رئیس سازمان سنجش: عکس های منتشر شده از دفترچه های امتحانی جعلی است; اصلا شبیه نوت بوک های اصلی نیستند

رئیس سازمان سنجش: عکس های منتشر شده از دفترچه های امتحانی جعلی است;  اصلا شبیه نوت بوک های اصلی نیستند

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای دومین دوره کنکور سراسری 1402 در جمع خبرنگاران گفت: گروه های مدعی کلاهبردار بودن تعدادی پست ارسال کرده اند. عکس های جلد کتاب آزمون داوطلبی با عنوان 1402 کتاب های کنکور دیشب که جعلی هستند اصلا شبیه دفترچه های اصلی نیست.

رئیس سازمان سنجش گفت: استرس کنکور این است که همه داوطلبان بتوانند بدون مشکل در کنکور خوب عمل کنند.

عبدالرسول پورعباس امروز در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی امیر کبیر برای دومین دوره کنکور سراسری 1402 در جمع خبرنگاران افزود: از شب گذشته گروه های مدعی کلاهبرداری تعدادی را منتشر کردند. تصاویری از جلد دفترچه آزمون داوطلبان با عنوان 1402 که جعلی بوده و هیچ شباهتی به آن ندارند.» از دفترچه های اصلی نیست.

وی افزود: پلیس فتا و سایر نهادهای نظارتی تعدادی از شبکه ها را که به ادعای آنها کلاهبردار هستند دستگیر کرده اند. تمام هدف این شبکه ها ایجاد مشکل کلاهبرداری است. داوطلب گرایی در میان دستگیرشدگان نیست.

پورعباس یادآور شد: دفترچه های کنکور با این طرح متفاوت است و دفترها حتی هنوز باز نشده و به صورت پاکت هستند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 480 هزار نفر در آزمون های ویژه گروه های آزمایشی در رشته های علوم ریاضی و انسانی شرکت می کنند.

رئیس سازمان سنجش گفت: استرس کنکور این است که همه داوطلبان بتوانند بدون مشکل در کنکور خوب عمل کنند.

پورعباس افزود: سوابق تحصیلی داوطلبان از روز شنبه بر روی سایت آموزش و پرورش منتشر می شود و داوطلبان باید آن را بررسی کنند. نمرات باید تا پایان تیرماه اعلام شود. تلاش می کنیم به سمت لغو کنکور حرکت کنیم. به سمتی می رویم که مستندات آموزشی و یادگیری در دبیرستان ها شناسایی شود و بحث آموزش و پرورش شکل بهتری پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در بیش از 85 درصد ظرفیت های دانشگاه ها بدون آزمون رقابتی دانشجو پذیرش می شود. 15 درصد ظرفیت که حساس است مسابقه کنکور در این امر نقش دارد. در آینده ای نزدیک به جایی می رسیم که نقش کنکور کمتر و کمتر می شود.

رئیس سازمان سنجش برای متقاضیان حوزه هنری و علاقه مندان به علوم ورزشی گفت: شرایط آزمون عملی در اطلاعیه ای که 5 تیرماه منتشر می شود، اعلام می شود. ابراز علاقه تا 19 جولای ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید