رسانه ابزاری برای ساختن نگرش و اراده انسان امروزی است/ امکان تنهایی، تفاوت زندگی آمریکایی و شیعی


ساعت: 16:35
تاریخ انتشار: 91/03/28
کد خبر: 1876814

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان را بلند کرد;

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان در دهمین جلسه آموزش سواد رسانه ای گیلان با بیان اینکه نمی توان در یک جلسه به سواد رسانه ای مجهز شد، اما آموزش سواد رسانه ای باید تدریجی باشد، گفت: چیزی باید در کلاس های سواد رسانه ای اتفاق بیفتد و این برای این است که اهمیت سواد رسانه ای را به خوبی به شرکت کننده منتقل کنیم و ما به عنوان معلمان سواد رسانه ای موظف هستیم اهمیت سواد رسانه ای را برای والدین توضیح دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ؛ سجاد ستود در دهمین نشست شخصی و مجازی مربیگری سواد رسانه ای گیلان که به همت سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان و سواد رسانه ای انقلاب اسلامی گیلان در سالن اجتماعات سازمان بسیج دانش آموزی استان برگزار شد، گفت: جنبش (NESRA). : سواد رسانه ای موضوعی کاملا علمی است که به انسان می پردازد و انسان موجودی چند بعدی است و باید آرام آرام منتظر نتیجه فعالیت های خود در حوزه آموزش سواد رسانه ای باشیم.

وی افزود: به هیچ وجه نمی توان کودکان را در یک جلسه به سواد رسانه ای مجهز کرد بلکه آموزش سواد رسانه ای باید تدریجی باشد. یکی از مواردی که باید در کلاس های سواد رسانه ای اتفاق بیفتد این است که موضوع سواد رسانه ای به خوبی به شرکت کننده منتقل شود. ما به عنوان مربیان سواد رسانه ای، مسئولیت داریم که اهمیت سواد رسانه ای والدین را توضیح دهیم.

وی گفت: مخاطب در قلب کار مربیان سواد رسانه ای قرار دارد و گاهی لازم است که اصلا سواد رسانه ای آموزش داده نشود و این موضوع باید توسط مربی سواد رسانه ای تشخیص داده شود.

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان ادامه داد: به عنوان یک مربی سواد رسانه ای نباید گرفتار کلیشه ها و چارچوب های دانشگاهی شوید. گاهی باید در مورد مشکلات مخاطب با مخاطب صحبت کرد و گاهی باید با تماشاگر بازی کرد و پیام خود را در این گفتگو و از طریق بازی به مخاطب منتقل کرد.

ستود تاکید کرد: دیروز برای رسانه تعریف شد که رسانه ابزاری برای رساندن پیام تولیدکننده به مخاطب است اما امروز رسانه ابزاری برای رساندن پیامی به مخاطب است که مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد. یعنی اگر رسانه روی مخاطب تاثیر نمی گذارد، اصلا رسانه نیست.

وی گفت: با تعریف جدید رسانه، ابزار رسانه گاهی رسانه است و گاهی رسانه نیست. ابزار رسانه ای می تواند یک شبکه تلویزیونی، یک سایت خبری یا یک بستر باشد، اما این ابزارها تنها در صورتی رسانه محسوب می شوند که موثر باشند.

سوتود ادامه داد: رسانه ها ابزاری برای تسلط بر اندیشه و اراده انسان هستند و امروز صاحبان ابزار رسانه بر اندیشه و اراده انسان مسلط هستند.

این مربی تاکید کرد: داعش در دوران حکومت خود بیش از ابزار نظامی ابزار رسانه ای داشت و به این ترتیب برخی شهرها را بدون شلیک حتی یک گلوله فتح کرد.

سوتود افزود: رسانه ها به دنبال جذب ذهن و قلب مخاطب هستند و اگر رسانه ها بتوانند قلب و ذهن مخاطب را تسخیر کنند، جغرافیای مخاطب را تسخیر کرده اند.
وی گفت: «ایالات متحده از زمان جنگ عراق تاکنون به کشور دیگری حمله نکرده است. او نیز تسخیر می کند. در واقع، آمریکا الگوی جنگ و سلطه بر کشور را تغییر داده است. امروزه یکی از نمادهای توسعه آمریکا، آمریکایی های غیرآمریکایی هستند. یعنی تعداد افرادی که پاسپورت آمریکایی ندارند و به آمریکا سفر نکرده اند اما فکر و زندگیشان آمریکایی است.

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان گفت: آمریکا دیگر به دنبال حمله نظامی به دولت ها نیست، بلکه به دنبال ترویج سبک زندگی آمریکایی برای تسخیر دولت ها است.

سوتود گفت: «ایرانی ها امروز زیر بمباران اطلاعاتی هستند. اما یکی از ویژگی های انسان شیعه تنهایی است و این تنهایی است که روح بزرگوار را به حرکت در می آورد.

وی رصد، دسته بندی و ذخیره سازی اطلاعات را راهی برای مدیریت فضای مجازی عنوان کرد و گفت: اگر اطلاعات و گروه ها و کانال های خود را در شبکه های اجتماعی دسته بندی شده ذخیره نکنیم این اطلاعات هرگز برای ما مفید نخواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید