کاپیتان نیروی دریایی ژاپن به افشای اطلاعات طبقه بندی شده محکوم شد


ساعت: 15:08
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919822

رسانه‌های ژاپنی گزارش داده‌اند که وزارت دفاع در حال آماده شدن برای انجام اقدامات تنبیهی علیه یک کاپیتان نیروی دریایی به اتهام افشای اطلاعات محرمانه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه‌های ژاپنی گزارش داده‌اند که وزارت دفاع در حال آماده شدن برای انجام اقدامات تنبیهی علیه یک کاپیتان نیروی دریایی به اتهام افشای اطلاعات محرمانه است.

کیودو و دیگر رسانه های ژاپنی گزارش دادند که منابع مرتبط با دولت این کشور از کیفرخواست یک کاپیتان مرد نیروی دریایی در ارتباط با درز اطلاعات طبقه بندی شده خبر داده اند.

بنا بر گزارش ها، اطلاعات محرمانه زمانی فاش شد که یک دریاسالار سابق نیروی دریایی ژاپن از طریق یکی از اعضای نیروی دریایی از یک کاپیتان ژاپنی درخواست اطلاعات کرد.

منابع آگاه به نقل از رسانه های ژاپنی به محتوای اطلاعاتی که کاپیتان نیروی دریایی متهم به افشای آن است اشاره نکردند، اما گفتند که اداره تحقیقات جنایی نیروی دریایی ژاپن تحقیقاتی را در مورد این ادعا آغاز کرده است.

گفته می شود که وزارت دفاع ژاپن تا روز دوشنبه علیه کاپیتان این کشور اقدامات تنبیهی انجام خواهد داد، اما هیچ مدرکی مبنی بر به اشتراک گذاشتن اطلاعات فاش شده با هیچ کشور خارجی وجود ندارد.

بر اساس قوانین کشور ژاپن به ویژه قانون مصوب 2014، کارکنان مؤسسات دولتی در صورت درز اطلاعات محرمانه مربوط به سیاست خارجی، دفاعی، ضد تروریستی و ضد جاسوسی این کشور و جاسوسی از اسناد و مدارکی که اسناد محرمانه دولتی محسوب می شوند، تا 10 سال ممکن است در زندان باشند.

در سلسله مراتب نظامی نیروی دریایی ژاپن، کاپیتان از بالاترین درجات است.

دیدگاهتان را بنویسید