با درخواست وزارت علوم در دانشگاه کوثر در محدودیت رشته ها / ارسال ۷۵۷ اثر به جشنواره ملی پروین اعتصامی


ساعت: 12:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855323

محبوبه معین مقدس با بیان اینکه دانشگاه کوثر مورد استقبال بی‌رحمانه وزارت علوم قرار گرفته است، گفت: محرومیت در رشته‌های فنی و مهندسی و محدودیت در رشته‌های پایه علوم به مرحله ادغام دانشگاه رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرترک بجنورد، محبوبه معین مقدس رئیس دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد صبح امروز در دومین جشنواره ملی علم، فرهنگ و هنر پروین اعتصامی اظهار داشت: دانشگاه کوثر دومین دانشگاه بانوان با سه دانشکده است و هدف این است که تاسیس شد و هم اکنون با 3400 دانشجو در این راستا گام برداشته است.

وی با اشاره به اینکه توانمندی های دانش آموزان کوثر و حضور آنان در فرآیندهای علمی، ورزشی، فرهنگی و کسب مقام ها باعث سربلندی استان خراسان شمالی است، ادامه داد: این دانشگاه بر اساس اسناد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بر اساس مصوبه جمهوری اسلامی ایران تاسیس شده است. وجود و وجود این دانشگاه برای نیازها و فرصت های بانوان مورد تاکید و ضروری است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها شبیه دانشگاه کوثر است، افزود: دانشگاه علیرغم رسالت ذاتی در خدمت به دانشجویان، متاسفانه با بی احترامی وزارت علوم و دلایل عدم پذیرش در این حوزه مواجه شد. در زمینه فعالیت های پژوهشی بنیادی و این موضوع به مرحله ادغام این دانشگاه رفته است.

معین مقدس گفت: با پیگیری ها و متولیان امر در استان خراسان شمالی، دانشگاه کوثر همچنان وجود دارد و در دولت جدید، وزارت علوم توجه بیشتری به فعالیت بانوان و حمایت ویژه از دانشگاه های بانوان داشته است.

این مسئول گفت: امیدواریم دانشگاه کوثر بتواند دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه دومین جشنواره پروین اعتصامی به میزبانی دانشگاه کوثر بجنورد برگزار شد، ادامه داد: اولین دوره این جشنواره به منظور شناخت استعدادها و توانایی های دختران ایرانی در دانشگاه الزهرا تهران برگزار شد.

معین مقدس گفت: این جشنواره در بخش های مختلف ادبیات، هنر، پژوهش، اندیشه، مسائل فرهنگی و آزادی بود که از آذرماه سال گذشته به طور رسمی آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه 757 اثر از سراسر کشور به این جشنواره ارسال شد، گفت: تعداد آثار ارسالی به این جشنواره نسبت به دوره اول 58 درصد افزایش داشت و پس از داوری قسمت اول، 538 اثر واجد شرایط داوری شدند.

وی گفت: آثار به تفکیک حوزه های فعالیت بدون نام و نشانی از محل دادگستری دانش آموز مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت در هیئت داوران 38 اثر با رتبه های اول تا سوم و 11 اثر شایسته مورد ارزیابی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید