راهپیمایی اربعین تمرین بزرگی برای وحدت جهان اسلام است


ساعت: 09:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896767

حجت الاسلام شریفی گفت: راهپیمایی اربعین حسینی به برکت انقلاب اسلامی روز به روز در حال رشد است و این به خاطر شور و شعور حسینی است و از این رو می توان گفت پیاده روی اربعین یک رزمایش بزرگ است. جهان وحدت اسلامی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خجت الاسلام مصطفی شریفی کارشناس مذهبی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص اهمیت و تأثیر راهپیمایی اربعین حسینی گفت: راهپیمایی اربعین حسینی سرمایه بزرگ جهان اسلام و تشیع است و امروز به نماد وحدت و همبستگی امت اسلامی و از این رو مستکبرین تبدیل شده است. جبهه از تمام توان خود برای ضربه زدن به این جنبش موثر و جهانی استفاده می کند و هر سال با شکست های سختی روبرو می شود.

وی افزود: راهپیمایی اربعین نقش مهمی در ماندگاری و رواج فرهنگ حسینی و عاشورایی دارد و امروز این حرکت عظیم به نماد بین المللی جبهه مقاومت تبدیل شده است چرا که ایمان، اعتقاد و عشق واقعی اهل بیت علیهم السلام است. در این راهپیمایی موج می زند.

شریفی با تاکید بر اینکه به برکت انقلاب اسلامی راهپیمایی اربعین حسینی روز به روز در حال افزایش است، اظهار داشت: اربعین روزی است که ملت های اسلام را به وحدت و انسجام می رساند و این نشأت گرفته از شور و شعور حسینی است و لذا می توان گفت. پیاده روی اربعین تمرین بزرگی برای وحدت جهان اسلام است.

وی ادامه داد: اربعین حسینی نقش مهمی در معادلات آینده جهان خواهد داشت و امروز این حرکت جهانی پیشتاز تمدن نوین اسلامی و گامی در جهت برپایی ظهور حضرت مهدی (عج) است.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین حسینی یکی از عمیق ترین حرکت های فرهنگی در راستای تقویت و مردمی سازی مکتب و نهضت حسینی است و دشمنان از او هراس دارند تا این حرکت فرهنگی را موثر و در نتیجه حضور باشکوه مردمی کنند. امت اسلامی دشمن را دلسرد می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید