رئیسی: من زمینی در اردبیل ندارم / کارخانه های بسته و نیمه تعطیل نیاز به فعال شدن دارند

رئیسی: من زمینی در اردبیل ندارم / کارخانه های بسته و نیمه تعطیل نیاز به فعال شدن دارند

روز جدید : رئیس جمهور گفت: پروژه جدیدی را در اردبیل شروع نکردیم زیرا پروژه های نیمه تمام ها آسیب می بیند. برخی از پروژه ها بیش از دو سال به حالت تعلیق درآمده و باید تکمیل شوند.

سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری در پایان سفر خود به اردبیل در پاسخ به سوالی در مورد رویکرد دولت در توسعه استان اردبیل گفت: این استان پتانسیل زیادی دارد و نباید چنین بیکاری و مشکلاتی داشته باشد و مردم شکایت می کنند. ” قبل از ورود به استان مشکلات را بررسی کردیم و جلسات مختلفی در تهران برگزار شد. برنامه های استانی در جلسه ای به ریاست معاون اول مورد بررسی قرار گرفت و میزان اعتبارات و زمان اتمام برنامه ها تصویب شد و مقرر شد اعتبارات این طرح ها به بودجه های سالانه در سال جاری و سال آینده اختصاص یابد.

وی ادامه داد: پروژه جدیدی را در اردبیل شروع نکردیم زیرا پروژه های نیمه تمام ها آسیب می بیند. برخی از پروژه ها بیش از دو سال به تعویق افتاده و باید تکمیل شوند.

رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: کشاورزی و صنعت مغان برای امنیت غذایی کشور بسیار مهم است. من به کارکنان کشاورزی و صنعت مغان و وزیر جهاد کشاورزی تاکید کردم که این شرکت باید در ایجاد اشتغال و افزایش تولید فعال باشد. این شرکت در حال حاضر 2000 نفر مشغول به کار است ، اما احتمال دارد اشتغال در این شرکت به 10.000 نفر برسد. در گذشته ، همین تعداد اشغال شده بود. صنایع تبدیلی را نیز می توان فعال و ارزش افزوده کرد.

رئیسی با بیان اینکه پروژه آبیاری تا حد زیادی به اتمام رسیده است ، اما متروکه شدن آن خسارت جدی به بار آورد ، افزود: تکمیل این پروژه یکی دیگر از تصمیمات دولت است. همچنین تصمیم گرفته شد به خواسته های عشایر و کشاورزان پاسخ داده شود.

رئیس جمهور همچنین گفت آنچه مردم را نگران می کند این است که سدهای استان نهایی نشده و کشاورزان با مشکل روبرو هستند. حتی مشکل نوشیدن آب نیز وجود دارد. البته ما در کشور کمبود باران داریم ، اما راه های برون رفت از مشکلات وجود دارد.

رئیس: زمین قدیمی / کارخانه های بسته و نیمه بسته باید فعال شوند

رئیس دولت سیزدهم با اشاره به تعداد زیاد تلفات و تصادفات جاده ای در استان اردبیل خاطرنشان کرد: تکمیل محورهای مواصلاتی از دیگر اولویت های ماست. در این راستا ، تصمیم گرفته شد تا مراحل لازم مسیرهای حمل و نقل سریعتر انجام شود و تکمیل سایر بخشها طولانی نشود. از سوی دیگر پروژه احداث راه آهن به آرزوی مردم روستا تبدیل شده است. راه آهن استان قرار بود در شش سال به پایان برسد اما اکنون 15 سال دارد. اعتبار این طرح ها باید تضمین شود. با این حال ، قانون فروش دارایی های مازاد دولتی در سراسر کشور به درستی اعمال نمی شود ، در حالی که استاندار باید بخشی از وام را از اینجا تامین کند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه باید در بخش کشاورزی استان گام های اساسی برداشته شود ، گفت: خرید محصولات کشاورزی باید تضمین شود تا کشاورز امیدوار باشد محصولش به فروش برسد. ایجاد منطقه آزاد نیز یکی دیگر از خواسته های مردم است که به نحو مقتضی در شورا تصویب شده است و باید رعایت شود. این مطالبه حق مردم است ، البته منطقه آزاد باید مرکز تولید و صادرات باشد نه منطقه واردات کالا.

رئیسی گفت: مردم خواهان عدالت در تقسیم بودجه هستند. بودجه 1401 باید عادلانه بسته شود ، یعنی. بودجه باید بر اساس برنامه ریزی فضایی و نیازهای منطقه ای تقسیم شود تا توسعه متوازن در کشور ایجاد شود. ما این مشکل را در برنامه خود داریم.

رئیس جمهور در پایان با بیان اینکه 30 تا 40 درصد ظرفیت تولید اردبیل تعطیل شده است ، افزود: فعال سازی این ظرفیت اولویت دیگر ما است. کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل باید فعال شوند و نه تنها استاندار بلکه همه مدیران این حوزه باید برای ایجاد شغل در روستا برای جوانان به ویژه جوانان تحصیل کرده تلاش کنند. ما در دولت وعده های عملی نشده را نمی دهیم. وقتی وزرا در شورای اداری قول می دهند ، برنامه ریزی لازم قبلاً انجام شده است. معتقدم وضعیت فعلی استان در آینده باید با وضعیت فعلی متفاوت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید