رئیس جمهور: امر به معروف و نهی از منکر نباید در جامعه تضعیف شود

رئیس جمهور: امر به معروف و نهی از منکر نباید در جامعه تضعیف شود

روز جدید رئیس جمهور یکی از پیام های قیام عاشورا را احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی دانست و با تاکید بر استفاده از ظرفیت مردم در انجام این وظیفه، گفت: هر جا به مردم تریبون داده شود. ، موفقیت حاصل شده است. اساساً هنر امام خمینی (ره) و رهبری انقلاب اسلامی این بود که مردم را به میدان بیاورند، بنابراین نباید از این ظرفیت عظیم غافل شد.

رئیس جمهور یکی از پیام های قیام عاشورا را احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی دانست و با تاکید بر استفاده از ظرفیت مردم در انجام این وظیفه گفت: هر جا که به مردم داده شود. یک پلت فرم، موفقیت به دست می آید. اساساً هنر امام خمینی (ره) و رهبری انقلاب اسلامی این بود که مردم را به میدان بیاورند، بنابراین نباید از این ظرفیت عظیم غافل شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز شنبه در دیدار اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه این دیدار مصادف با آغاز ایام سوگواری محرم است، امام حسین (ع) را پرچمدار امام حسین (ع) دانست. این فریضه مهم شرعی را بیان کرد و گفت: «حرکت عظیم». حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهادت مظلومانه ایشان دلیل بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در دین مبین اسلام است.

رئیس جمهور امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همه آحاد امت اسلامی دانست و تصریح کرد: جامعه ای که نسبت به این فریضه بسیار مهم دینی حساس نباشد، جامعه زنده ای نیست. برای داشتن جامعه ای برابر با انقلاب اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر نباید در جامعه تضعیف شود.

رئیسی با اشاره به وظیفه قانونی دولت و مجریه برای اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر گفت: همه دولتمردان و نهادها در این زمینه مسئولیت دارند و باید با دقت و جدیت به وظایف خود عمل کنند.

وی در ادامه ظرفیت های عظیم مردم و سازمان های مردم نهاد کشور را برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و تصریح کرد: هر جا مردم تریبون داشته باشند موفقیت حاصل می شود. اصولا هنر امام خمینی (ره) و رهبری این است که مردم را به میدان بیاورند، بنابراین نباید از این ظرفیت بزرگ غافل شد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر ضرورت بی توجهی به فضاهای دروغین در مسیر امر به معروف و نهی از منکر افزود: متأسفانه گاهاً مشاهده می شود که برخی افراد تحت تأثیر فضاها از وظایف مقرر و قانونی خود کوتاهی می کنند که این امر خطرناک است زیرا دشمن او از همین اهرم ها استفاده می کند و برای عقیم نگه داشتن بسیاری از مسائل مهم کشور، با فضاسازی برخی مدیران را منفعل می کند.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم شفاف سازی و تنویر افکار عمومی در حوزه معروف و منکر تاکید کرد و از افراد صاحب نفوذ خواست تفاوت حقوق فردی و حقوق جامعه را به روشنی برای مردم توضیح دهند.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر امنیت اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی در جامعه وجود نداشته باشد همه متضرر می شوند افزود: همه باید مسیر تامین امنیت اقتصادی و اخلاقی را طی کنند تا جامعه از ناهنجاری ها به دور باشد.

رئیسی با بیان اینکه دولت مصمم به امر به معروف و نهی از منکر به ویژه در مسائل اقتصادی و اجتماعی است، افزود: در این حوزه وظیفه دولت از همه دستگاه ها بیشتر است و قدردان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر هستیم. که مطابق با عملکرد است. این وظیفه مهم دینی به دولت کمک می کند.

وی در ابتدای سخنان خود با خانواده های سیل زدگان در مناطق مختلف کشور تسلیت گفت و از تلاش ها و تلاش های دستگاه های مختلف برای کمک به سیل زدگان قدردانی کرد.

پیش از سخنان حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی رئیس و هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و همچنین سردار احمد وحیدی وزیر کشور، دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر کشور جهت گیری، سردار حسین اشتری فرمانده کل نیروی انتظامی کشور و آیت الله کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری به عنوان اعضای این ستاد ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و اقدامات این ستاد گروه تحت رهبری خود به بیان نظرات، دیدگاه ها و گزاره های خود در زمینه امر به معروف و نهی از منکر پرداختند.

نحوه تعامل دولت با ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در نهادهای دولتی، اجرای قانون حمایت از امر به معروف و نهی از منکر، مقابله با آسیب های فضای مجازی و ناهنجاری های سازماندهی شده در حوزه فرهنگ پرهیز از ایجاد دو قطب در جامعه در امر به معروف و نهی از منکر و لزوم پیوست فرهنگی به تمامی فعالیت ها در این حوزه و تقویت تشکل های مردمی برای احیای این فریضه مهم دینی از مهمترین موضوعاتی است که سخنرانان در حضور رئیس جمهور در این جلسه مطرح کردند.

دیدگاهتان را بنویسید