رئیس سازمان نظام پزشکی: مهاجرت پزشکان ادامه دارد

رئیس سازمان نظام پزشکی: مهاجرت پزشکان ادامه دارد

روز جدید رای زاده گفت: در حال حاضر به دلیل عدم پذیرش پزشک برای ادامه تحصیل در حوزه های تخصصی و فوق تخصصی، ممکن است در سال های آینده با بحران کمبود نیروی متخصص مواجه شویم و مجبور شویم بیماران را برای ادامه درمان به کشورهای دیگر اعزام کنیم. “

: رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم نتیجه دیگری جز تربیت پزشکان ناکارآمد ندارد و مخالف هستیم.

نشست خبری رئیس سازمان نظام پزشکی امروز یکم آذرماه با حضور محمد رای زاده رئیس سازمان نظام پزشکی در سازمان نظام پزشکی برگزار شد.

محمد رای زاده رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در این نشست گفت: جامعه پزشکی در طول تاریخ یکی از مظاهر عظمت ایران بوده و یکی از سرمایه های دنیاست و رسانه ها باید در صیانت از آن جامعه قوی باشند. به آن راضی نباش یکی از عوامل تاثیرگذار رسانه ها هستند.

وی گفت: به تعامل سازمان با رسانه ها بسیار پایبند هستیم و تلاش می کنیم به این سرمایه ارزشمند آسیبی وارد نشود. جامعه پزشکی از جایگاه ارزشمند و قابل احترامی در جهان برخوردار است و این امر مرهون تلاش تمامی فعالان حوزه سلامت اعم از پزشک، متخصص، جراح، پرستار، پرستار و … است.

رئیس زاده گفت: درخشش جامعه پزشکی در مبارزه با کرونا یکی دیگر از اسناد افتخاری جامعه سلامت در تاریخ خواهد بود و ما در سازمان نظام پزشکی در حفظ حقوق بیماران و ارتقای سلامت جامعه نقش داریم. حمایت از حقوق جامعه پزشکی” در کشور”.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: صیانت از حقوق جامعه پزشکی به معنای ارتقای سلامت جامعه و تلاش برای رفع مشکلات پزشکان در راستای ارتقای کیفیت خدمات رسانی به مردم است.

وی گفت: روح و جسم جامعه پزشکی در این بیست ماه به دلیل شرایط سخت تاج بسیار خسته و متلاطم است و مشکلات و مشکلات زندگی برای آنها وزن مضاعفی ایجاد می کند. طرح برخی مسائل حاشیه ای از جمله تشکیل نظام طب سنتی و ایرانی و طب مکمل، اصلاح آموزش پزشکی، ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم و …. در مجلس، حتی اگر درست باشد، در زمان مناسب مطرح نشده است.

رئیس زاده گفت: این مسائل در شرایطی باید مطرح شود که توان جسمی و روحی جامعه پزشکی در بالاترین حد است و این حداقلی است که از برخی کارکنان انتظار داریم.

رای زاده در جمع خبرنگاران گفت: اولین دلیل برای مخالفت با ادغام، طرح موضوع در زمان نامناسب و در شرایطی است که کادر درمانی به ویژه پزشکان در شرایط بسیار سخت فیزیکی در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند. و از نظر معنوی زندگی می کنند

وزیر علوم باید محدوده وزارتخانه های دیگر را رعایت کند

وی ادامه داد: افتخاراتی که در حوزه بهداشت و درمان داریم حاصل ادغام آموزش های نظری در شبکه بهداشت و درمان کشور است و ما را به خودکفایی رسانده است که سالانه بیش از 150 هزار بیمار از کشورهای دیگر برای درمان به پزشکان ما مراجعه می کنند. در هیچ زمینه ای به کشورهای خارجی نیاز نداریم و نباید پس از سال ها موفقیت و سربلندی به عقب برگردیم، ما نه تنها با این ادغام مخالفیم، بلکه از وزیر علوم نیز می خواهیم که حریم وزارتخانه های دیگر را رعایت کند.

رئیس زاده بیان کرد: وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی، فرهنگستان سلامت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به عنوان چهار دستگاه زنجیره ای با این طرح مخالف هستند و هیچکس به جز این چهار دستگاه، کارشناسی مشکلات کشور را ندارد و در حوزه سلامت جامعه دخالتی ندارد. . . بر این باوریم که این طرح نه تنها موفق نخواهد بود، بلکه مشکلاتی را برای نظام آموزشی ایجاد خواهد کرد. ظرفیت پذیرش دانشجو از سال 92 تا کنون 50 درصد افزایش یافته است. ظرفیت سازی و توسعه آموزش پزشکی با سایر حوزه ها بسیار متفاوت است و نیاز به امکانات زیادی دارد و اگر این افزایش بدون زیرساخت های مناسب انجام شود، منجر به فارغ التحصیلی در رشته های کم تحصیلی می شود. پزشکان با کیفیت و ناکارآمد بوده و برای سلامت عمومی مضر است.

رئیس سازمان نظام پزشکی درباره مهاجرت پزشکان گفت: مهاجرت پزشکان قبل از تاج بوده و همچنان ادامه دارد و از نظر آماری برای کل جامعه پزشکی قابل توجه نیست، اما حتی مهاجرت پزشک برای ما سخت است. چون هزینه های زیادی دارد آموزش پزشک و فعالیت نخبگان علمی ما در کشورهای دیگر برای ما قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: پزشکان ما به دلیل اینکه شرایطی را برای ادامه فعالیت در حوزه پزشکی در کشور نمی بینند مهاجرت می کنند و به دلیل غیرواقعی بودن تعرفه ها و مشکلات در گذراندن طرح و عدم استقبال از تحصیلات و تخصص های بیشتر خروج از کشور امر خوبی است. گزینه.”

رای زاده بیان کرد: در حال حاضر به دلیل عدم پذیرش پزشک برای ادامه آموزش در حوزه های تخصصی و فوق تخصصی، ممکن است در سال های آینده با بحران کمبود نیروی متخصص مواجه شویم و ناگزیر باشیم بیماران را برای ادامه درمان به کشورهای دیگر اعزام کنیم. “

وی گفت: در حال حاضر شرایط اقتصادی برای کار پزشک عمومی وجود ندارد و دلیل این امر معیوب بودن سیستم ارجاع و تعرفه های غیر واقعی است و عموماً پزشکان عمومی قادر به تهیه مطب و فعالیت نیستند.

رئیس زاده در خصوص اختلالات پزشکی و ورود پزشکان عمومی به رشته های تخصصی گفت: پزشک عمومی پس از فارغ التحصیلی و گذراندن طرح، چاره ای ندارد جز اینکه پس از فارغ التحصیلی و ثانیاً پس از ورود به تخصص، در نظام ارجاع و پزشک خانواده مشغول به کار شود. البته پس از گذراندن وظایف، در مواقعی که روان نیست، نمی توان او را استخدام کرد و نباید انتظار داشت که در حرفه پزشکی مشغول به کار شود، پس از گذراندن سال ها در یادگیری و گذراندن طرح در شرایط سخت.

پزشک عمومی اجازه ورود به حوزه های تخصصی را ندارد

سالاریان معاون فنی و رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: هیچکس دست پزشک عمومی را برای هیچ کاری باز نگذاشته و ضوابط و پروتکل های فعالیت هر فعالیتی در حوزه بهداشت و درمان مشخص است. و دکتر عمومی نمی تواند وارد رشته های تخصصی شود.

وی افزود: اختلالاتی در هر زمینه ای وجود دارد و در پزشکی نیز با آن مواجه هستیم اما قاطعانه با این اختلالات برخورد خواهیم کرد.

آمار سوء استفاده های پزشکی در مقایسه با خدمات پزشکی عدد قابل توجهی نیست

رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: ثبت شکایات در سال 99 نسبت به سال 98 120 درصد کاهش داشته و ثبت 7 هزار شکایت در سازمان نظام پزشکی و حدود 6 هزار و 500 شکایت در پزشکی قانونی در سال 99 نسبت به مقرر شده است. خدمات با 800 میلیون پرسنل خدماتی در سال رقم قابل توجهی نیست.

وی افزود: آنچه باید مورد تاکید قرار گیرد ارائه خدمات به جامعه پزشکی در مدت بیست ماه است که البته تمامی تخلفات بررسی و پیگیری می شود. در طول دو سال کرونا، به دلیل حجم بی سابقه اطلاعات و توصیه های بیماران، در نهایت در طول ماه شکایتی را در منطقه کرونا ثبت کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید