رئیس جمهور سیاست دولت برای کاهش درد و رنج مردم از تورم را تشریح کرد


ساعت: 00:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822175

رئیس جمهور با اشاره به سیاست دولت برای کاهش درد و رنج مردم از تورم گفت: دولت ضمن مقابله با گرانی به اصلاح سیاست های پولی ادامه می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید ابراهیم رئیسی در حاشیه این نشست هنرمندان گفت: کنترل اسب کلاهبردار در دستور کار دولت و برنامه اصلی معیشتی در هشت ماه گذشته بوده است. به خصوص پوست ضعیف آسیب دیده است. بنابراین فوری ترین برنامه دولت جلوگیری از سیل ناشی از تورم و تلاش برای ارتقای قدرت خرید خانوارها بود.

رئیسی افزود: تصمیمات مهم پولی و مالی در این مدت منجر به افزایش نرخ تورم 12 ماهه از حدود 60 درصد در شهریور 1400 به 46 درصد در اسفند 1400 شد. یعنی بیش از 13 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: اقدامات دولت به این معنا نیست که قیمت کالاها و خدمات در این مدت افزایش نیافته است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سیل تورم و نابودی آن هنوز به طور کامل متوقف نشده است، افزود: ما در دولت سیزدهم نشان دادیم که می توانیم تورم را کاهش دهیم و انشاالله در ماه های آینده کمتر و کمتر شود تا اقتصاد ملی ممکن است به تدریج کند شود.

رئیسی ادامه داد: البته علاوه بر تورم به عنوان عامل ساختاری تورم، سوء استفاده هایی نیز وجود دارد که اصولاً ناظران دولتی موظفند از این سوء استفاده ها جلوگیری کنند.

وی بر لزوم مقابله با سوء استفاده کنندگان به عنوان یک برنامه جدی دولت تاکید کرد: برخی باید مراقب باشند که به بهانه این تورم ساختاری، قیمت هایی را خارج از واقعیت های اقتصادی مردم تحمیل نکنند تا منافع نامشروع شخصی یا گروهی و نیات و مسئولیت های نهادهای نظارتی تضمین شود. «اینجا مواظب هستند که حقوق مردم تضییع نشود.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش دستگاه های نظارتی برای جلوگیری از افزایش قیمت ها، گفت: تاکنون اقدامات نهادهای نظارتی در این حوزه به نفع بوده و در برخی موارد این اقدامات باندهای پشت پرده در ایجاد فشار بر مردم و خنثی سازی را شناسایی کرده است. اقدامات مخرب خود را در بازار “به آرامی

رئیسی همچنین تاکید کرد: دولت در هر دو بخش از جمله تداوم اصلاح سیاست های پولی و مالی و مبارزه با گرانی اقدامات موثری را با جدیت انجام خواهد داد تا بتوانیم به تدریج از فشار بر معیشت مردم عزیز بکاهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید