گلایه دردناک نظافتچی از عدم رعایت اصول بهداشتی توسط مردم/ سه ماه است حقوق نگرفته ایم!


ساعت: 10:24
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908495

گرچه جمع آوری زباله و نظافت خیابان ها وظیفه لاشخورها است، اما اگر کمی احساس مسئولیت اجتماعی و فرهنگ داشته باشیم و با مهربانی با یکدیگر رفتار کنیم، دیگر نیازی به خم شدن به زباله ها و جمع آوری آن نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصر هامون، زندگی آنها سخت است و با کمترین دستمزد ساعات طولانی کار می کنند. هر قدم آنها زمین زیر پایشان را جارو می کند. آنها که خسته شده اند به سختی چرخ سطل زباله را حرکت می دهند و هرازگاهی به انگشتان پینه بسته خود نگاه می کنند و همچنان با قدردانی آب را روشن می کنند و خم می شوند تا زباله هایی را که راه را می بندد بردارند. -از نداشتن کاری برای انجام دادن و سخت کار کردن.

جارو کردن کوچه ها و خیابان های شهر تنها راه امرار معاش است که رفتگر خیابان رسالت زاهدان به خبرنگار ما «آقا حبیب» گفت: هر روز صبح قبل از طلوع آفتاب ساعت 2 بامداد در در جستجوی نان، او به خدمات شهر رسیدگی می کند، آن را می گیرد و به خیابان می رود.



از کار راضی هستیم، از کارفرما ناراضی!


با اینکه دخل و خرجشان با هم همخوانی ندارد، اما به رضای خدا راضی هستند و ادامه می دهند: تا زمانی که کفاف کرایه خانه و مخارج را بدهد، باز هم پس انداز برای ما خوب است.


e94e4ac6 0a4d 467e 9ab9 57e81d4c721b خبر خاکستری

این لاشخور مهربان که از سختی روزگار گلایه می کند با کمی فاصله از خبرنگار با گلایه از برخی شهروندان می گوید شاید ظاهرش اذیتش نکند: برخی حال ما را زباله ای نمی دانند که از ما می آید باید خم شوید. و در صورت پرت شدن شیشه ماشین به بیرون یا زباله هایی که در کوچه ها و معابر می گذارند، خیابان ها را تمیز کنید. در حالی که چندین سطل زباله در این خیابان قرار داده شده است اما شهروندان موظف به ریختن زباله در این مکان ها نیستند.

در حالی که خبرنگار ما به نظافتچی نزدیک می شود تا صدای او را از پشت ماسکی که روی صورتش زده است بشنود و به او یادآوری کند که سلامتی خود را مدیون دستان مهربانی است که پاکیزگی را به او هدیه می کنند، از نحوه پرداخت حقوق می پرسد: «آقا حبیب» با اندکی مکث ادامه می دهد: هیچ وقت حقوق و مزایا را به موقع نگرفتیم، از سال 1400 هنوز عیدی نداده اند و سه ماه از حقوق عقب هستیم. کارکنان ما را درک نکردند و شرمنده زن و فرزندمان هستیم.

این رفتگر میانسال خاطرنشان می کند: برخی از شهروندان بیشتر به فکر رفاه و آسایش خود هستند و به دیگران اهمیت چندانی نمی دهند، زباله ها را در خیابان ها می ریزند و عده ای نیز چندان با ما برخورد محبت آمیز ندارند. این را در خیلی چیزها می توان دید، زباله یکی از آنهاست که اگر فرهنگ سازی درست انجام شود، نیازی نیست رفتگرها روزی چند بار برای تمیز کردن یک خیابان و هزاران بار برای جمع آوری یک زباله، حتی یک زباله، آن را جارو بزنند. ته سیگار؛ خم شوید و دست ها را محکم روی کمر بگیرید و بلند شوید.


76ff36d0 70a7 45c5 bad8 6f24f2b68d3a خبر خاکستری


معوقات از دوره گذشته باقی مانده است!

محمدرضا مقدم مدیر خدمات شهری شهرداری زاهدان درباره معوقات کارگران شهرداری می گوید: در حال حاضر مطالبات خرداد تا شهریور ماه کارگران شهرداری پرداخت شده و مابقی معوقات دوره قبل باقی مانده است.

به گفته این مسئول؛ برای مابقی معوقات نیز اقداماتی انجام شده که تا پایان سال پرداخت خواهد شد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید