رسیدگی به گلایه شهروندان پاتاوه از وضعیت بازار/بهانه جویی با نظارت


ساعت: 09:24
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901042

تعدادی از شهروندان شهرستان و بخشداری دنا پاتاوه خواستار افزایش نظارت بر بازار آن شهر و برخی تخلفات احتمالی شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ یکی از موضوعات مهم در بازار نظارت بر قیمت کالاهای خانگی و مواد غذایی برای جلوگیری از هرگونه بی نظمی و سود در بازار است.

نظارت بر قیمت ها علاوه بر جلوگیری از تخلف، باعث می شود تا عرضه کالا با قیمت های ثابت و بدون تغییر به جز در مواردی که در کشور متفاوت است ثابت بماند.

از دیگر دلایل نظارت مستمر بر بازار می توان به جلوگیری از گرانی، فروش با قیمت های پایین تر، مبارزه با قیمت گذاری چندگانه، حفظ سلامت مردم از طریق عرضه مواد غذایی سالم و در نهایت حفظ تعادل بازار اشاره کرد.

در شرایط کنونی باید در مناطق مختلف استان نظارت وجود داشته باشد تا بهانه های مختلف از جمله هزینه حمل، جابجایی، دوری یا نزدیکی به مراکز تجاری باعث نشود که کالاها و اجناس بدون تعرفه خاص یا عدم سود متعارف به فروش برسد. و بهانه ای برای سودجویی و منفعت طلبی از طریق فروش چند کالا.

در همین راستا تعدادی از شهروندان شهرستان و بخشداری پاتاوه در گفتگوی گوبا صبح زاگرس به لزوم نظارت بر اصناف و بازار این شهرستان اشاره کردند و اذعان داشتند: همانطور که انتظار می رود نظارت بر بازار کافی نیست و این موضوع برای شهروندان مشکل ایجاد می کند.

این شهروندان ادامه دادند: وقتی برای خرید به بازار می رویم قیمت ها به چشم نمی خورد و از طرفی از قیمت ها بی اطلاع هستیم که این امر می تواند منجر به تخلف شود و اجناس را با قیمت بالاتر بفروشیم.

شهروندان شهرستان و بخشداری پاتاوه با بیان اینکه شاهد حضور ماموران نظارت بر بازار هستیم اما این نظارت ها باید مستمر باشد تا اثربخش باشد، اظهار داشتند: عدم قیمت محصولات، عدم ارائه فاکتور، تعدد نرخ ها از جمله مشکلاتی است که باید بررسی شود.

این شهروندان در پایان افزودند: تا شهر یاسوج حدود 35 کیلومتر و تا شهر سیشرد 25 کیلومتر فاصله داریم و برای خرید نیازی به پیمودن این مسافت نداریم، زیرا از یک طرف هزینه ایاب و ذهاب باید پرداخت شود. و از طرفی احتمال هر گونه خطری وجود دارد.حادثه به وجود می آید بنابراین با وجود نظارت و جلوگیری از تخلفات بازار، برای خرید کالاهای اساسی مجبور به طی مسافت طولانی نخواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید