رئیس جمهور از نمایشگاه طرح‌های راهبردی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری موج


بازدید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی از نمایشگاه طرح های راهبردی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) شامل بخش های مختلف نفت و پتروشیمی، راه و شهرسازی، صنعت و معدن، ارتباطات و فناوری اطلاعات، کشاورزی. و امنیت غذایی، صنعت آب و برق، بنادر و کشتیرانی

رئيس جمهور وی همچنین با مرکز فرماندهی و نظارت بر پروژه های این قرارگاه به صورت آنلاین و ویدئو کنفرانس با مهندسان و متخصصان حاضر در 11 پروژه در حال ساخت قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) ارتباط برقرار کرد و در جریان آخرین اخبار قرار گرفت. وضعیت ساخت این پروژه ها

ریل چابهار زاهدان، خلیج گرگان، انتقال آب زاهدان، دکل حفاری ظفر 3، فاضلاب اهواز، مهر خلیج فارس، خط لوله صالح آباد، مترو قم، بندر پارسیان، مصلی امام خمینی (ره) و فولاد بافت کرمان شامل 11 پروژه در دست اجرا است. در جریان ساخت این کمپ، دکتر رئیسی به صورت زنده در جریان روند ساخت آنها قرار گرفت.

به گفته مدیران و فرماندهان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در حال حاضر 61 پروژه ملی و راهبردی با مشارکت این قرارگاه و دولت در قالب طرح همت و خدمات رسانی از ابتدای خرداد 1402 آغاز شده و به بهره برداری می رسد. در پایان در سال 1403 در تمام نقاط کشور تکمیل شد. در 6 ماه گذشته 15 پروژه از 61 پروژه مذکور طبق برنامه زمان بندی و برنامه ساخته و تحویل داده شده است.

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل ارتش پاسداران به همراه جمعی از فرماندهان سپاه و همچنین مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، جواد اوجی وزیر نفت، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور، علی در این بازدید اکبر مغربیان وزیر نیرو رئیس جمهور را همراهی می کرد

رئیس جمهور پس از بازدید از دستاوردهای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در حوزه های دانش بنیان گفت: دانشگاه های فنی و صنعتی در این حوزه حرف هایی برای گفتن دارند و می توانند بسیار موثر باشند.

وی امکانات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء را نشانه امیدواری مردم برشمرد و افزود: مردم باید به تک تک این گزارش ها گوش دهند چرا که در نقاط مختلف کشور کارهای بزرگی توسط همان مردمی که حکومت کردند در حال انجام است. جنگ دیروز آنها امیدوارند

رئیس جمهور تصریح کرد: ما در این گزارش ها شاهد بودیم که هم در گرما در هرمزگان و بوشهر و هم در سرما در صالح آباد کار انجام می شود و عزیزان در سرما و گرما زحمت می کشند که قابل لمس است.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به ارتباط کارکنان اردوگاه با دانشگاه و استفاده از نیروهای متخصص و متعهد، افزود: بسیار ضروری است که کار بر اساس دانش و علم باشد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این بازدید گفت: امروز به فناوری های زیادی در حوزه حمل و نقل دسترسی پیدا کردیم و اخیرا اقدامات خوبی را در حوزه ساخت و ساز مسکن آغاز کردیم تا بتوانیم از خوبی ها استفاده کنیم. از ظرفیت اردوگاه کار اجباری و در این بخش استفاده کرده ایم

جواد اوجی وزیر نفت نیز گفت: به جرات می‌توان گفت قرارگاه حاتم در بیش از 132 پروژه بالادستی و پایین‌دستی و پروژه‌های کلان شرکت خواهد کرد که ممکن است بخش خصوصی نتواند آنها را انجام دهد.

سردار عبدالرضا عابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) از رقابت با شرکت های خارجی و نقض انحصار در اجرای پروژه های خاص به استفاده از انرژی داخلی گفت: در این راه قدرت بیش از 5 هزار پیمانکار از بخش خصوصی با بیش از 150 هزار پرسنل استفاده شده است.

وی درباره نحوه عملکرد قرارگاه نیز توضیح داد: برخی فکر می کنند قرارگاه خاتم الانبیاء همه کارها را می گیرد و از 100 درصد ظرفیت خود استفاده می کند اما اینطور نیست. ما دست اکثر پیمانکاران بخش خصوصی را گرفته ایم و به آنها کمک کرده ایم و از آنها حمایت می کنیم.


آیا این خبر مفید بود؟