رشیدی: اگر دروازه بان استقلال نبود اوضاع بدتر می شد

وی درباره شرایط بازی گفت: استقلال بد بازی کرد. او در 20 دقیقه پایانی بازی حریف را تحت فشار قرار داد که اگر از ابتدا اینطور بازی می کردند این اتفاق می افتاد. در وقت اضافه هم خوب نبودند. در مجموع پرسپولیس بهتر بود و موفق شد.

پیشکسوت استقلال درباره رفتار ساپینتو که در آخرین بازی فصل هم تکرار شد، گفت: از هفته سوم بارها گفتیم و تذکر دادیم که یک نفر او را در مورد فرهنگ و فضای این مملکت راهنمایی کند. به او. هیچ مرد قدرتمندی روی نیمکت نبود که جلوی حرکات او را بگیرد. مربی که اینقدر طرد شده داره به تیم ضربه میزنه. وقتی سرمربی در زمین نباشد تیم 20-30 درصد افت می کند. اگر قرار است همکاری را ادامه دهند باید شرایط جدیدی برای آن تعیین کنند.

وی اظهار داشت: حتی با اتفاقات دیروز هم فکر نمی کنم بخواهد بماند. اولین بار که این رفتار را انجام داد باید فضای اینجا را کاملا توضیح می دادند. بعد از این همه مدت باید خودش را می شناخت. یک فصل گذشت و هیچ تغییری در رفتار این مربی ندیدیم. من تا به حال ندیده ام یک مربی ایرانی چنین حرکاتی انجام دهد. 50 سال پیش رایکوف در حاشیه بود و اصلاً چنین حرکاتی انجام نمی داد. فوتبال او هم خیلی طرفدار داشت و همه قبول داشتند.

رشیدی درباره انتقاد هواداران از برخی بازیکنان استقلال گفت: از هفته سوم و چهارم گفته ام خط دفاعی ناهماهنگ است و در سطح این تیم نیست. شاید اگر حسینی نبود اوضاع بدتر می شد. او تا نیم فصل یکی از بهترین های لیگ بود. این مشکل در خط دفاعی است، جایی که حریفان به راحتی می توانستند موقعیت را بگیرند. خط دفاعی استقلال از ابتدا تا پایان فصل دچار مشکل شد. آنها نتوانستند نام استقلال را تحمل کنند. خط دفاعی باید بازنگری شود. آنها باید افراد واجد شرایط را استخدام کنند. خط دفاعی پرسپولیس دیشب عالی بود که البته در تمام فصل در این وضعیت بوده است. نمی خواهم بگویم برخی بازیکنان در سطح تیم نیستند اما خط دفاعی استقلال ایراد دارد.

و افزود: من قاضی نیستم که در کار داوری دخالت کنم اما آنقدر مشکلات فنی وجود دارد که به داوری نمی رسد. مشکل از تیم استقلال بود. نیمه اول و نیمه دوم وحشتناک فقط در اواخر بازی بهتر شد. نیمه اول وقت اضافه ارزش صحبت کردن ندارد. در نیمه دوم آنها تا پایان کمی فشار وارد کردند. استقلال چند سال پیش هافبک های گلزن و دونده هایی مثل علی کریمی و امید ابراهیمی داشت که در کارهای دفاعی هم حضور داشتند. ما به دو هافبک مثل آنها نیاز داریم. خط محافظ باید به طور کامل تعویض و تعمیر شود. در خط حمله باید یک مهاجم قوی و 6 دانگ داشته باشیم. از کایدی و محبی که بال هستند نباید انتظار مهاجم داشته باشیم.

رشیدی توضیح داد: زمان خودمان فقط برای دوستی با هم بازی می کردیم. حتی چند پیشنهاد داشتیم اما نرفتیم. الان مثل بازیکنان نبود که بیشتر از 10 میلیارد بگیریم. قرارداد اولم 3 هزار تومان با 200 تومان در ماه بود. پول زیادی نبود اما می توانستیم راحت زندگی کنیم. بیشتر از این نبود الان متاسفانه همه فوتبالیست ها به دنبال پول، خانه مجلل تر و ماشین بهتر هستند. استقلال وقتی به خاطر پول تمریناتش را قطع کرد قهرمانی را از دست داد.

پیشکسوت استقلال درباره تعویض های ساپینتو در بازی دیروز گفت: شهبازاده و رمضانی را در بازی ندیدم. یا خیلی از بازیکنان دیگر که نامشان در آنجا نبود. شما همیشه یک رهبر هستید! البته یکی از بدبختی های خط حمله مصدومیت ارسلان مطهری بود. چند بازیکن دیگر نیز گفتند که با مصدومیت بازی کردند.

وی در خصوص تعداد مصدومیت های استقلال در این فصل گفت: بستگی به مربی بدنساز دارد. در اروپا ببینید چه درگیری هایی بین بازیکنان رخ می دهد اما آنها در زمین به کار خود ادامه می دهند. در تیم های ایرانی در یک مسابقه ساده بازیکن چند دقیقه روی زمین می خوابد. باید ببینیم بدنساز تیم چه عملکردی داشته است. اگر کارش خوب بود این همه صدمه نمی دید. بدنسازان بسیار خوبی در ایران داشتیم. آمادگی جسمانی پیش فصل یکی از مسائل مهم تیم است. ارسلان مطهری چهره بسیار خوبی بود و تعویض او شوک بزرگی برای تیم بود. او غیور و دونده است. او می خواست کاری انجام دهد، اما نتوانست. حتی زمانی که او تعویض شد، جایگزینی وجود نداشت. این هم ضربه ناشی از مصدومیت بود. از وضعیت مدیریتی، چک های برگشتی، چک های دو یا سه برابری و… استقلال نیاز به یک تکان اساسی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید