رای واگذاری منطقه معدنی 4800 هکتاری به زودی صادر می شود/حفاظت های لازم منابع طبیعی را تامین می کند


ساعت: 10:56
تاریخ انتشار: 1401/02/16
کد خبر: 1836650

محمدی گفت: اعتراض به روند صدور مجوز واگذاری 4800 هکتار از پهنه های معدنی شهرستان های شازند، اراک و خمینی در دادگاه تجدیدنظر در حال رسیدگی است و نیاز به رای قطعی است و قرار است رای ظرف 10 روز صادر شود. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالحسین محمدی مدیرکل منابع طبیعی و مدیریت آب استان مرکزی در خصوص آخرین وضعیت شکایت این اداره کل از صدور مجوز واگذاری 4800 هکتار از مناطق معدنی شهرستان های شازند، اراک و خمینی گفت: گفت و گو با دیار آفتاب : دادگاه تجدید نظر در حال بررسی اجرای حکم است و به نظر می رسد تا 10 روز آینده این حکم صادر شود.

محمدی گفت: وکلای منابع طبیعی در این خصوص حمایت های لازم را انجام داده اند به طوری که هم قوانین و هم وضعیت حفاری غیراصولی به طور کامل برای ضابط محترم قضایی تشریح شده است تا انشاءالله قاضی حفاظت خوبی صادر کند. جمله منابع طبیعی و پوشش گیاهی.

به گزارش دیار آفتاب ؛ سال گذشته مجوز استخراج و استحصال عسل در پهنه بزرگ معدنی به مساحت 4800 هکتار در شهرهای شازند، اراک و خمین صادر شد که اداره کل منابع طبیعی به عنوان یکی از مراجع قانونی و کارشناسی در این زمینه. مزرعه به دلیل قرار گرفتن در مناطقی که رویشگاه ها، گونه های گیاهی با ارزش با این اقدام مخالفت کردند، اما این موضوع در کمیسیون ماده 24 قانون معادن به ریاست استاندار وقت و متشکل از برخی ارگان ها از جمله سران صمت مورد اعتراض قرار گرفت. ، جهاد کشاورزی، خانه معدن، نظام مهندسی معدن، منابع طبیعی و دادگستری (اداره منابع طبیعی و دادگستری) موافقت کردند. (اطلاعات بیشتر)

اما در نهایت اداره کل منابع طبیعی بدون صدور این مجوز به دلیل غیرقانونی بودن شکایت کرد و خواستار ابطال صورتجلسه کمیسیون شد که با ورود قوه قضائیه همراه شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید