رتبه بندی معلمان چه زمانی اعمال می شود؟ امروز و سه شنبه مجلس ابهامات این لایحه را روشن می کند

ساعت: 13:04
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1780396

پس از تصویب نهایی در مجلس، مصوبه به هیئت امنا می رود. پس از ابلاغ این لایحه، مدتی طول می کشد تا دولت آئین نامه خود را آماده کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نمایندگان مجلس از نهایی شدن لایحه رتبه بندی معلمان تا 45 روز آینده خبر دادند. با تصویب نهایی این لایحه باید از 31 شهریور 1400 اجرایی شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از موافقت دولت با اختصاص 25 هزار میلیارد تن برای معلمان رتبه دار خبر داد.

بنابراین برای اجرا نیاز به تصویب نهایی مجالس دارد. به گفته منادی، ماده 4 این لایحه در جلسه علنی مجلس بررسی شد اما با توجه به ابهامات موجود به کمیسیون آموزش و علوم بازگردانده شد.

کمیسیون امروز و سه شنبه باید ابهامات این لایحه را برطرف کند و یکشنبه هفته آینده برای تصویب نهایی به دادگاه مراجعه می کند. پارلمان‌ها در نهایت آخرین مهلت نهایی را تا پایان هفته آینده اعلام کردند.

پس از تصویب نهایی در مجلس، تصویب به هیات امنا می رسد. پس از ابلاغ این لایحه، مدتی طول می کشد تا دولت آیین نامه خود را آماده کند. اما قانونگذاران وعده داده اند که این لایحه ظرف 45 روز آینده نهایی خواهد شد.

همچنین رادیو پیام ضمن اعلام موافقت دولت با لایحه 25 هزار میلیارد تومانی رتبه بندی معلمان، اعلام کرد که با تصویب نهایی این لایحه در مجلس، از 31 شهریورماه 1393 اجرایی می شود.

پس از ارزیابی معلمان در نظام احراز صلاحیت، گواهینامه برای آنها صادر می شود و البته هر چند سال یکبار به روز می شود، این طبقه بندی معلمان را در رتبه بندی و سپس امتیازاتی مانند کسب پست های مدیریتی، شرکت در آزمون های خارج از کشور طبقه بندی می کند. حضور در گروه های آموزشی برای آنها.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید