رشد گلخانه ها تضمین کننده اشتغال پایدار / محصولات با کیفیت تولید شده با آخرین فناوری های روز دنیا

ساعت: 13:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801779

تولید انبوه محصولات گلخانه ای با کیفیت در فصول مختلف منجر به افزایش تولید و اشتغال پایدار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک امروز، با پیشرفت صنعت و تکنولوژی انواع محصولات کشاورزی و غذایی به مدت چهار فصل و در کمترین زمان در اختیار مردم قرار می گیرد که یکی از صنایع مهم در این راستا گلخانه های متشکل از سازه های شیشه ای و فلزی می باشد. پلی اتیلن و مکانیزه. این ماده غذایی است که هزینه باغبانی و کشاورزی را در مقایسه با کشت در فضای باز کاهش می دهد.

تولید انبوه محصولات باکیفیت در فصول مختلف، افزایش تولید برحسب مساحت، ایجاد اشتغال پایدار، استفاده از زمین های بایر برای تولید هیدروپونیک، هزینه های اقتصادی پایین و صرفه جویی در مصرف آب باعث محبوبیت این نوع صنعت در بین مردم مناطق مختلف شده است. شهر و دیار لرستان شد.

شرکت فجر صفا لرستان یکی از بزرگترین مجتمع های تولیدی، تحقیقاتی و گردشگری در ایران و خاورمیانه است و در سراسر کشور به دامپروری مشغول است.

یکی از مهمترین حوزه های فعالیت فجر صفای لرستان در زمینه کشاورزی و در زمینه تولید محصولات کشاورزی با کیفیت و سالم؛ گلخانه مدرن هیدروپونیک به مساحت 50 هکتار، باغات به مساحت 500 هکتار شامل 270 هکتار انار، 170 هکتار انجیر، 40 هکتار انگور و 20 هکتار سایر تاسیسات هسته ای، زنجیره تولید میوه، نهال های غیرمولد و زینتی به مساحت 7 هکتار استخراج و اسانس گیری از گیاهان دارویی، تولید داروهای گیاهی، صنایع وابسته و فرآورده های جانبی و پایانه سورتینگ، بسته بندی و صادرات میوه و تره بار از پروژه های اصلی مزرعه صفا است. بخش کشاورزی لرستان

چندی پیش موضوع بازگرداندن فلفل های صادراتی به روسیه نگرانی هایی را ایجاد کرد و این سوال را مطرح کرد که تا چه اندازه به کیفیت و سلامت محصولات گلخانه ای توسط نمایندگان و مدیران شرکت های گلخانه ای استانی و کشوری در کنار زیبایی، شکیل و زیبایی آن ها توجه می شود. ظاهر مناسب

36cc8cc5 4311 461c b664 c31d225681c8 خبر خاکستری

لزوم نظارت دقیق در تولید و فرآوری محصولات غذایی و کشاورزی

حسین میرزایی مدرس دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک در خصوص تاثیرات قوی سموم قدیمی کشاورزی گفت: متاسفانه میزان سموم جدید در کشور کمتر از سموم قدیمی است که اثرگذاری و ماندگاری بیشتری دارند و در حال حاضر میزان سموم جدید در کشور کمتر است. دوره گل میخک یا مدت زمانی که سم روی کشت استفاده می شود تا اثر سم از بین برود و محصول سالم باشد در آفت کش های قدیمی زیاد است و این نوع سموم دیر تجزیه می شوند.

وی با اشاره به اثرات درازمدت سموم کشاورزی بر بدن انسان، افزود: ممکن است دوز سموم مصرفی در حد فعلی نباشد، اما به کندی و درازمدت بر قسمت های مختلف بدن اثر می گذارد؛ این امر باعث می شود تا سموم کشاورزی در بدن انسان تاثیر بگذارند. برخی از سموم دفع آفات به دلیل اینکه بیش از دهه ها می توانند به طور مداوم برای محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار گیرند، باعث مقاومت علف های هرز و استفاده از دزهای خارج از مقدار مجاز برای محصول می شوند.

این استاد دانشگاه با اشاره به مزایا و معایب کشت گلخانه ای گفت: در گلخانه های هیدروپونیک بستر خاکی نداریم و بستر آبی است، بنابراین کودهای شیمیایی و مواد غذایی به آرامی به محصول تزریق می شود. گلخانه ها نسبت به مزارع آفات بیشتری برای رشد دارند، سخت تر و حساس تر است.

وی افزود: عدم آگاهی کشاورزان از روش های مبارزه با آفات و افزایش کل هزینه مبارزه بیولوژیک در رشد و تولید مواد غذایی موثر است.

میرزایی درباره موضوع فلفل های برگشتی گفت: کیفیت تولید، فرآوری و کاشت مواد غذایی نیاز به نظارت دقیق دارد. جهاد کشاورزی و البته دانشگاه ها باید در بازرسی ها پیش قدم شوند. اگرچه محصولات کشاورزی سالم تر هستند، اما گلخانه ها نیز می توانند با استفاده اصولی و دقیق، مواد غذایی را به بازار عرضه کنند.

e317c897 692f 4000 9126 d57273cbd2cf خبر خاکستری

سالم ترین محصولات در کشت و صنعت لرستان تولید می شود

محمدحسن کیانی فر، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک با بیان اینکه وسعت گلخانه های لرستان 78 هکتار بوده و 12 هزار تن تولید شده است، گفت: طبقه سوم وارد بازار استان می شود و از آن خارج می شود.

وی موضوع آلودگی فلفل صادراتی و سایر محصولات کشاورزی را یک بازی سیاسی می داند و می افزاید: مصرف سموم کشاورزی در ایران تقریباً یک چهارم کشورهای دیگر است. محصولات گلخانه ای در استان لرستان تا آنجا که بررسی سموم باقیمانده نشان می دهد، سالم ترین محصولات هستند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: در کشاورزی و صنعت لرستان کیفیت فیزیکی و ظاهری آلوده به آفات و بیماری ها همراه با نظارت کیفی قبل از ورود به بازار توسط کارشناس قرنطینه جهاد کشاورزی بررسی و تایید می شود.

وی افزود: در مورد آنالیز شیمیایی باقیمانده سموم، آرسنیک و نیترات، پنج تا هفت روز قبل از نمونه برداری توسط آزمایشگاه های مورد تایید سازمان غذا و دارو مورد آزمایش قرار می گیرند و در صورت منفی بودن، اجازه ورود به بازار را دارند.

کیانی فر با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از کشاورزی و صنعت در مرکز استان گفت: با توجه به عرضه مستقیم سموم مصرفی کشورهای اروپایی از جمله هلند، کم بودن سموم در دوره تولید، مبارزه با آفات در گلخانه های دارای حشرات مفید و یا شکارچیان سالم ترین محصولات در کشت و صنعت لرستان تولید می شود.

صادرات 70 درصد محصولات به خارج از کشور

مرتضی عرب نژاد مدیر بازاریابی و فروش کشاورزی و صنعت فجر صفای لرستان در گفت و گو با سفیرافلاک گفت: برای ارسال محصولات به خارج از کشور باید استانداردهای ملی کشور مبدا و مقصد رعایت شود و خوشبختانه محصولات گلخانه ای کشت و صنعت استان در این زمینه مشکلی نداشته است.

وی با اشاره به تولید و صادرات فلفل و گوجه فرنگی به خارج از کشور افزود: محصولات کشاورزی فجر صفا در روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات، قطر، عمان و عراق هر ساله استاندارد و استاندارد حفظ نباتات را دریافت می کند. مقاصد صادر می شود.

2b84af1a 03e1 4e01 8d27 ae0f7d569e2d خبر خاکستری

مدیر بازاریابی و فروش کشت و صنعت فجر صفا لرستان برای بازگرداندن فلفل کشور از روسیه گفت: تعدادی سموم که در روسیه ثبت نشده اند در مرکز آفات و نباتات کشورمان گزارش شده و از پایان به بعد. دولت به پایان رسیده است، متاسفانه واکنش نسبت به اعلام و معرفی این سموم که ممنوع شده بود، به تعویق افتاده است. البته برخی از این سموم در اتحادیه اروپا ثبت شده و خطرناک نیستند، اما در هر صورت باید از قبل از سوی مراکز مربوطه از جمله سازمان جهاد کشاورزی و آفات و نباتات اطلاع رسانی می شد یا اینکه مشخص می شد که آیا این سموم برای این کشورها بی خطر هستند یا مطمئن هستند. این مشکل بزرگ اتفاق نیفتاد.

وی فشارهای خارجی و خارجی، تاثیر بر بخش کشاورزی کشور و برخی مشکلات سیاسی و فنی را از عوامل مهم در بروز مشکلات در مسیر صادرات دانست و تصریح کرد: این شرکت متحمل زیان های زیادی شده است. برخی از شرکت ها آستانه تحمل پایینی برای چنین شوک های اقتصادی دارند.

عرب نژاد در خصوص فلفل های شرکت کشت و صنعت فجر صفا لرستان گفت: محصولات شرکت فجر صفا لرستان برگردانده نشده و هیچ مرجعی نداریم. محصولات این شرکت سالم بوده و صادرات به کشورهایی غیر از روسیه ادامه دارد. اجازه ورود به روسیه، نه تنها شرکت و گلخانه را ندارد.

مدیر بازاریابی و فروش کشاورزی فجر صفا لرستان با اشاره به از سرگیری صادرات به روسیه گفت: از این نوع سموم استفاده نکنید و دلیل ارسال نشدن فلفل به روسیه به دلیل جلوگیری کلی از صادرات فلفل از ایران است. .

وی با رد ادعای برخی افراد مبنی بر استفاده زیاد از سموم در کشت محصولات گلخانه ای، تاکید کرد: محیط گلخانه ای محیطی منزوی است؛ محیط زیست گلخانه ای محیطی منزوی است. فلسفه کشت هیدروپونیک این است که قبل از تولید، محیط و بستر را برای رشد گیاهانی که عاری از بیماری هستند، در بستری تمیز و خنثی آماده کند که برای رشد گیاه باید مواد مغذی در آن ریشه یابی شود. و با توجه به حجم تولید، محیط داخل گلخانه باید از نظر دما مناسب باشد تا تولید پایدار باشد.

مدیر بازاریابی و فروش زراعت فجر صفا لرستان یادآور شد: گلخانه های هیدروپونیک دارای سیستم کنترل اقلیمی هوشمند بوده و کاملاً از محیط بیرون جدا هستند. رویکرد ما تولید محصولات صادراتی و غذای سالم است، بنابراین از روز اول با کمک مشاوران خارجی، استفاده از سموم را به حداقل رسانده ایم، هرچند جمعیت آفات هرگز به صفر نمی رسد، اما باید این جمعیت را کنترل کرد. با استفاده از دانش هلندی ها و تجربه تولید گلخانه ای در این صنعت، عوامل بیولوژیکی را به کار بردیم و بسیاری از آفات را بدون استفاده از سموم شیمیایی کنترل کردیم.

256bbc28 a55e 4c73 ba4f f80dc56dd810 خبر خاکستری

وی با اشاره به اختلال در ورود عوامل کنترل بیولوژیک به دلیل تحریم ها، گفت: این شرکت با کمک کارشناسان داخلی، سن شکارچیان ماکرولوفوس را در نتیجه این تصمیم بزرگ و رسیدن به چرخه کامل تولید در دستور کار خود قرار داده است. شکارچیان ماکرولوفوس در داخل شرکت «فجر صفا علاوه بر تامین نیاز داخلی خود می تواند این محصول مفید را به سایر تولیدکنندگان داخلی و خارجی صادر کند.

وی ادامه داد: مبارزه بیولوژیکی بسیار گرانتر از کنترل شیمیایی است و متاسفانه به دلیل تحریم ها دسترسی رسمی به سموم شیمیایی توسط ارگان های رسمی و تحت شرایط کنترل شده توسط ادارات مربوطه وجود ندارد و برخی از کشاورزان مجبور به انجام هر کاری هستند که در بازار وجود دارد. از جمله آفت کش ها.» وی گفت: این سموم به دلیل عدم دسترسی رسمی، کنترل شده و مدیریت شده به سموم اصلی، غیراستاندارد و تقلبی عرضه می شوند.

اشتغال 1000 جوان لرستانی در مجتمع فجر صفا لرستان

مدیر بازاریابی و فروش کشاورزی فجر صفا لرستان با اشاره به اینکه بخشی از محصول کشت و صنعت در میدان طرهبر خرم آباد موجود است، گفت: در حال حاضر 1100 نفر به صورت مستقیم در این شرکت و کمتر از 20 نفر غیر بومی در استان مشغول به کار هستند. شرکت ها حضور دارند.

وی یادآور شد: شرکت کشت و صنعت فجر صفا لرستان از حضور دانشگاهیان استقبال می کند و پیشنهاد دادیم که زمینه را برای پایان نامه ها و طرح های دکتری که کاربردی و در خدمت صنعت و کشاورزی هستند فراهم کنیم و دانشجویان این طرح را در اینجا اجرا کنند و در نتیجه کار به پایان برسد. موضوع عینیت وجود دارد.

به گفته سفیر، نیروی کار سالم و توانمند سرمایه مهم هر کشور است، سرمایه ای که سلامت، نگهداری و نگهداری آن مستلزم تغذیه سالم است. لذا متولیان امر از جمله جهاد کشاورزی باید تولید محصولات غذایی و گلخانه ای را توسط کارشناسان و دانشگاهیان کنترل کنند تا فعالان این عرصه را آگاه کرده و سطح دانش و آگاهی آنان را در راستای رعایت اصول علمی و کاهش تولید افزایش دهند. حداکثر استفاده. سموم و استفاده از روش های بیولوژیکی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید