راهیان نور; از عامل تحول روانی در نسل های آینده تا ابزار مقابله با تهاجم فرهنگی


ساعت: 10:54
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1812997

این مدرس دانشگاه گفت: راهیان نور می تواند عامل تحول در نسل های آینده و جامعه اسلامی باشد که سبک زندگی اسلامی را در خانواده ها ترویج دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، راهیان نور یک اردوی معمولی نیست، بلکه منبع الهام و دستاورد بزرگی است که می تواند از نظر روحی و روانی توسط نسل های آینده ارتقا یابد و باعث تحول در سبک زندگی و جامعه اسلامی شود.

کمپ های راهیان نور از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و لی در سال های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرون کم رنگ شده است که باید دوباره ایجاد شود تا همه بتوانند از این فرصت معنوی استفاده کنند.

در همین راستا با حجت الاسلام عمران احمدی برای تشریح ابعاد راهیان نور گفت وگوی تفصیلی داشتیم.

حجت الاسلام عمران احمدی مدرس دانشگاه و آزاده دوران دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: موثر.

وی افزود: رهبرانقلاب راهیان نور را فراتر از یک دستاورد بلکه فناوری ارائه شده توسط جمهوری اسلامی ایران می دانند و امروز به جایی رسیده است که حتی کشورهای دیگر نیز در راهیان نور حضور دارند. اردوها برای ایران.”


راهیان نور الگویی برای کشورهای دیگر است

احمدی افزود: یکی از مولفه های مهم در این زمینه، صادرات این فناوری به سایر کشورهای اسلامی خصوصی است که می تواند به همین منوال عمل کند و دشمنان را بر آن داشته تا تبلیغات و رسانه های خود را وارد اردوگاه های راهیان نور و حوادث آن به عنوان حادثه کنند. آنها از فاجعه یک جاده کوهستانی می سازند، اما در عین حال کشته شدن هزاران نفر را در سواحل دریاها نمی بینند.

وی گفت: دفاع مقدس ما سرشار از رفتار و فضایل انسانی بود که شاید در اوایل اسلام و ائمه اطهار(ع) نام آن را شنیده بودیم و در تاریخ بعدی ایران بسیار کمتر مشاهده شد، اما در زمان اوج گرفت و ارزش‌ها را دیدیم. که در هیچ کشور یا قومی بی سابقه بود.


تاثیر مسیرهای نور برنسل آینده را توضیح دهید؟

این مدرس دانشگاه گفت: درک حس خوب ایثار، مجاهدت و ایثار و تقویت روحیه «امید» و «حماسه» در میان کاروان های راهیان نور از دیگر ثمره های شیرین همراهی با این راهیان «مسیر» است. از نور.» داستان زندگی مدافعان حریم دین و میهن می تواند تأثیر بسزایی در «الگوسازی» و «الگوسازی» این مردان ملحد به ویژه در نوجوانان و جوانان داشته باشد.

وی گفت: لذت حضور در کاروان های راهیان نور منحصر به گروه خاصی نیست و همه می توانند از برکات معنوی آن بهره مند شوند. شاید این اردوها بتواند روحیه انقلابی گری و معنویت را در جوانان و نوجوانان و به نوعی در آینده تقویت کند.«تضمین انقلاب اسلامی و خانواده.

احمدی گفت: زنده نگه داشتن یاد و رشادت فرزندان این نظام علاوه بر جلوگیری از «تجزیه نسلی» نقش موثری در حفظ هویت دینی و ملی مردم کشورمان دارد، هویتی که زیربنای آن بوده است. بود «و» وجود «و» وجود «و» «مانا» و «جاودانگی» و «غرور» یک ملت است.


7de4cd4e a718 45c4 907b 1aec8801cad7 خبر خاکستری


دستاوردهای راهیان نور را شرح دهید؟

وی یادآور شد: راهیان نور قادر است به تعمیق باورهای مردم نسبت به مجاهدت و آرمان های انقلاب کمک کند. همه مردم ما به کشور و شهدا عشق می ورزند، اما تقویت قلب و ذهن مردم یکی از دستاوردهای مهم راهیان نور است.

احمدی گفت: یکی از کارهایی که در این اردوها انجام می شود، جلوگیری از تحریف و فراموشی و شناخت وقایع بزرگ حراست است؛ به ویژه برای نوجوانان و جوانانی که در مناطق عملیاتی حضور دارند. اثربخشی اردوهای راهیان نور برای نوجوانان و جوانان را می توان در پیامک هایی که برای کارکنان کمپ ارسال می کنند و یا در دل نوشته هایی که در خاطرات خود می نویسند مشاهده کرد. اینکه افراد حاضر در این اردوها امکان مقایسه خود را با بهترین های نظام و انقلاب دارند نیز یکی از دستاوردهای مهم راهیان نور است، بنابراین می توان گفت این اردوها توانسته اند مسیر را تغییر دهند. زندگی و رفتار اجتماعی مردم

امام جمعه موقت چرداول گفت: البته دستاوردهای راهیان نور گسترده است و ساعت ها می توان درباره آن بحث کرد، اما این اردوها راهی برای مقابله با تهاجم دشمنان، ترویج سبک زندگی اسلامی، الگوسازی شهدا است. برای تقلید و تربیت نسل انقلاب و ….


لزوم رعایت نکات بهداشتی در اردوگاه های راهیان نور

احمدی ادامه داد: البته در کمپ‌های آوارگان باید تمام دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود و از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود، بنابراین لازم است همه تمهیدات اندیشیده شود و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در این کمپ‌ها هیچ فردی مبتلا نشود. “

وی گفت: در این راستا رعایت دماسنج، ماسک، شست و شوی مداوم دست ها، پایش فاصله و موارد مشابه در اردوهای راهیان نور ضروری است.


راهیان نور عاملی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است

احمدی همچنین گفت: راهیان نور عاملی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است و قطعا دشمن از اثربخشی قرارگاه های راهیان نور آگاه است و درصدد برهم زدن اردوهای راهیان نور است. راهیان نور فقط مختص این ایرانیان نیست و زائران زیادی از سراسر دنیا به آن زیارت می کنند و راهیان نور فراملی شده است.

وی گفت: راهیان نور نعمتی است که شهدا به ما داده اند و حضور ما در مناطق عملیاتی دفاع مقدس فرصتی است تا نسل جوان امروز به اندازه کافی با گذشته خود آشنا شوند و معنای ایثار را درک کنند. و از خود گذشتگی.» و دلیل امنیت و آسایش او را امروز حدس بزنید.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که تبیین ارزش های حراست به ویژه برای جوانان و نوجوانان همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است. بصیرت افزایی بر اساس فرمایشات و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی از اولویت های راهیان نور است تا حضور افرادی که در سال های جنگ تحقیقات خوبی داشته اند در کاروان ها زمینه را فراهم کند. این روشنگری اعزام کاروان های راهیان نور یکی از راه های مبارزه با جبهه دشمن است و بصیرت جوانان و آگاهی و هوشیاری آنان را در همه عرصه ها افزایش می دهد چرا که جوانان و نوجوانان نیاز به شرکت در سفر راهیان نور دارند. حضور فعال . .

وی افزود: یکی از راه های مقابله با دشمنان امروز به ویژه در جبهه جنگ نرم، ترویج راهیان نور و معرفی ابعاد مختلف حراست برای نسل جوان کشور است، چرا که با حضور نسل جوان، شاهد حضور نسل جوان خواهیم بود. به چشم خود او که چگونه جوانان دیروز جان و مال و معیشت خود را برای حفظ ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی سرمایه گذاری کردند، درخت تنومند امروز شده و می تواند در مقابل آدم خواران استکبار جهانی و جهانی بایستد.

آزادگان دوران دفاع مقدس گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب بر همین رویکرد به راهیان نور در زمینه شناخت و نمادسازی حراست مقدس به عنوان نماد سربلندی ایرانیان، در صورتی که به درستی انجام شود و مهندسان فناور به آن رسیدگی کنند. انتقال فرهنگی، قلب حفاظت مقدس استخراج می شود و تحول معنوی در جوانی رخ می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید