اگر مواد اولیه دام با ارز آزاد تحویل شود، وضعیت تولید مرغ امن‌تر می‌شود

ساعت: 10:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۳
کد خبر: 1784144

جعفر گادری گفت: اگر مواد اولیه دام با ارز آزاد تامین شود درست است که تورم ایجاد می شود اما شاید وضعیت تولید مرغ کمی امن شود و هزینه های تولید کاهش پیدا کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر گدیری در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز گفت: دولت در نظر دارد استفاده از ارز ترجیحی را از 8 میلیارد دلار به 12 میلیارد و 600 میلیون دلار افزایش دهد و قیمت برخی حامل های انرژی را آزاد و مابه التفاوت را در قالب کاهش دهد. مالیات های مستقیم.”

وی افزود: بدیهی است که دولت لایحه را پس گرفته و اکنون نمی دانم چه تصمیمی گرفته است.

گادری افزود: اگر مواد اولیه دام با ارز آزاد تامین شود درست است که تورم ایجاد می شود اما شاید وضعیت تولید مرغ کمی امن شود و هزینه های تولید کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از اقلام یارانه ای در حال هدر رفتن هستند، گفت: از سوی دیگر چون منابع ارزی ما محدود است، توزیع ارز در این شرایط می تواند با مشکل مواجه شود.

یکی از اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت ارز دام را حذف کند و در قالب یارانه مستقیم پرداخت کند، شاید توجیه بیشتری داشته باشد.

گادری گفت: تا زمانی که تولید شروع نشده و اولویت اول کشور شناسایی نشود و قدرت خرید مردم افزایش پیدا نکند، بسیاری از گروه ها و اقشار مردم نیازمند حمایت یارانه ای هستند و افزایش قیمت کالاها ممکن است بار مالی را به مردم تحمیل کند.

وی افزود: باید تلاش کنیم تولید و اشتغال را در کشور افزایش دهیم که این امر باعث افزایش درآمد سرانه و قدرت خرید مردم می شود وگرنه مردم همچنان نیازمند حمایت یارانه ای هستند و کار ما کمی سخت می شود.

گادری گفت: باید برای رفع موانع موجود بر سر راه تولید و تقویت تولید در کشور تلاش شود زیرا در این صورت درآمدهای مالیاتی افزایش می یابد و مردم به یارانه کمتری نیاز خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید