رسانه های استان یزد رسانه ای قانون مدار و متعهد به اخلاق هستند

ساعت: 11:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۱۸
کد خبر: 1790790

رئیس قاضی استان یزد قانون در استان یزد را قانونمند و متعهد به اخلاق و مقررات دانست و گفت: نبود پرونده مطبوعاتی در سال های اخیر موید این امر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، رئیس کل دادگستری استان یزد صبح امروز در مراسم افتتاحیه هیئت منصفه مطبوعاتی و جرایم سیاسی استان اظهار داشت: نقش موثر رسانه ها در جریان انفجار اطلاعات بر هیچکس پوشیده نیست و باید از این توان استفاده کرد و ظرفیت پردازش و برنامه ریزی

گلمعلی دهشیری با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب تحت عنوان جهاد تبیان افزود: .

وی رسانه ها را حلقه اتصال ملت و دولت عنوان کرد و گفت: روشنگری، مطالبه گری، ایجاد زمینه خصومت با افشای توطئه های خصمانه به مردم از مهمترین انتظارات جامعه رسانه ای است.

177ec80c 8f0d 49d9 a6a5 213c941ada65 خبر خاکستری

این مقام قضایی تصریح کرد: قانون مطبوعات در اصل 3 قانون اساسی، ماده 305 قانون آیین دادرسی کیفری، رسیدگی به جرایم مطبوعاتی و سیاسی را منوط به حضور هیئت منصفه کرده است.

وی با اشاره به حساسیت رسانه ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی گفت: با توجه به این حساسیت و جایگاه مهم مطبوعات، قانونگذار جرایم و تخلفات احتمالی در این حوزه را در دادگاه ویژه با حضور و مشورت اعضا پیش بینی کرده است. شنیده می شود و منجر به رای عادلانه می شود.

دهشیری رسانه های استان یزد را قانونمند و متعهد به اخلاق و مقررات عنوان کرد و گفت: نبود کارنامه مطبوعاتی در سال های اخیر موید این امر است.

a0b82f18 51e0 406b 9371 979662a8a90e خبر خاکستری

وی خاطرنشان کرد: اعضای هیئت منصفه از اقشار مختلف از جمله فرهنگیان، کارمندان، وکلا، مهندسان، خبرنگاران، روحانیون، صنعتگران و کارگران برای نمایندگی افکار عمومی در دادگاه و اظهار نظر در مورد پرونده انتخاب می شوند. اعلان مجرم یا بی گناه و مستحق تخفیف مجازات یا نه.

رئیس قاضی استان یزد حضور 9 نفر از 14 عضو مورد نیاز برای رسیدگی را قضاوت کرد و گفت: در پی دعوت دادگاه کیفری برای تشکیل دادگاه، عضو هیئت منصفه باید در جلسه حضور یابد و در صورت عدم امکان، حضور به موقع این روند باید با رئیس دادگاه کیفری استان مذاکره شود.

3d4dd107 b55b 41ae a494 c9fd38736d8d خبر خاکستری

گفتنی است، مراسم تحلیف هیئت منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی استان یزد برگزار شد. در دوره جدید هیئت منصفه و جرایم سیاسی استان یزد جمال قضاوتی نماینده وکیل، مصطفی میرمحمدی نماینده اساتید، حجت الاسلام مهدی پرنیان نماینده روحانیت، محمد حسن لطفی نماینده پزشکان، دلقاسم محی نماینده مهندسین، مسعود ارکان نماینده خبرنگاران، ابوالقاسم شعشعی نماینده دبیران، محمدرضا بهشتی نماینده اصناف، عالیه محرابی نماینده بسیجیان، جواد دشتی پور نماینده کشاورزان، نماینده محمدعلی هنرمندان، نماینده محمدعلی از هنرمندان، سعید عبدالهی نماینده کارکنان و صدیه رمضانانی نماینده نویسندگان برگزیده و به مدت دو سال با امضای قاضی سراج به عنوان نماینده قوه قضائیه به تعیین هیئت منصفه در سراسر کشور محکوم شدند.

دیدگاهتان را بنویسید