رشد 680 درصدی صدور اسناد کشاورزی در سال اول دولت سیزدهم


ساعت: 11:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۲
کد خبر: 1903194

وزیر جهاد کشاورزی گفت: روحیه و نگاه جهادی از دوران دفاع مقدس در وزارت جهاد کشاورزی وجود داشته و جهاد همچنان ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در سی و چهارمین اجلاس فرماندهان پشتیبانی جنگ و مهندسی جهاد، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید «شهدا» و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری ​​در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد..

در این همایش سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جهاد دفاع مقدس اظهار داشت: روحیه و نگاه جهادی از دوران دفاع مقدس در وزارت جهاد کشاورزی وجود داشته است و جهاد هنوز ادامه دارد..

وی افزود: اقدامات جهادی در دوران مقدس حراست و در روستاها بسیار سخت و مستلزم مدیریت بسیار قوی بود و گاه کمبود نگاه و تفکر جهادی در بحران های کنونی احساس می شود..

ساداتی نژاد با بیان اینکه امروز فعالیت جهاد در راستای امنیت غذایی است، خاطرنشان کرد: جنگ امروز ما برای تامین پایداری غذا برای مردم است، بعد از جنگ اوکراین مردم دنیا اهمیت غذا را به خوبی درک کردند..

وی افزود: امروزه در دنیا غذا به عنوان قدرت، حکمرانی، حاکمیت غذایی و اقتدار تلقی می شود و ابزار قدرت و حکمرانی جهانی است، جنگ روسیه و اوکراین چالش بزرگی را برای امنیت غذایی در جهان ایجاد کرده است، از این رو وظیفه جهاد کشاورزی امروز تامین امنیت پایدار است. این غذای کشور است.

این مقام ارشد وزارتخانه گفت: جنگ روسیه و اوکراین باعث شد بسیاری از کشورهای اروپایی دچار صف، سهمیه و کمبود شوند، اما با تلاش جامعه کشاورزی ایران هیچ گونه کمبود و صفی در کشور مشاهده نشد که نشان از تفکر جهادی دارد. و موضع جامعه کشاورزی ایران برای تامین توده مردم است.

وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی از ابتدای دولت سیزدهم 5 هدف را دنبال کرده است، گفت: اولین اقدام اجرایی قانون تمرکز پس از 12 سال بود که نشان دادیم بازار تولید بودن معنا ندارد. و تصمیم الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی صحیح بوده است.

ساداتی نژاد ادامه داد: از آبان ماه سال 1400 قانون تمرکز را با کمک مستمری بگیران و بسیجیان وزارتخانه اجرا کردیم و امروز پایداری غذایی را مدیون تلاش این افراد در سراسر کشور هستیم که سال گذشته بازار را به جهاد واگذار کردیم. تولید گندم، جو و سایر مواد اولیه و کالاهای اساسی در کشور ارتقاء یافت، لذا تجربه فرماندهی این یگان موفقیت آمیز بود..

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دومین برنامه محوری ما کشاورزی قراردادی است، تصریح کرد: مدرن ترین مدل کشاورزی و حمایت از معیشت کشاورز در دنیا کشاورزی قراردادی است که در کشور ما یک درصد برداشت به این صورت انجام می شود. که تا سال گذشته با گندم و برنج این نوع کشاورزی را آزمایش کردیم و در سال برداشت جدید نیز ادامه خواهیم داد..

وی افزود: نتیجه کشت قراردادی افزایش خرید گندم و افزایش تولید گندم با وجود خشکسالی است..

ساداتی نژاد در خصوص سومین اقدام کلیدی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سومین اقدام کلیدی ما صدور سند اراضی کشاورزی است که پس از گذشت 43 سال هنوز زمین های کشاورزی فاقد سند هستند و کشاورزان ما فاقد هویت هستند و نمی توانند تسهیلات بگیرند.

ما در این 4 سال تلاش می کنیم که تمام اسناد زمین کشاورزی را صادر کنیم

و ادامه داد: تلاش می کنیم تمام اسناد زمین کشاورزی برای این 4 سال صادر شود. افزایش 680 درصدی صدور اسناد در سال اول دولت سیزدهم و بیش از 2 میلیون و 500 هزار هکتار دخل و تصرف حذف شده است..

عالی ترین مقام این وزارتخانه ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال 1402 رفع تداخل در اراضی کشاورزی ایران به پایان برسد و تا پایان دولت اسناد زمین کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار گیرد..

وی چهارمین اقدام محوری را ارتقای یارانه ها عنوان کرد و خاطرنشان کرد: ارتقای یارانه اقلام ضروری با نظارت وزارت جهاد کشاورزی انجام شد که کار بسیار سختی بود اما توانستیم آن را به سرانجام برسانیم..

ساداتی نژاد ادامه داد: وظیفه وزارت جهاد کشاورزی ارتقای یارانه ها، حفظ فراوانی و وجود مواد غذایی در جامعه بود و با قدرت این عملیات را انجام داد. در حالی که دنیا در بحبوحه بحران غذایی بود، در هیچ کجای کشور کمترین کمبودی نداشتیم..

وزیر جهاد کشاورزی الگوی کشت را پنجمین اقدام محوری وزارت جهاد کشاورزی می داند و بیان می کند: از سال 1351 نیم قرن از ایجاد الگوی کشت در کشور می گذرد، در دوره های دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم و امروز در برنامه هفتم این طرح برجسته شده است اما تا امروز اعلام شده است.

وی ادامه داد: با تلاش همه همکاران می خواهیم الگوی کشت را در سال جاری در کشور اجرا کنیم که کار آسانی نخواهد بود و نیازمند تعهد و همکاری عمیق است. سعی می کنیم از ابزار سیاست های قیمتی و غیر قیمتی تحت خرید تضمینی و غیرتضمینی و یارانه کشت برای اجرای مدل کشت و افزایش بهره وری آب استفاده کنیم..

ساداتی نژاد با بیان اینکه چالش اصلی ما در بخش کشاورزی بهره وری است، افزود: باید بتوانیم از ظرفیت ها استفاده کنیم، غذای سالم، باکیفیت، ارزان و بومی رسالت رئیس جمهور به وزارت جهاد کشاورزی است..

وی خاطرنشان کرد: ما به فرماندهان جهادی دفاع مقدس افتخار می کنیم و از شما دعوت می کنیم تا در این شرایط کشورمان را همراهی کنید..

باید بگویم؛ در پایان این همایش از مهر شهیدان ورشابی، عظیمی، زواره و شهید همتی و نرم افزار چند رسانه ای شهید جهادگر حجت ملاآقایی توسط وزیر جهاد کشاورزی، معاون اقتصادی رئیس جمهور و رئیس شهید و رئیس جمهور رونمایی شد. بنیاد جانبازان.

دیدگاهتان را بنویسید