رشد اقتصادی بعد از یک دهه رکود دستاورد مهم دولت است

وزیر کار:

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۳.۵ درصد و در سال گذشته ۳.۲۵ درصد بیشتر افزایش رشد اقتصادی داشته‌ایم و برای امسال نیز نیز رشد اقتصادی شش درصدی هدفگذاری شده است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، سید صولت مرتضوی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اعلام کرد : از دستاوردهای دولت سیزدهم در عرصه اقتصادی می‌توان به شکسته شدن هژمونی دلار، افزایش رشد اقتصادی، کاهش بیکاری و تورم اشاره کرد که انصافا کار مهمی بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بعد از ۲ دهه کار و تلاش نرخ بیکاری کشور وارد کانال هفت درصدی مبتنی بر آمار بانک مرکزی و مرکز آمار ایران شده و افزایش نرخ بیمه اجباری سند پشتیبان این کاهش نرخ بیکاری است.

مرتضوی با بیان اینکه طی یک سال اخیر حدود ۹۰۷ هزار شغل خالص در کشور ایجاد شد، اظهار کرد: این بدان معناست که تعداد کل شغلی که در این مدت ایجاد شده بیشتر از یک میلیون و ۳۵۰ هزار مورد است.

وی‌ افزود: افزایش ۶ دهم درصدی نرخ مشارکت، کاهش ۱.۲ درصدی نرخ بیکاری فارغ‌ تحصیلان، کاهش ۱.۸ درصدی نرخ بیکاری زنان و افزایش اشتغال تمام وقت از دیگر آمارهای امیدوارکننده یکسال اخیر در حوزه اشتغال است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طی ۲ سال گذشته هر ساله ۶۳۰  هزار بیمه شده اجباری جدید داشتیم و این آمار نشان دهنده عزم مسئولان در کاهش نرخ بیکاری است.

مرتضوی با تاکید بر اینکه در حوزه نفت رشد اقتصادی ۱۶.۵ درصدی داشته‌ایم که کم سابقه است، خاطرنشان ساخت:در بودجه سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری داشتیم، تا پایان سال ۱۳۹۹ و ۶ ماهه ۱۴۰۰ حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به سررسید پایان سال ۱۴۰۴ داده شده بود و به علاوه بسیاری از صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری دچار کسری بودند.

 

بیشتر بخوانید:

استان کرمانشاه مستعد سرمایه گذاری است

وزیر کار فردا به کرمانشاه سفر می‌کند

 

مرتضوی افزود: تورم نیز کنترل شده و وارد کانال ۳۸ تا ۳۹ درصد شده و برای سال آینده نیز هدفگذاری تورم ۲۹ درصدی را داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نرخ بیکاری کنونی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: با وجود روند کاهشی باز هم زیبنده مردم استان نیست و این آمادگی را داریم که پروژه‌های مربوط به وزارت کار از جمله کاغذ غرب و اسیدسیتریک را واگذار کرده و منابع آن را دوباره در کرمانشاه سرمایه‌گذاری کنیم.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید