رسانه آمریکایی “Semaphore”: FBI در حال تحقیق از رابرت مالی به دلیل استفاده از اطلاعات طبقه بندی شده است.

رسانه آمریکایی “Semaphore”: FBI در حال تحقیق از رابرت مالی به دلیل استفاده از اطلاعات طبقه بندی شده است.

وب سایت Semaphore به نقل از یک منبع آگاه از وزارت امور خارجه آمریکا گزارش داد که آژانس تحقیقات فدرال (FBI) در حال تحقیق از رابرت مالی به دلیل استفاده از اطلاعات طبقه بندی شده است. مالی در مصاحبه ای با CNN در شامگاه 8 ژوئیه گفت که “درخواست امنیتی” او در حال بررسی است، اما اطلاعات بیشتری به او داده نشد. او همچنین گفت که انتظار دارد تحقیقات درباره او به زودی تکمیل شود و گفت که در مرخصی است. رسانه های آمریکایی گزارش دادند که FBI در حال تحقیق از نماینده ویژه واشنگتن در امور ایران به دلیل استفاده از اطلاعات محرمانه است.

گزارش های رسانه ای حاکی از آن است که اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) در حال تحقیق از رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران به دلیل استفاده از اطلاعات محرمانه است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا حدود 10 روز پیش اعلام کرد که «رابرت مالی» به مرخصی رفته و «آبرام پالی» به طور موقت وظایف وی را بر عهده می گیرد.

ساعاتی بعد، CNN گزارش داد که مجوز امنیتی رابرت مالی زودتر به دلیل ناتوانی در نگهداری اسناد طبقه بندی شده به حالت تعلیق درآمده است.

اکنون وب سایت سمافور به نقل از یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه آمریکا گزارش داده است که اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) در حال تحقیق از رابرت مالی به دلیل استفاده از اطلاعات طبقه بندی شده است.

چند روز پس از تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، رابرت مالی در ژانویه 2021 به عنوان نماینده ویژه دولت در امور ایران منصوب شد.

مالی در مصاحبه ای با CNN در شامگاه 8 ژوئیه گفت که “درخواست امنیتی” او در حال بررسی است، اما اطلاعات بیشتری به او داده نشد. او همچنین گفت که انتظار دارد تحقیقات درباره او به زودی تکمیل شود و گفت که در مرخصی است.

رابرت مالی گفت: «به من اطلاع داده شده است که تحقیقات امنیتی من در حال بررسی است. اطلاعات بیشتری به من داده نشده است، اما انتظار دارم تحقیقات به زودی و به نحو مطلوب به نتیجه برسد. در ضمن من در تعطیلات هستم.

هنوز مشخص نیست که چه چیزی منجر به تعلیق مجوز امنیتی رابرت مالی شده است.

اقدام برای پایان دادن به مجوز امنیتی رابرت مالی به طور گسترده در وزارت خارجه ایالات متحده و یا در دولت بایدن منتشر نشد، زیرا وزارت خارجه ایالات متحده او را در سمت خود نگه داشت و بیانیه ای در مورد جایگزینی او صادر نکرد.

سی‌ان‌ان پیشتر گزارش داده بود که رابرت مالی از تلاش‌های دولت بایدن برای مهار برنامه هسته‌ای ایران کنار گذاشته شده است و دولت آمریکا برت مک گورک، یکی از مقامات ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید را برای پیگیری این موضوع منصوب کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید