رصد و جمع آوری لوازم یدکی قاچاق و تقلبی در استان مرکزی آغاز شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی جودکی، سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی بیان کرد: با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و بر اساس دستور وزیر صمت و برنامه مدون سازمان صمت استان مرکزی برای ارتقای کیفیت خودرو. تولید و توزیع قطعات و رضایت شهروندان مجموعه قطعات یدکی قاچاق و تقلبی از امروز در استان مارکز به صورت آزمایشی آغاز می شود.

جودکی افزود: در این طرح که با کمک اتاق اصناف استان و اتحادیه های مرتبط در حال اجراست، واحدهای تهیه و توزیع لوازم یدکی قاچاق و تقلبی ضمن پیگرد قانونی مشمول تعزیرات حکومتی می شوند.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه شناسایی و جمع آوری قطعات تقلبی خودرو در دستور کار بازرسان این سازمان قرار می گیرد، تاکید کرد: ادارات فروش لوازم یدکی استان از این امر خودداری کنند. هر کالایی را بدون فاکتور خرید معتبر خریداری کنید. .

گفتنی است روز گذشته معاون امور صنایع دولتی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آغاز عملیات مبارزه با قاچاق خودرو، گفت: بالغ بر 30 درصد قطعات یدکی خودروهای موجود در بازار قاچاق و تقلبی است. این امر مشکلاتی را برای مصرف کنندگان ایجاد می کند.

برادران خاطرنشان کرد: بر اساس قانون مبارزه با کالای قاچاق برای اعضای تشکل ها عوارض گمرکی در نظر گرفته شده است که قطعات یدکی از اولویت های اول اجرای این طرح است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید