رشد کج لباس زیر سایه سنگین گرانی / وقتی کنترل ها رنگ پریده اند


ساعت: 12:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814230

گرانی پوشاک در ایلام به دلیل عدم نظارت موجب گلایه شهروندان شده و لازم است مسئولان در این زمینه اقدام عملی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، روزهای پایانی سال را پشت سر می گذاریم و اکثر خانواده ها در حال آماده شدن برای عید نوروز هستند که بسیاری از آنها از قیمت ها ناراضی هستند. با نزدیک شدن به سال نو، همیشه چندین نوع کالا که رنگارنگ تر از سایرین هستند در سبد نیاز جامعه وجود دارد.

یکی از این اجناس لباس هایی است که قیمت آن در این روزهای پایانی سال برای مردم قابل توجه است که به گفته بسیاری از فروشندگان بین بیست تا پنجاه درصد نسبت به سال گذشته گران شده است.

مردم از گرانی پوشاک و برخی کالاها ناراضی هستند و این افزایش قیمت را ناعادلانه می دانند. اکثر مردم بر این باورند که فروشندگان پوشاک با توجه به ایام نوروز و تمایل مردم به خرید لباس عید، قیمت ها را چند برابر کرده اند و از عدم نظارت بر این اتحادیه ها گلایه دارند.


عدم نظارت بر بازار پوشاک

محمدی گفت: متاسفانه نظارت خاصی بر فروشندگان در بازار پوشاک ایوان وجود ندارد. اگر بخواهیم قیمت یک نمونه لباس در سطح شهر را مشخص کنیم با قیمت های متفاوتی در سطح شهر مواجه هستیم که نشان از عدم نظارت بر بازار ایوان دارد.

وی افزود: چند فرزند دارم با توجه به اینکه شغل آزاد دارم نمی توانم با این قیمت های نجومی برای همه فرزندانم لباس بخرم.

وی ادامه داد: اگر نظارت بر مراکز عرضه پوشاک مستمر باشد قطعا شاهد رعایت انصاف مغازه ها در تعیین قیمت خواهیم بود.


تقویت نظارت بر بازار ایوان

امیدعلی عزتی، رئیس صنعت، معدن و تجارت ایوان گفت: افزایش نظارت بر بازار فرصتی برای اصناف و بازاریان بوده است، زیرا می‌توان با افرادی مواجه شد که از فضای حاکم بر اصناف و بازارها استفاده می‌کنند.

وی گفت: برای جلوگیری از سوء استفاده از برخی شرایط موجود بازار با کمک اصناف، تمامی واحدهای صنفی باید ضوابط قانونی، قیمت کالا و جرایم را رعایت کرده و نسبت به این جایگاه حساس باشند.

عزتی افزود: نظارت بر بازار و واحدهای صنفی شهرستان در قالب گشت های مشترک به منظور نظارت بر کار واحدهای صنفی ادامه دارد.

وی تاکید کرد: به منظور کنترل بازار و جلوگیری از افزایش قیمت، 2 گروه مشترک 2 نفره وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف در قالب بازرسی و نظارت در سطح شهرستان در 2 شیفت صبح و عصر برای نظارت بر کار واحدهای صنفی و غیر صنفی کار می کنند.

وی از شهروندان خواست نسبت به ثبت شکایات و سیگنال های مربوط به تخلفات واحدهای صنفی با شماره تلفن 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت در اسرع وقت رسیدگی شود.

در نهایت علیرغم اینکه پوشاک نسبت به سال گذشته با افزایش شدید مواجه است، اما واقعیت این است که حتی خود فروشندگان نیز این روزها درآمد خود را نسبت به سال گذشته کمتر از نصف اعلام می کنند و گلایه دارند که هر چه نزدیک شود، وضعیت بازار رو به وخامت است. ، اگرچه حقوق و دستمزد کارکنان پرداخت شده است.

البته امروز قیمت ها لذیذ شده و هرکسی می تواند کالای خود را به هر قیمتی که می خواهد بفروشد. در حال حاضر دولت در حال اجرای طرح‌هایی برای نظارت و کنترل قیمت‌های عید است، اما دامنه این نظارت تنها در غرفه‌های پوشاک در نمایشگاه‌های تحویل مستقیم و برخی اتحادیه‌ها است که با نصب تابلوهای ویژه توسط اتحادیه پوشاک انتخاب می‌شوند. لباس می پوشند و شامل همه مغازه های شهر نمی شود.

بنابراین، همه کالاها در زنجیره گران شده اند، به طوری که کلمه “گران” به خودی خود وضعیت فعلی قیمت کالاها را توصیف می کند و مصرف کنندگان بیشترین ضرر را می بینند. به خصوص آن دسته از مصرف کنندگانی که نه تولیدکننده ای هستند که قیمت محصولات خود را افزایش می دهند و نه تاجری که قیمت کالای خود را افزایش می دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید