راه اندازی سامانه ماهواره ای سپاس در استان هرمزگان


ساعت: 18:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۲
کد خبر: 1815268

قهرمانی از راه اندازی سامانه ماهواره ای سپاس برای جلوگیری از تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز در استان خبر داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز ؛ مجتبی قهرمانی رئیس قاضی هرمزگان در جلسه شورای صیانت از حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان اعلام کرد: سامانه ماهواره ای ساتاس برای رصد و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در استان هرمزگان روز یکشنبه ، 22 اسفند 1392 به طور رسمی افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد.

قهرمانی با اشاره به مشارکت و همکاری استاندار و سازمان جغرافیایی ارتش با دادگستری استان برای ایجاد سامانه نظارت بر ساخت و ساز (سپاس)، هدف از استقرار سامانه پایش از راه دور ساپاس، استفاده از فناوری و امکانات ارائه شده در این سامانه است. وی استفاده از اراضی، ساخت و ساز و تصرف غیرقانونی در مناطق مختلف استان هرمزگان را با نظارت مستمر عنوان کرد.

این ضابط قضایی تصریح کرد: به منظور ایجاد تحول مبتنی بر فناوری و همچنین حفاظت و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی، به منظور هوشمندسازی اقدامات قوه قضائیه، این سامانه با همکاری سازمان جغرافیایی کشور راه اندازی شد. ارتش و بخشداری هرمزگان پس از هماهنگی و تسویه قراردادهای مربوطه.

وی یادآور شد: از طریق این سامانه و بر اساس اطلاعات دریافتی از ماهواره، می توان هر چند روز یک بار تغییراتی را که در زمین رخ می دهد در هنگام رصد ساخت و ساز و پس از استخراج اطلاعات مربوط به هر دخل و تصرف و نقض ضوابط ملی رصد کرد. و اراضی دولتی از طریق این سامانه با انجام اقدامات پیشگیرانه و متقابل از هدر رفتن منابع ملی جلوگیری کردند.

رئیس شورای حفاظت از گنجینه های اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان نیز اذعان داشت: ایجاد سامانه شکرگزاری یک فناوری بسیار جدید، ویژه و ابتدایی است که اطلاعات را از ماهواره های فضایی دریافت می کند و به این ترتیب می توانیم از آن استفاده کنیم. فن آوری، بهره وری و کارایی نیروی انسانی ما و حفاظت و دفاع از 100 درصد زمین.

وی با اشاره به اینکه در نتیجه راه اندازی سامانه شکرگزاری دیگر نباید منتظر گزارشات دستگاه های مختلف مبنی بر تغییر کاربری و تملک غیرقانونی اراضی باشیم، افزود: با استفاده از این سامانه تمامی تغییرات اراضی و منابع طبیعی باعث می شود. مستمر باشد.» و ما دوره ای را استخراج و بر این اساس، پیگیری لازم را برای پیشگیری و مقابله با آن انجام خواهیم داد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: سامانه پایش از راه دور شکرگزاری یک سامانه فناوری مبتنی بر دانش بومی و دارای قابلیت مکان محور است که می تواند با استفاده از مختصات و تصاویر ماهواره ای دقیق مختصات سازه های مجاز و غیرمجاز را تعیین کند.

قهرمانی بیان کرد: استفاده از تصاویر ماهواره ای ثبت شده در این سامانه ضمن صرفه جویی در هزینه ها، دستگاه های متولی و نظارتی به رصد و شناسایی اعمال مجرمانه و تغییر کاربری های غیرمجاز و واکنش فوری به حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی در قالب کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: یکی از مزیت های این سامانه وجود درگاه واحد بدون محدودیت زمانی و مکانی برای ثبت مطالبات ملکی و پیگیری و ردیابی آنها، شناسایی گلوگاه های فساد و پیشگیری از وقوع آن است. زمین. گرفتن و بهبود دقت، سرعت و شفافیت ارائه خدمات و پاسخ به سوالات.

وی امکان دیگر سامانه قدردانی را نظارت بر دستگاه های متولی و رفع خلأهای عملی عنوان کرد و گفت: اطلاعات سامانه قدردانی هر سه روز یکبار به روز می شود و در نتیجه اقدامات انجام شده این سامانه تمام مناطق هرمزگان را پوشش می دهد. استان

مجتبی قهرمانی همچنین بیان می کند: این سامانه در زمان بهره برداری آزمایشی از سامانه سپاس، 535 گزارش تغییرات اراضی را ثبت کرد و بر اساس این موضوع به یگان های حفاظت اراضی موظف شد ظرف یک هفته این گزارش ها را ارسال کنند. بررسی کنید و نتیجه را اعلام کنید.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان از تشکیل کمیسیون های تخصصی در شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان برای بررسی اطلاعات فنی این سامانه خبر داد و گفت: همچنین در جلوگیری از صدمات احتمالی در هنگام بلایای طبیعی و شرایط اضطراری.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید