راه حل مشکل مرغ گران، کاهش قیمت تمام شده مواد اولیه دام است

ساعت: 11:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783843

روستی گفت: اگر دولت بتواند برای حل مشکل قیمت مواد اولیه دام گام های جدی بردارد می تواند مشکل قیمت مرغ را به صورت ریشه ای حل کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر روسیه، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی تهران پرس، با اشاره به قیمت گوشت مرغ در کشور، گفت:

وی ادامه داد: مهم ترین دلایل افزایش قیمت مرغ در کشور ما افزایش قیمت دام و همچنین حضور دلالان در این بازار است که اگر دولت تدبیر جدی در این زمینه انجام دهد. قطعا از افزایش قیمت گوشت مرغ در کشور ما جلوگیری خواهد کرد.

راستی تاکید کرد: در شرایطی که مواد اولیه دامی با قیمت بالا به دست تولیدکنندگان می رسد، شاهد عرضه مرغ با قیمت های بالا در بازار هستیم و دولت باید طوری برنامه ریزی کند که نه مردم آسیب ببینند و نه تولیدکنندگان و دلیل آن این است که تا ریشه این مشکل در حل مشکل قیمت مواد اولیه دام حل شود که اگر دولت بتواند در این راستا گام های جدی بردارد می تواند مشکل قیمت مرغ را به طور ریشه ای حل کند.

عضوکمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: حضور دلالان در بازار مرغ یکی از دلایلی است که شاهد گرانی مرغ در کشورمان هستیم و دولت باید این گروه ها را شناسایی و قطع کند. دست از بازار مرغ برای ایجاد قیمت واقعی. و مردم قدرت خرید برای رفع نیازهای خود را دارند.

وی در پایان گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی در تلاش هستند تا با اتحاد و همدلی بیشتر مشکلات مردم به ویژه مشکلات معیشتی را حل کنند و این یکی از اولویت هاست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید