راه علاج مشکلات کشور تقویت روحیه جهادی و انقلابی است


ساعت: 19:30
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808467

یک استاد ارشد حوزه علمیه کوم گفت: منشأ بسیاری از مشکلات در کشور نبود روحیه جهادی و انقلابی است و راه علاج آن تقویت این روحیه در بین مردم و مسئولان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین «حسن برزگر» استاد ارشد حوزه علمیه و عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه کوم در گفت و گو با خبرنگار فردا پدرخوانده، وی در تشریح شاخص های انقلاب گفت: انقلاب اسلامی ایران که به رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) رضوان الله علیه به پیروزی رسید، شاخص هایی دارد که آن را از انقلاب های جهانی به گونه ای قابل مقایسه با انقلاب های دیگر متمایز می کند. باشد و پس از چهل و سه سال از عمر با برکت او همچنان ایستاده و در جهت تحقق آرمان ها و اهدافش حرکت می کند.

وی اولین ویژگی انقلاب اسلامی را دینی بودن آن می داند و گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی مبتنی بر قرآن و مبانی اهل بیت(ع) و قانون اساسی جمهوری اسلامی است. حقوقدانان و حتی قانون مصوب مجلس شورای اسلامی باید به تصویب شورای نگهبان برسد که شش نفر از آنها وکیل عادل هستند.

برزگر دومین ویژگی را مردمی بودن انقلاب عنوان می کند و بیان می کند: انقلاب اسلامی انقلابی مردمی و خودجوش است که توسط توده های مردم با سلایق مختلف و بدون تکیه بر شرق و غرب ایجاد شده است. در دنیا انقلاب هایی که اتفاق افتاد، اگر کشوری تحت سلطه شرق بود، برای پیروزی باید به غرب تکیه می کرد یا اگر کشوری تحت سلطه غرب بود، باید به شرق تکیه می کرد. تنها انقلابی که این نظریه را رد کرد و به جهانیان فهماند که با توکل به خدا و مردم و بدون تکیه بر شرق و غرب و رسیدن به استقلال واقعی می توان انقلاب کرد، انقلاب اسلامی ایران بود.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه کوم گفت: سومین شاخص انقلاب اسلامی وجود به برکت ولایت فقیه است که قلب تپنده این نظام است. او عهده دار حکومت است و این حکومت زیر گروه حکومت خدا و پیامبر(ص) و ائمه(ع) است. رهبری انقلاب که به ابتکار امام خمینی (ره) و بعد از آن بحمدالله این ولایت فقیه در چهره مقام معظم رهبری، یاد خدای متعال متجلی می شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در ادامه ظلم ستیزی را یکی دیگر از شاخصه های انقلاب اسلامی دانست و گفت: ظلم اندیشی نشأت گرفته از اسلام و مبانی اهل بیت(ع) است؛ در حالی که ظلم و ستم اندیشی و ظلم و ستم اندیشی است. آنجا که امیرالمؤمنین علی (ع) می فرماید: کونا للظالم عدو و للمظلوم دشمن ظالم و یاور مظلوم است.

وی یادآور شد: اسلام مرز جغرافیایی نمی شناسد و کمک به مظلومان جهان را وظیفه خود می داند.

برزگر ادامه داد: تفاوت حکومت بی خدا با حکومت اسلامی در این است که دولت های استکباری به رهبری شیطان بزرگ آمریکا از ظالمان و تروریست حمایت می کنند اما اسلام و انقلاب اسلامی در ایران حامی مظلومان و دشمنان ظالم و ظالم است. ضد تروریست.”

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم روحیه جهادی را یکی از شاخص های مهم انقلاب اسلامی می داند و خاطرنشان می کند:
پس کسى که روحیه جهادى دارد مسئول است و کار را به بهترین و کاملترین وجه انجام مى دهد، زیرا خدا را مى داند و کار را براى خدا انجام مى دهد.

وی تاکید کرد: نقطه مقابل روحیه جهادی روحیه بی تفاوتی نسبت به مشکلات مردم و جامعه و زیر بار مسئولیت، تنبلی و کم کاری است و منشأ بسیاری از مشکلاتی که در کشور داریم کمبود است. . روحیه جهادی و شیوه درمان مشکلات روحیه جهادی را در مردم و مسئولان تقویت می کند.

برزگر افزود: دشمنان ملت ایران به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی امروز با تمام قوا علیه این ملت قیام کرده و سعی در تضعیف و از بین بردن روحیه جهادی و انقلابی مردم و مسئولان دارند. و انقلابیون توانستند رژیم طاغوتی را شکست دهند و این روحیه جهادی رمز بقای انقلاب اسلامی است و باعث شکست توطئه های شوم دشمنان می شود.

یکی از اعضای مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه کوم نیز استکبار ستیزی را یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی دانست و گفت: استکبار این است که انقلاب اسلامی که بیش از 40 سال از برکت آن می گذرد، هرگز نداشته است. از استکبار جهانی بوده است.» او سازش نکرده و نخواهد کرد.
وی افزود: استکبار، دولت استکبار، گروه استکبار، یعنی آن مردم و دولتی که قصد دخالت در امور مردم و سایر مردم را دارد، در همه امور آنها دخالت می کند. برای حفظ منافع خود؛ او خود را آزاد می‌داند، حق تحمیل خود را بر ملت‌ها محفوظ می‌دارد، حق دخالت در امور ملت‌ها را محفوظ می‌دارد، به کسی پاسخگو نیست. این معنای تکبر است.

برزگر ادامه داد: نقطه مقابل این جبهه ستمشاهی گروهی است که با استکبار مبارزه می کند. مبارزه با استکبار در وهله اول زیر بار این اجبار قرار نگیرد. استکبار ستیزی یعنی اینکه ملتی زیر بار دخالت و تحمیل قدرت بر مستکبر یا دولت مستکبر نرود. این همان معنای استکبار ستیزی است که ریشه در آیات قرآن و روایات اسلامی دارد.

وی در پایان گفت: همین شاخص ها و ویژگی ها موجب پیروزی، تداوم، تداوم و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی تقویت شده و اگر خدا بخواهد روز به روز بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید