رئیس قوه قضاییه به یکی از کاستی ها در پیشبرد برنامه های تولیدی کشور اشاره کرد.


ساعت: 22:03
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1821080

قاضی به تمامی ضابطان دادگستری دستور داد تا برای نمایندگان مجلس مجوز ملاقات و سرپیچی از قوه قضائیه صادر کنند و همچنین اجازه رفع کاستی های قوه قضاییه را بدهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی امشب (یکشنبه 21 فروردین ماه) در نشست هم اندیشی اعضای کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی، ضمن تاکید بر اهمیت ثروت و قدرت در کشور تبیین و تبیین الزامات پرداخت مهم و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی در بحث پیشرفت پروژه های تولیدی در کشور، قراردادهایی است که در سطح دولتی و دولتی منعقد می شود و متاسفانه برخی از این قراردادها نیروی لازم را ندارند. و این موضوع در توسعه بخش تولیدی کشور باعث انسداد می شود.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: انعقاد قراردادهای محکم و محکم در سطح دولتی و دولتی برای اجرای طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی در بخش صنعتی و غیر صنعتی به نحوی که فرد یا شرکت خصوصی منعقده از قرارداد اطمینان حاصل کند. به بهانه های مختلف لغو می شود و منحل نمی شود، این یکی از الزامات پیشرفت و تکمیل پروژه های تولیدی و کارگری است.

رئیس قاضی با اشاره به تعداد قابل توجه پروژه های نیمه تمام در کشور، تشویق و جذب فعالان بخش خصوصی برای واگذاری این پروژه ها را منوط به انعقاد قراردادهای محکم در سطح دولت و دولت دانست و گفت: پروژه های تولیدی و صنعتی در کشور. بدون استحکام و اطمینان لازم به نتیجه رسیده است، بخش خصوصی از واگذاری این پروژه ها استقبال نمی کند و تنها دولت در پیشبرد این پروژه های مولد و اشتغال زا با مشکل مواجه است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به تبعات حبس برای خود و خانواده تاثیر اشتغالزایی را در کاهش جرایم تشریح کرد و گفت: اگر رونق اقتصادی کشور محقق شود و چرخه های تولید با سرعت بیشتری پیش برود. در آینده اشتغال زایی آسان تر و فراگیرتر خواهد شد و در نتیجه از میزان جرایم و حبس و آثار سوء حبس کاسته خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به دستور ایشان به مقامات قضایی و مسئولان سراسر کشور مبنی بر امکان بازدید نمایندگان مجلس از ادارات و مراکز مختلف قضایی، گفت: اما مفید و سازنده است و از آن استقبال می کنیم.

رئیس قوه قضاییه همچنین به دستور اخیر رئیس سازمان زندان ها مبنی بر آمادگی برای بازدید مسئولان و خیرین از ندامتگاه ها اشاره کرد و گفت: شرایط زندانیان و زندانیان.

در این دیدار لطف الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنعت و معدن و نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، از قوه قضائیه خواست کمک های مردمی استان قزوین به ویژه منطقه زیاران را در نظر بگیرد. زمین و منابع طبیعی به منطقه زیاران استان قزوین وقف شده و مردم آن منطقه مدت هاست که صاحب زمین نیستند. رئیس قوه قضاییه در پاسخ به سخنان این نماینده بر حل مشکل اهالی منطقه زیاران در خصوص اهدای زمین با موافقت و مساعدت دولت، مجلس و قوه قضائیه تاکید کرد.

همکاری گسترده با سایر قوا و دستگاه ها برای پیشبرد پرونده ها و حل مشکلات مردم یکی از برنامه های اصلی قوه قضائیه در دوران تحول و تعالی است که دیدارهای مستمر حجت الاسلام والمسلمین محسنی اعجایی با کمیسیون ها و فراکسیون های مختلف مجلس گواه آن است.

در طول مدت انتصاب محسنی ایجی به عنوان رئیس قوه قضائیه، بیش از 12 جلسه مشترک با نمایندگان، کمیته ها و فراکسیون های مختلف مجلس برگزار شده است. این نشان دهنده تعهد رئیس قوه قضائیه به ارتباط مستمر و نزدیک با نمایندگان و وکلای ملت برای حل مشکلات مردم و کشور است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه خریدهای دولتی و دولتی باید از قوی ترین و قوی ترین قراردادها باشد، تصریح کرد: قول و قرارهایی که از سوی دولت به مردم می دهیم باید از قوی ترین و باثبات ترین وعده ها باشد و باید به آن پایبند باشیم. آنها؛ باید ببینیم که چه وعده ها و توافقاتی به مردم داده ایم و تا چه اندازه به آنها عمل کرده ایم. اگر مردم به وعده های دولت و دولت به آنها توجه نکنند، این وعده ها و انتصابات به راحتی شکسته می شود و این می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید