رئیس جمهور: هیچکس حق ندارد با مردم ایران با زبان زور صحبت کند

رئیس جمهور: هیچکس حق ندارد با مردم ایران با زبان زور صحبت کند

روز جدید رئیس جمهور با بیان اینکه ایران از مواضع قانونی و منطقی خود عقب نشینی نخواهد کرد، گفت: هیچکس حق ندارد با مردم ایران با زبان زور صحبت کند. ایران هیچ درخواستی خارج از مرزها مطرح نکرده است.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت در واکنش به ادعاهای اخیر آمریکا در مورد برجام اظهار داشت: آمریکایی ها گفتند ایران باید به برجام بازگردد در حالی که جمهوری اسلامی هرگز از برجام خارج نشد و آمریکا یکی از آنها بود. که برجام را نقض کرد.

وی افزود: امروز نه تنها اروپایی ها به عنوان متحد آمریکایی ها در مذاکرات، بلکه از همه ملت های جهان پرسیده شد که چرا آمریکا به تعهدات خود در برجام پایبند نبود و از آن خارج نشد؟

رئیس جمهور با اشاره به تحریم های سخت آمریکا علیه ملت ایران گفت: آمریکایی ها بارها گفته اند فشاری که به ملت ایران وارد کرده اند بی سابقه و حداکثری است اما سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور رسما اعلام کرده است. که این فشار به هیچ وجه جواب نداد و بدجوری شکست خورد.

رئیسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی از مواضع قانونی و منطقی خود عقب نشینی نمی کند، به آمریکایی ها توصیه کرد به جای تکرار تلاش نافرجام فشار حداکثری بر ملت ایران به واقعیت ها نگاه کنند و از گذشته درس بگیرند.

وی افزود: آمریکایی ها باید در 43 سال گذشته متوجه شده باشند که نمی توان با زبان زور با مردم ایران صحبت کرد. عجیب است که باز هم می خواهند با همین ادبیات حرف بزنند که قطعا نتیجه ای برایشان نخواهد داشت.

رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در مذاکرات 1+5 و 4+1 کاملاً منطقی عمل کرده و مطالبات منطقی خود را مطرح کرده است. حتی امروز، تیم مذاکره کننده هیچ خواسته خارج از چارچوبی را مطرح نکرده و در طول سفر تا کنون به صورت استاندارد عمل کرده است.

رئیسی با اشاره به سفر مقامات آمریکایی به منطقه تاکید کرد: اگر قرار باشد که سفر مقامات آمریکایی به کشورهای منطقه موجب تقویت جایگاه رژیم صهیونیستی و عادی سازی روابط این رژیم با برخی کشورها شود، تلاش آنها باعث خواهد شد به هیچ وجه برای صهیونیست ها امنیت ایجاد نمی کند.

وی خطاب به آمریکایی ها گفت: اگر می خواهید تاثیر اقدامات و تحرکات خود را در منطقه بدانید با چشم باز به جایگاه ملت ها نگاه کنید که نفرت صهیونیست ها و جنایات این رژیم در آنها افزایش یافته است. قلبها.

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همه رویدادهای منطقه را به دقت رصد می کند و هیچ تحرکی را فراموش نمی کند، خاطرنشان کرد: بارها به کسانی که از سوی آمریکایی ها پیام آورده اند گفته ایم که اگر کوچکترین تحرکی علیه تمامیت ارضی ایران انجام شود. ، با پاسخ قاطع ما مواجه خواهد شد.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ارتقای زیرساخت های اجتماعی در حوزه آموزش عالی، بر لزوم توسعه، نوسازی و تجهیز خوابگاه های دانشجویی به ویژه خوابگاه های دانشجویی خانواده تاکید کرد و خواستار برنامه ریزی دقیق برای مشارکت مردم و مردم شد. خیرین و همچنین کمک بنیادها و نهادها در ساخت این خوابگاه ها.

وی همچنین بر توجه دستگاه ها به ارائه خدمات شایسته به مردم و مطالبات آنان تاکید کرد و اظهار داشت: هیچ چیزی مهمتر از خدمت به مردم و حفظ آرامش و امید در جامعه نیست، از افزایش سرمایه اجتماعی و امید در دل مردم. مردم به عنوان ابرپروژه دولت سیزدهم را به خاطر بسپار.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: همه حاکمان باید خود را ملزم به ایجاد امید در جامعه بدانند و هرکس نسبت به امور مردم بی تفاوت باشد و دانسته یا ندانسته آنان را ناامید کند، خلاف نظام و راهبرد حکومت است.

دیدگاهتان را بنویسید