رشته‌های تکراری بین وزارت علوم و بهداشت حذف می‌شود

بر اساس اطلاعیه وزیر علوم، در برنامه جامع هفتم مفادی وجود دارد که می توان برای حذف رشته های تکراری بین وزارت علوم و بهداشت تصریح کرد.

به گزارش خبرگزاری موج


محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تصمیمات برنامه هفتم توسعه وی درباره آموزش عالی گفت: این امر در مصوبه ای پیش بینی شده است که وزارت علوم و وزارت بهداشت تحقیقات خود را به سمتی هدایت کنند که بر اساس نیازها و مشکل باشد و در این دستور تبصره ای وجود دارد که وزارت علوم و وزارت بهداشت موظفند کل تحقیقات را تهیه و تصویب کنند. آیین نامه اجرایی

وی ادامه داد: در مصوبه دیگری تأیید شده است که سازمان برنامه و بودجه 15 درصد از کل اعتبار دانشگاه را به علمی پژوهشی و 5 درصد از کل اعتبار دانشگاه را برای فعالیت های فرهنگی اختصاص می دهد و فرهنگ در کشور سقوط می کند. .

وزیر علوم اضافه کرد: علاوه بر این در برنامه هفتم توسعه احکام دیگری نیز وجود دارد که می توان به ساماندهی آموزش عالی، حذف رشته های تکراری بین وزارتخانه و وزارت بهداشت، آیین نامه ارتقای نظام آموزشی اشاره کرد. معلمان، نحوه ارتقاء، مقرراتی که برای افزایش بهره وری در آموزش عالی لازم است، در برنامه توسعه گنجانده شده است و انشالله با اجرای آنها شاهد نتایج خوب آن خواهیم بود.



آیا این خبر مفید بود؟