رزمایش جهادگران فاطمی 2 در خراسان جنوبی آغاز شد/بسیج سازندگی به 463 منطقه کم برخوردار


ساعت: 14:48
تاریخ انتشار: 26.08.1401
کد خبر: 1911710

هنری از آغاز رزمایش جهادی فاطمی 2 در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: این رزمایش از امروز در شهرستان سربیش آغاز شده و به مدت 15 روز ادامه خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقمهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری هفته بسیج 1401 اظهار داشت: شعار هفته بسیج امسال «بسیج در خدمت ملت» است.

وی افزود: در گام دوم انقلاب همه بسیجیان شناخته شدند و رویکرد نظام، انقلاب و بسیج استفاده از همه فرصت هاست.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی یکی از راه های جذب جوانان و انقلاب را توجه به خدمت رسانی عنوان کرد و گفت: از ظرفیت مردم در برنامه های خدمت رسانی استفاده می شود.

هنری از آغاز رزمایش جهادی فاطمی 2 در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: رزمایش جهادی فاطمیه به مدت یک هفته برگزار شد.

وی گفت: رزمایش “جهادگر فاطمی 2” از امروز در استان سربیشه آغاز و به مدت 15 روز در سراسر استان ادامه خواهد داشت.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه 773 گروه جهادی در این رزمایش حضور فعال خواهند داشت، گفت: 8 هزار و 300 جهادگر خراسان جنوبی در 463 نقطه هدف شناسایی شده و برنامه ریزی شده به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

هنری افزود: فعالیت های جهادی در حوزه های مدنی، فرهنگی، آموزشی، کشاورزی، مهارت های فنی، خدمات دینی و دامپزشکی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه 65 درصد جهادگران برادر و مابقی خواهر هستند، گفت: افتتاح پروژه های عمرانی، محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال نیز در هفته بسیج انجام می شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در هفته بسیج 42 پروژه عمرانی با 223 میلیارد ریال اعتبار برای افتتاح در نظر گرفته شده است که شامل پروژه های آبرسانی روستایی، آب کشاورزی، بهسازی شبکه، اسکان افراد محروم، آسفالت معابر بین مزارع، کلانتری ها و پایگاه های بسیج، قنات ها و پروژه های فرهنگی آموزشی.

هنری به افتتاح طرح های اشتغال زایی سایت های تبصره 16 و صندوق های قرض الحسنه بسیج اشاره کرد و اظهار داشت: 331 کارگاه با 569 شغل و اعتباری بالغ بر 145 میلیارد ریال افتتاح می شود.

وی از برگزاری همایش ملی طلاسازان در 6 استان کشور از جمله خراسان جنوبی خبر داد و افزود: این همایش 17 آذرماه با حضور دو هزار تولید کننده، پیشتازان و تسهیلگران حرفه ای و همچنین با حضور برگزار می شود. رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در حسینیه جماران.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: نمایشگاه کار در حاشیه این همایش برگزار و از 50 فعال اقتصاد مقاومتی نیز تجلیل خواهد شد.

هنری خاطرنشان کرد: در ادامه نمایشگاه های اقتصادی، نمایشگاه تولیدات کشاورزی از ابتدای آذرماه در میدان ابوذر برگزار و تا پایان هفته آینده ادامه خواهد داشت و در این نمایشگاه 90 تولیدکننده محصولات خود را برای فروش عرضه می کنند.

وی گفت: طی سال گذشته 88 نمایشگاه شهرستانی، بخشداری و کشوری محصولات روستایی برگزار شد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی به طرح بسیج آبرسانی اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا با همکاری امام حسن مطبی (ع) 25 مجتمع آبرسانی با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد تومان در مدت 30 ماه به بهره برداری می رسد. 110 روستای منطقه آب‌تابی می‌شود.

هنری افزود: مجتمع های آبرسانی جهاد کشاورزی 38 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای فاز دوم 375 روستا با همکاری آبفای استان شناسایی شده است که پیش بینی می شود در آینده آبرسانی به تمام روستاهای استان انجام شود. سه سال.

وی بیان کرد: 123 طرح با 345 میلیارد ریال اعتبار توسط سایت قیر رایگان در حال اجراست.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در حوزه پروژه های عمرانی 352 پروژه با اعتباری بیش از 470 میلیارد ریال به اتمام رسیده است.

هنری درباره جهاد روشنایی گفت: قرار است چهار هزار نیروگاه 5 کیلوواتی خورشیدی در استان ایجاد شود.

وی به فعالیت گروه های جهادی در یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این مدت 2 هزار و 189 اردوی جهادی برگزار شد که 26 هزار جهادگر به ارزش 146 میلیارد ریال خدمات ارائه کردند.

مسئول گروه بسیج سازندگی خراسان جنوبی به برگزاری اجلاس سراسری جهادگران در سیزدهم شهریور در شهرستان فردوس اشاره کرد و گفت: این نشست با حضور 2500 جهادگر و افتتاح کتاب جدید فردوس همراه بود. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید