبر انقلاب در خصوص ویژگی بصیرت، افزود: بصیرت چراغ راه انسان در حوادث و مشکلات است تا بتوانند دوست را از دشمن و راه را از خطا تشخیص دهند و از خطا و کوتاهی بپرهیزند. در مسیر حرکت تکاملی خود.

رئیسی صلابت در ایمان همراه با بصیرت را از دیگر ویژگی های بارز عالم کربلا برشمرد و تصریح کرد: حضرت عباس (علیه السلام) مظهر عزت، شجاعت، مقاومت، انسان دوستی و حکومت داری واقعی بود که هیچ گونه ضعف و کوتاه مدتی از خود نشان نداد. راه نهضت او و این حضرت امروز الگوی جوانان عاشورا است.

دیدگاهتان را بنویسید