طلاق؛ جدی ترین معضل اجتماعی کشور/ مهریه های سنگین و هزینه های بالای زندگی مانعی برای جوانان امروزی است.


ساعت: 08:28
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810637

هزینه های بالای زندگی جوانان را مسدود می کند.

یکی از مهم ترین مشکلاتی که جوانان برای امرار معاش با آن مواجه هستند، مهریه سنگین و گرانی ازدواج است که بسیاری از جوانان از ترس این مشکلات ازدواج نمی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، طلاق یکی از مهم ترین معضلات اجتماعی است که پیامدهای آن می تواند در درازمدت موجب بروز مشکلات اجتماعی و آسیب به جامعه شود.

طلاق را که نفرت انگیزترین قانون خداوند نامیده اند، امروزه بر اساس یک سنت نادرست جشن و پایکوبی می شود و دیگران نیز به این کار تشویق می شوند.

امروزه به دلیل کوچکترین آشفتگی در زندگی، شاهد فروپاشی زندگی زناشویی هستیم که در نتیجه این پدیده شوم، فرزند یا فرزندان این خانواده آسیب های روحی جبران ناپذیری را به دلیل سهل انگاری والدین و پیامدهای مخرب طلاق متحمل می شوند. مشکلات موجود در جامعه

در گذشته با توجه به شرایط موجود خانواده ها خیلی راحت با مشکلات زندگی کنار می آمدند و همیشه دست و پنجه نرم می کردند، اما امروزه به دلیل مشکلات معیشتی، بیشتر جوانان از نگرانی و به فکر کار پشت میز نیستند. از نظر کارشناسان این امر تاثیر زیادی در افزایش طلاق در جامعه دارد.

به عقیده روانشناسان، ازدواج یکی از مراحل طبیعی رشد انسان است که مسئولیت هایی را برای زوجین ایجاد می کند. متأسفانه در زندگی ماشینی امروزی ازدواج آنقدرها دوام نمی آورد و آمار طلاق روز به روز در حال افزایش است..


93e9a3d4 d4cb 4a0f b10b 51deeedc99bf خبر خاکستری


طلاق در کردستان گوی سبقت را از ازدواج گرفته است

گلاویچ فتاحی معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: افزایش طلاق در کردستان بالاتر از ازدواج است که مناسب این استان فرهنگی نیست.

وی افزود: مقایسه تغییرات تعداد ازدواج در سال 1399 نسبت به سال قبل از آن 1.33 درصد افزایش نشان می دهد، در حالی که طلاق در این مدت 8.78 درصد افزایش یافته است که نگران کننده است.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان با تاکید بر اینکه تنها یک عامل نمی تواند در طلاق دخیل باشد، گفت: مسائل زندگی، اخلاقی و اجتماعی نقش مهمی در جدایی دو زوج دارد. نیازمند توجه بیشتر مسئولان مربوطه است.

فتاحی بیان کرد: تمرکز ما روی مسائل فرهنگی و لزوم کار فرهنگی است، چرا که با توجه به فرهنگی بودن استان کردستان، مطلوب نیست که آمار ازدواج ما پایین و آمار طلاق بالا باشد. “


14969398 8d62 4e6c a980 9fc8d406e8c1 خبر خاکستری


کاهش 40 درصدی ازدواج در کشور

مدیرکل بهداشت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ازدواج در کشور از سال 89 تا کنون 40 درصد کاهش یافته است و این زنگ خطری است که آینده کشور را در کل اقتصاد تهدید می کند. ، ابعاد اجتماعی و حتی امنیتی. سید حامد برکتی روز چهارشنبه در نشست خبری در قالب ویدئو کنفرانس درباره کاهش ازدواج در کشور افزود: تعداد ازدواج در سال 89 حدود 890 هزار مورد است که در سال 1398 کمتر از 550 هزار مورد بوده و 40 مورد کاهش داشته است. %


الگو گرفتن از زندگی غربی یکی از عوامل افزایش طلاق در جامعه است

خانواده بهترین مکان برای ارتباط زن و مرد و بزرگترین پایه برای کمال است، اما متاسفانه به دلیل افزایش سن تجرد و توقعات بالای دختران و زنان، مشکلات اقتصادی فراوان، عدم حمایت کامل والدین از فرزندان وجود دارد. در ازدواج مشکلاتی ایجاد می کند او جوان بود

یکی از برنامه های اصلی غرب برای کاهش وزن در ایران فردگرایی است. فردگرایی در محیط خانواده، روابط خانوادگی را صرفاً بر اساس علایق شخصی می سازد، از این رو اعضا زمانی خانواده را ترک می کنند که منافع شخصی آنها ایجاب کند. این عامل باعث طلاق عاطفی بین زوجین شده است.

در حال حاضر الگوبرداری از زندگی غربی، فقدان سبک زندگی ایرانی-اسلامی، کاهش عواطف بین خانواده ها، چهره به چهره، عدم توجه به سنت های قدیمی از جمله عوامل افزایش طلاق در جامعه است.


1decb1e8 42e9 4eb1 8f94 8738f374c883 خبر خاکستری


جهیزیه سنگین و هزینه های بالای زندگی مانعی برای جوانان امروزی است

حجت الاسلام علی مرادی امام جمعه بیجار در گفتگو با خبرنگار کُردتودی گفت: ازدواج سنگ بنای اصلی خانواده و عامل اصلی ازدواج و همدلی دو جوان و زمینه ساز رشد و تکامل همسران در دین مبین اسلام است. ” دستور داده شده است.

وی افزود: یکی از مهم ترین مشکلاتی که جوانان برای تشکیل زندگی با آن مواجه هستند، مهریه سنگین و هزینه سنگین ازدواج است که بسیاری از جوانان از ترس این مشکلات ازدواج نمی کنند.

امام جمعه بیجار گفت: جوانان و خانواده ها باید بدانند که تجمل گرایی نه تنها باعث خوشحالی دختر و پسر در ازدواج نمی شود، بلکه به دلیل هزینه های زیادی که بر خانواده ها تحمیل می کند، اعم از دختر و پسر است. تامین مالی ازدواج ما را در تنگنا قرار می دهد و شیرینی ازدواج را برای بسیاری از خانواده ها تلخ می کند.

حجت الاسلام مرادی گفت: خانواده ها باید بدانند تجمل گرایی و جهیزیه سنگین خوشبختی نمی آورد، اما آنچه دو جوان را در زندگی آرام می کند مهارت های زندگی و محافظت از چشم و چشم است.

وی بیان کرد: ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) بهترین الگو برای جوانان در ازدواج است و جوانان ما باید زندگی خود را بر اساس ایمان، تقوا، اخلاص و اخلاق دو طرف شروع کنند.

امام جمعه بیجار تاکید کرد: عدم توجه به مشکلات زیرساختی از جمله اشتغال، نبود مسکن ارزان قیمت، نداشتن مهارت های آموزشی قبل از ازدواج، بی توجهی خانواده ها به سرنوشت فرزندان با توجه به جهیزیه های سنگین و تجمل گرایی نقش مهمی در ازدواج دارد. کاهش ازدواج و افزایش طلاق در جامعه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید