قرارگاه خاتم الانبیا وارد پروژه های آبرسانی و راهسازی کردستان شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، اسماعیل زارعی کوشا با سردار هوشی سادات فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با حضور نمایندگان مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی، نماینده راهسازی و راهسازی کشور دیدار و گفتگو کرد. شرکت توسعه و مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب. تهران برگزار شد، وی گفت: با توجه به عمق عقب ماندگی و نیاز استان به اجرا و اجرای پروژه ها و زیرساخت های مهم، جلسه ای با فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) برگزار شد.

وی افزود: این جلسه با دستور کار ورود قرارگاه خاتم الانبیاء به منظور کمک به توسعه زیرساخت های آب و جاده و بهبود عملکرد این دو بخش با استفاده از ظرفیت پالایش نفت برگزار شد.

زارعی کوشا با بیان اینکه پروژه های اولویت دار برای اجرا در کردستان مشخص شده است، گفت: اجرای شهرهای کامیاران و سنندج در مسیر کریدور شمال – جنوب و جاده سنندج – مریوان – باشماق یکی از پروژه های شناسایی شده از لحاظ فنی و اجرایی است. دیدگاه اجرایی قدرت بررسی و در دستور کار قرار گرفتن برای عملیاتی شدن و بهره برداری از این ظرفیت.

استاندار کردستان افزود: مقرر شد وزارت راه و شهرسازی مشخصات و مستندات پروژه ها را در جریان خروج از تشریفات ارائه و با سازمان برنامه و بودجه کشور آشنا کند.

وی یکی از مهمترین مسائل و دغدغه های امروز دستگاه های اجرایی استان را آبرسانی به شهرهای دارای مشکل عنوان کرد و گفت: شرکت مهندسی آب باید اسناد مالی پروژه های آبرسانی شهرستان های کوروه، دهگلان، بیجار و حسن آباد را ارائه کند.یاسوکند به عنوان تهیه تفاهم نامه و تایید سازمان برنامه و بودجه در اسرع وقت.

استاندار کردستان به تامین آب شهر سنندج از سد آزاد به عنوان یکی دیگر از پروژه های مهم استان در حوزه آب اشاره کرد و افزود: اروندان تاکید کرد.

زارعی کوشا ادامه داد: 770 میلیارد تن اعتبار از سوی سد آزاد برای تکمیل آبرسانی سنندج تامین شد و با توجه به اعتبار کامل پروژه، انتظار داریم مردم سنندج در اسرع وقت از آب گوارا و سالم سد آزاد بهره مند شوند.


fbeb92c4 bbba 4bc8 b64b f3031eb81ec8 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید