گسترش لوازم یدکی تقلبی و نارضایتی شهروندان در کهگیلویه و بویراحمد


ساعت: 13:42
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894713

شهروندان یاسوجی از فروش لوازم یدکی تقلبی در یاسوجی و سهل انگاری نظارت اداره کل تعزیرات در این زمینه گلایه کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، افزایش فروش لوازم یدکی بی کیفیت و تقلب در استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر خشم مصرف کنندگان، به معضلی جدی برای تعمیرکاران تبدیل شده است.

به نظر می رسد عدم نظارت سازمان استاندارد، فروش و تولید این قطعات را تحت تاثیر قرار داده و نظارت ناکارآمد، کهگیلویه و بویراحمد را به محل پرورش لوازم تقلبی و بی کیفیت خودرو تبدیل کرده است.

زیرا برخی از تعمیرگاه های شهر یاسوج اذعان دارند که بیش از 70 درصد بازار مرکز استان توسط لوازم تقلبی خودرو تسخیر شده است و مصرف کنندگان به دلیل نبود اطلاعات کافی و نیاز به تعمیر خودرو از این قطعات استفاده می کنند. و این باعث شده است که چند بار در سال باید تعمیر یا تعویض شود؟


89594984 787a 4d71 a58e 0ca570d85a73 خبر خاکستری

این کارگاه ها تاکید می کنند که اگر نظارت بر فروش لوازم یدکی از سوی مراجع نظارتی و سازمان استاندارد جدی گرفته شود، بدون شک فروشندگان سعی می کنند از واردات کالاهای تقلبی خودداری کنند.

مسئولان در مدت کوتاهی نظارت بر بازار شهر یاسوج را برای مبارزه با لوازم یدکی تقلبی افزایش دادند، اما به نظر می رسد بیش از مبارزه با کالاهای قاچاق و بی کیفیت، برای مقابله با آن برنامه ریزی شده است. تجارت قطعات یدکی و مکانیک بدون مجوز بازرگانی که این نظارت ها تاثیر چندانی بر بازار نداشت.

شهروندان مدعی بودند برخی از محصولات با برند تقلبی در بازار مرکز استان موجود است، اما زمانی که برای تعویض قطعات به تعمیرگاه ها مراجعه می کنند، از تقلبی بودن قطعات خبر می دهند و به نظر می رسد نظارت ها نتوانسته کمکی به این قطعه کند. شهروندان

خروج سازمان استاندارد و سکوت کهگیلویه و بویراحمد شاید تاثیر مثبتی بر آشفتگی بازار لوازم یدکی داشته باشد و به رفع نگرانی مصرف کنندگان کمک کند، اما این سازمان ها تا کی می توانند سکوت کنند و حساسیت نسبت به فعالیت های این صنف. ادامه


9843fb8d b5d7 4de5 8b93 ed0da258490d خبر خاکستری

کیفیت و اصالت قطعه علاوه بر تاثیری که بر عملکرد خودرو می گذارد، می تواند ایمنی سرنشینان را نیز تضمین کند، بنابراین انتخاب قطعه اصلی یکی از مهمترین اولویت های مشتریان در قطعه یدکی بازار قطعات

متاسفانه قطعات تقلبی و بی کیفیت در بسته بندی قطعات اصلی و با آرم های معروف به فروش می رسند که تشخیص قطعات اصلی از درجه دو را بسیار مشکل می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید