رصدخانه کشاورزی در دولت سیزدهم راه اندازی می شود


ساعت: 13:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۵
کد خبر: 1808655

ساداتی نژاد گفت: باید در دولت سیزدهم پایگاه رصدخانه کشاورزی ایجاد شود و در این راستا فاز اول آن در سال 1401 ایجاد می شود چرا که باید مشخص شود چه میزان محصول و در کجا تولید می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اروم نیوز، سید جواد ساداتی نژاد صبح امروز در سفر به آذربایجان غربی و نشست بررسی حوزه کشاورزی استان اظهار داشت: این استان قطب کشاورزی و باغداری کشور است و آذربایجان غربی برای این وزارتخانه بسیار حائز اهمیت است. با توجه به امنیت غذایی.”

وی افزود: مشکلات بخش کشاورزی زیاد است و همه مشکلات در این چهار سال قابل حل نیست، اما پنج اولویت اصلی در وزارت کشاورزی وجود دارد که طبق برنامه پیش می رود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: متاسفانه اطلاعات و داده های دقیقی در کشاورزی وجود ندارد و بدون آن نمی توان بدون آن برنامه ریزی کرد.

وی ادامه داد: یک روز می گویند یک میلیون دام مازاد در کشور وجود دارد و یک روز می گویند کمبود دام وجود دارد و بنابراین اگر داده ها وجود نداشته باشد منجر به عدم برنامه ریزی درست می شود. در کشاورزی و محصولات دامی.”

ساداتی نژاد افزود: بنابراین باید در دولت سیزدهم پایگاه رصدخانه کشاورزی راه اندازی شود و در این راستا فاز اول آن در سال 1401 راه اندازی می شود زیرا باید مشخص کند چه مقدار محصول تولید می شود و در کجا تولید می شود. . “

وی با تاکید بر اینکه زمین های کشاورزی باید سند داشته باشد، افزود: جهاد کشاورزی مسئول زمین است، بنابراین باید در دولت سیزدهم سندسازی زمین های کشاورزی را جشن بگیریم.

وزیر جهاد کشاورزی بر سرمایه گذاری در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: بیشترین سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در 40 سال گذشته 4 درصد بوده است، بنابراین غیر قابل توجیه بوده است. بانک ها نیز در این بخش مقصر هستند و در این زمینه افزایش سرمایه بانک کشاورزی در اولویت است این وزارتخانه است.

وی گفت: دیپلماسی قضایی نیز در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و باید صادرات محصولات کشاورزی به خاورمیانه افزایش یابد.

ساداتی نژاد گفت: کشاورزی نوعی کار اقتصادی است تا زمانی که جزئی از اقتصاد تلقی نشود و حتی خون اقتصاد صادرات و واردات باشد و به کشاورز می گویند بهره بردار، پس کشاورزی به لحاظ اقتصادی مورد توجه قرار نمی گیرد. و کشاورزان روز به روز فقیرتر می شوند.»

وی افزود: صادرات محصولات کشاورزی به ویژه با همسایگان و پایداری صادرات نیز برای کشاورزی مهم است و باید برای محصولات آنها گواهی بهداشت صادر شود تا هم ایرانیان بدون دغدغه مصرف کنند و هم به راحتی صادر شود.

ساداتی نژاد بیان کرد: برای ترویج محصولات ایرانی مانند طلا در دنیا باید کاری کرد چرا که برای کشاورزی تلاش زیادی می شود.

وی تاکید کرد: موضوع کشاورزی پیمانی نیز در وزارت جهاد کشاورزی به طور جدی در حال بررسی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید