مواد غذایی و لوازم یدکی در خط مقدم قاچاق

ساعت: 16:11
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1786147

بر اساس اعلام سازمان حمایت، در هفت ماهه امسال بیشترین قاچاق مربوط به مواد غذایی، لوازم یدکی و لاستیک، کالاهای موضوع تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق انسان، رایانه و قطعات آن و خانوار بوده است. لوازم خانگی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده، علیرضا رستمی، مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه 300 هزار و 451 بازرسی برای تحویل، نگهداری و فروش کالاهای قاچاق در کشور انجام شده است. ساخته شده است.

وی افزود: در نتیجه این بازرسی ها 5 هزار و 138 پرونده قاچاق به ارزش بیش از 16 هزار میلیارد ریال در این مدت باز شد.

مدیرکل بازرسی مبارزه با قاچاق کالاهای سرمایه ای سازمان دفاع خاطرنشان کرد: کلیه پرونده های متخلفان پس از بررسی بیشتر جهت تعیین تکلیف در اختیار تعزیرات حکومتی منطقه قرار گرفت. کمک مسئولان در مبارزه با قاچاق است.

به گفته رستمی، بیشترین کالای قاچاق کشف شده در هفت ماهه امسال شامل مواد غذایی و مواد غذایی، لوازم یدکی و لاستیک، کالاهای موضوع بند 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق انسان، رایانه و قطعات آن، و همچنین لوازم خانگی.

وی با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه های مسئول مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر اساس قانون باید همکاری مناسبی با یکدیگر داشته باشند تا به نتیجه برسند، خاطرنشان کرد: کنترل و نظارت بر واردات و صادرات کالا با هوشیاری بیشتر علاوه بر تشدید کنترل ها، مستمر و مستمر است. هدفمند، می تواند راه را برای فعالیت های مطلوب تر تولیدکنندگان و تجار فراهم کند.

مدیرکل بازرسی مبارزه با قاچاق کالاهای سرمایه ای سازمان دفاع در ادامه با بیان اینکه تلاش جدی برای رسیدگی به موقع به شکایات ثبت شده در حال انجام است، تصریح کرد: در هفت ماهه امسال 121 هزار و 870 گزارش و شکایت مردمی از جمله .h. حقوق واقعی یا متخلف واحدهای صنفی و غیر صنفی بر اساس نوع تماس حضوری، تلفنی، کتبی و سامانه 124 ستاد خبری سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها اخذ و مورد بررسی قرار گرفت.

رستمی با اشاره به کاهش 8 درصدی شکایات ثبت شده در 7 ماهه امسال نسبت به سال گذشته، یادآور شد: تخلفات اقتصادی در سراسر کشور وجود دارد و در این زمینه کارشناسان و بازرسان ضمن دریافت سریع شکایات و پیگیری آن، نتایج اقدامات انجام شده را در اسرع وقت در سامانه وارد کنید. همچنین شهروندان با دریافت کد رهگیری می توانند در اسرع وقت از نتیجه شکایت خود مطلع شوند.

انتهای پیام/
منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید