رئیس دفتر رئیس‌جمهور: می‌خواهند با متهم کردن خانواده‌ها به محبوبیت دولت لطمه بزنند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور: می‌خواهند با متهم کردن خانواده‌ها به محبوبیت دولت لطمه بزنند.

روز جدید اسماعیلی در خصوص انتصابات خانوادگی در دولت گفت: ارائه این موضوعات با ذهنیت غیرواقعی و ساختگی نشان می دهد که عده ای به دنبال جفا در این دولت هستند. این در حالی است که مصادیق ارائه شده در تضاد با واقعیت است.

وی گفت: ما در مورد مذاکرات در وین بسیار جدی هستیم. هدف نهایی ما در مذاکرات 1+4 برداشتن همه تحریم ها با عزت و اقتدار است.

«گلام حسین اسماعیلی» شنبه شب در برنامه نگاه از شبکه اول سیما افزود:

وی گفت: ما همه مردم ایران را ولی امر خود می دانیم. در پایتخت هایشان.

** 120 میلیون واکسن وارد کشور شده است

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه تاکنون 120 میلیون واکسن ضد تاج وارد شده و هزینه آن پرداخت شده است، افزود: در این شرایط ثابت کرده ایم که با وجود تحریم ها با واردات 120 میلیون دوز، تحریم ها را خنثی کردیم. واکسن “

وی گفت: موفقیت تزریق واکسن در کشور ما قابل تقدیر است. جای قدردانی و قدردانی است.

اسماعیلی گفت: همه دستگاه های اجرایی در تهیه واکسن لازم و تزریق آن به مردم همکاری می کنند و امروز مردم در مراکز تزریق منتظر هستند تا برای تزریق واکسن مراجعه کنند، ضمن اینکه 6 شرکت داخلی تولید واکسن را آغاز کرده اند و امروز به تعداد بیشتری نیاز داریم. تولید و واردات واکسن به گونه ای که بتوان از دوز سوم برای تزریق افراد استفاده کرد.

وی افزود: پیش‌بینی ما این است که سویه‌های جدید کرونا وارد کشور نشود و با توجه به اثربخشی واکسن‌های داخلی، می‌توان مطمئن بود که این واکسن‌ها موثر بوده و واکسن مورد نیاز انسان نیز تهیه شده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: توصیه ما به هموطنان اما رعایت نکات بهداشتی، رعایت مشکلات بهداشتی و مسافت و استفاده از ماسک و محلول های ضدعفونی کننده برای جلوگیری از ایجاد گونه های جدید تاج در کشور است. “

** بیش از 10 سفر کشوری در 100 روز انجام دهید

اسماعیلی با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور 6 روز کاری در تهران و یک روز کاری در مناطق مختلف و استان های فقیرنشین وقت دارد چرا که دکتر رئیسی با انجام امور استانی به دنبال رفع مشکلات مردم در نقاط مختلف کشور است. مسافرت رفتن. “

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: در این 100 روز سفرهای استانی رئیس جمهور بیش از 10 سفر است و در این مدت تنها دو بار به استان خوزستان سفر کرده است و اگر 2 سفر خارجی رئیس جمهور را ملاک قرار دهیم در واقع رئیس جمهور است. به طور متوسط ​​سفر هفتگی است.

وی افزود: این سفرها با مسئولیت رئیس جمهور انجام می شود و جنبه تبلیغاتی ندارد. دیدن مشکلات از نزدیک و رفع مشکلات مردم مهمترین خواسته دولت سیزدهم است تا همه مدیران برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند. مشکلات چون برآورده نمی شود.«توانایی حل مشکلات مردم.

اسماعیلی تاکید کرد: هرکس معتقد است در قبال مردم و مطالبات آنها مسئول است باید این سفرها را انجام دهد که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته است.

وی گفت: دستور رئیس جمهوری اسلامی ایران پاسخگویی به تمام نامه‌ها و درخواست‌های مردم در سفرهای روستایی است و پس از مطالعه این نامه‌ها و درخواست‌ها، در سامانه‌های کد رهگیری قرار می‌گیرد تا پاسخ‌های کافی داده شود. مردم. “

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: سفرهای استانی رئیس جمهور به همراه وزرا ادامه خواهد داشت و این جمعه رئیس جمهور به یکی از استان ها سفر می کند.

وی یادآور شد: پروژه های نیمه تمام زیادی برای این دولت به ارث رسیده است که با توجه به محدودیت منابع، اولین کاری که باید انجام دهیم این است که تکمیل این پروژه ها را در اولویت قرار دهیم و این سفرها معمولا به دنبال پروژه هایی است که در اولویت قرار می گیرند. ما در حال تکمیل این پروژه ها هستیم.

** اجلاس سران اکو و فعال سازی دیپلماسی اقتصادی مبتنی بر آسیا

اسماعیلی تاکید کرد: سیاست های مشترک دولت سیزدهم برقراری ارتباط با کشورهای همسایه و تقویت دیپلماسی اقتصادی آسیایی با همسایگان است.

وی گفت: رئیس جمهور در اجلاس اکو به دنبال توسعه همکاری های اقتصادی ایران و کشورهای عضو اکو است تا بتوانیم همکاری های خود را با کشورهای عضو اکو در زمینه اقتصاد آسیایی، توسعه انرژی، محیط زیست، دیجیتال افزایش دهیم. اقتصاد و فیبر.”

رئیس جمهور در سفر اخیر خود به عشق آباد ترکمنستان برای شرکت در پانزدهمین نشست اکو با همتایان خود از کشورهای ترکمنستان، پاکستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه و ازبکستان دیدارهای دوجانبه ای داشت و همکاری های کشورمان در حوزه حمل و نقل را بررسی کرد. و انتقال انرژی بین این کشورها بیشتر توسعه یابد.

به گفته اسماعیلی، توافق سه جانبه تبادل گاز ایران، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان می تواند موفقیت بزرگی برای دولت سیزدهم باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: توجه به دیپلماسی اقتصادی همسایه یکی از مهم ترین سیاست های مشترک دولت سیزدهم است تا بتوانیم در بسیاری از مسائل از جمله امنیت با کشورهای عضو ایران همکاری داشته باشیم. حمل و نقل، انتقال انرژی و سایر بخش های اقتصادی.

وی با اشاره به قرارداد سه جانبه خرید گاز جمهوری آذربایجان از ترکمنستان، گفت: خوشبختانه این قرارداد سه جانبه در فضایی دوستانه بین جمهوری آذربایجان، ایران و ترکمنستان به امضا رسید تا جمهوری آذربایجان بتواند تبادلات لازم را انجام دهد. گاز خریداری شده از ترکمنستان باید سهم ایران از گاز خریداری شده خارج و مابقی در مرز با جمهوری آذربایجان به این کشور تحویل شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: با این توافق، سهم ایران از مبادلات گاز جمهوری آذربایجان در استان های شرقی هزینه می شود و این امر ممکن است در برخی فصول فصل بیشتر افت فشار گاز را در این استان ها برطرف کند. “

** عضویت دائم ایران در توافقنامه شانگهای

اسماعیلی در خصوص عضویت ایران در معاهده شانگهای گفت: 42 درصد جمعیت جهان در کشورهای عضو شانگهای زندگی می کنند و این جمعیت کم نیست. می‌توانیم با استفاده از حمل‌ونقل ریلی، دریایی و زمینی از ظرفیت‌های فراوانی که در ایران و کشورهای OECD وجود دارد، به خوبی استفاده کنیم.

وی گفت: در ابتدای دولت سیزدهم با رایزنی‌های صورت گرفته، عضویت دائمی ایران در سازمان شانگهای شروع به کار کرد تا بتوانیم از ظرفیت‌های اقتصادی این توافق به دلیل همجواری با کشورهای عضو شانگهای به خوبی استفاده کنیم. با تاجیکستان تا 3 برابر افزایش یافته است.

اسماعیلی افزود: روند اداری عضویت دائمی ایران در شانگهای می تواند هفت ماه طول بکشد و امیدواریم طی شش یا هفت ماه آینده شاهد جهش اقتصادی در روابط تجاری با کشورهای عضو شانگهای باشیم.

وی در خصوص تحریم های سرکوبگرانه نیز گفت: اگرچه تحریم های سرکوبگرانه مشکلاتی را ایجاد کرده است، اما در گام اول خنثی سازی تحریم ها دغدغه دولت است و در گام بعدی رفع تحریم ها برای ما بسیار مهم است که با قدرت و توان کار کنیم. “بیایید ادامه دهیم.

** سامانه بازرگام حذف واسطه ها

اسماعیلی در خصوص تحویل کالاهای اساسی نیز تاکید کرد: متأسفانه ذخایر کالاهای اساسی و استراتژیک ما نسبت به فردای انتخابات کمتر بود اما با دستور رئیس جمهور تیمی برای تهیه کالا با توافقات و برنامه ریزی ها وارد شد. . «اقدامات لازم را انجام دهید.

اسماعیلی گفت: امروز وضعیت کالاهای اساسی بسیار قابل اعتماد است، در حالی که دولت سیزدهم در شرایط خوب، ذخایر کالاهای اساسی را واگذار نکرد، اما اکنون موجودی کالاهای اساسی وضعیت خوبی دارد و در این زمینه کمبودی نداریم. “

اسماعیلی با اشاره به راه اندازی سامانه بازرگام برای فروش کالاهای اساسی به مردم در کلان شهرها، گفت: با راه اندازی سامانه بازرگام در تهران، تحویل برخی کالاهای اساسی به این کلانشهر را آغاز کردیم و اکنون به چندین کلانشهر و مردم تحویل داده می شود. با استفاده از این سیستم به آستان خود می رسند.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: هر روز بر تعداد کالاهای اساسی توزیع شده توسط این سامانه افزوده می شود تا بتوانیم به تدریج واسطه ها و دلالان را در زنجیره تامین کالاهای اساسی حذف کنیم.

** تحویل کالاهای اساسی با 4200 تومان

وی در خصوص لغو دلار ۴۲۰۰ تومانی افزود: در روند استفاده از دلار ۴۲۰۰ تومانی باید با نظر کارشناسان و اعضای محترم تصمیم گیری کنیم و تصمیمی بگیریم که به نفع مردم و همچنین به نفع مردم باشد. کالاهای اساسی را به مبلغ 4200 دلار تهیه کرده و به مردم تحویل دهید.»

اسماعیلی گفت: اگر مبنی بر حذف 4200 تومان باشد به مردم اطلاع رسانی می شود چرا که دولت در خدمت مردم است و هر تصمیمی اطلاع رسانی می شود و هرگز تصمیم تعجب آور در این زمینه نخواهیم داشت.

** لایحه بودجه در موعد مقرر تقدیم مجلس می شود

وی با اشاره به ارائه به موقع لایحه بودجه 1401 در مجلس گفت: تمام تلاش ما این است که لایحه بودجه را در موعد مقرر تقدیم مجلس کنیم و تمام تلاش دولت در لایحه بودجه این است که بتوانیم اعمال قدرت کنیم. در مورد بسیاری از مسائل با تغییر بسیاری از چیزها: «استان ها باید رشد کنند تا زمینه رشد اقتصادی در کشور فراهم شود.

** اتهام جمع شدن خانواده جفای دولت است

اسماعیلی در خصوص انتصابات خانوادگی در دولت نیز گفت: ارائه این مسائل با ذهنیت غیرواقعی و ساختگی نشان می دهد که عده ای به دنبال جفا در این دولت هستند. این در حالی است که مصادیق ارائه شده در تضاد با واقعیت است.

اسماعیلی تصریح کرد: متأسفانه عده ای گرفتار این فضا شده اند و نوعی جفا در حق حاکمیت است که با برگزاری نشست های خانوادگی، اعتماد و محبوبیت دولت را خدشه دار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید