رضا درویش: اگر استقلال نباشد پرسپولیس انگیزه ندارد

رضا درویش: اگر استقلال نباشد پرسپولیس انگیزه ندارد

رضا درویش درباره قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیست و دوم گفت: در ابتدای فصل به دنبال جذب بازیکن در پست هایی بودیم که آسیب پذیر بودیم و می خواستیم تیم را برای قهرمانی ببندیم. با تعاملی که بین ما و کادرفنی صورت گرفت، در پست هایی که نیاز به تقویت داشت، بازیکن جذب کردیم. جذب بازیکنان خوب و باکلاس یک بخش است، اما به دست آوردن بازیکنان مورد نیاز نیز نکته مهمی است. در کل کل باشگاه زحمت کشیدند و به صورت زنجیره ای کار کردند تا بتوانیم شرایط قهرمانی را فراهم کنیم. فکر نمی کنم پرسپولیس در 30 سال گذشته به این همه مشکل دست و پنجه نرم کرده باشد. من در تاریخ پرسپولیس چنین مشکلی سراغ ندارم.

ما با بازیکنان صادق بودیم و گفتیم که پول نداریم

وی افزود: برای پرداخت مالیات از سال 1375 تا 1397 درخواست تسویه حساب کردیم. در این سال ها مدیران زیادی وجود داشته اند اما چرا این مشکل را پیگیری نکردند؟ در سال 75 مردی 50 میلیون تومان به باشگاه پرداخت و حالا یک میلیارد و 300 میلیون تومان علیه او حکم دارد. فرد دیگری در سال 1383 80 میلیون تومان پرداخت کرده و اکنون 1.6 میلیارد تومان قضاوت دریافت کرده است. هر تیمی که یکی از این مشکلات را داشت نمی توانست ادامه دهد. ما چندین پرونده در مورد بازیکنان خارجی داشته ایم که در یک مورد پرونده رادوسوویچ بسته شد. در این شرایط سعی کردیم تا حد امکان تعهدات کاذب نداشته باشیم و با بازیکنان صادق باشیم. گاهی به بازیکنان می گفتیم پول نداریم و از آقای گل محمدی و پیروانش می خواستیم با بازیکنان صحبت کنند. وقتی مشکلات مجوزهای حرفه ای پیش آمد، دیدیم که پرداخت بدهی ها باید در اولویت باشد نه پرداخت به بازیکنان. حضور باشگاه در آسیا مهم بود. البته خدا به ما کمک کرد و ما از ائمه عطار کمک گرفتیم. برو ببین با چه تیم‌های دیگری کار کرده‌اند و به کجا متصل شده‌اند. ما ثابت کردیم که باید پایبند به حضرت حق باشیم.

خاطره جالب درویش از پروین

مدیرعامل پرسپولیس در ادامه درباره صحبت های استقلالی ها و ریکاردو ساپینتو که گفته بودند پرسپولیس لیاقت قهرمانی را ندارد، آقای پروین 35 سال پیش به من گفت که بازنده یک هفته اجازه دارد فحاشی کند و تو نه. هیچی بهش نگو این بندگان خدا پول خرج کردند و خواستند قهرمان شوند اما نشدند و حالا باید چیزی بگویند. در یک برنامه تلویزیونی از یک کارشناس خواستم ببینم کدام تیم بیشتر به داور باخت. چرا زمانی که بالای جدول بودید صحبت نکردید؟ اشتباهات داوری در مورد تیم ما پنج هفته متوالی بود، می گفتیم اشتباهات داوری جزو فوتبال است. در دیدار مقابل هواداران، بازیکن ما 27 ثانیه قبل از گلزنی هوادار خطا کرد، اما داور خطا اعلام نکرد. بازی های زیادی مقابل تیم ما قضاوت شد.

بدون استقلال انگیزه نداریم

وی در ادامه تایید کرد: بعد از پرسپولیس تیم همشهری ما استقلال است و همیشه از این تیم حمایت می کنیم. استقلال باید باشد چون در غیر این صورت انگیزه ای برای بازی نداریم و مدیران هم دوستان ما هستند. با این حال آنها چیزهایی می گویند که درست نیست. اگر همان روز اول جلوی این بی احترامی و تجاوز را می گرفتند، به اینجا نمی رسید. آنها باید برای فصل آینده کاری انجام دهند. این خودفروشی است که به یک مربی خارجی بگوییم فلانی برای کسب نتیجه با کسی می جنگد. حتی اگر ببازم، نباید قداست کشورم را زیر سوال ببرم. من نباید کشور و ورزشم را زیر سوال ببرم.

ما همه جا بازی می کنیم، اما هواداران ما باید آنجا باشند

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره دیدار تیمش مقابل هواداران در مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران گفت: با تمام توان بازی می کنیم و در هر ورزشگاهی به میدان می رویم اما هواداران ما هم باید حضور داشته باشند. ما از تصمیم سازمان لیگ تبعیت می کنیم اما حق بینندگان ما نباید ضایع شود.

من باهوش نبودم!

درویش در پایان درباره آینده همکاری خود با پرسپولیس گفت: بعد از مسابقات حذفی برای جام حذفی اگر سرمربی جدیدی بیاید در چشمان من خواهد بود. خدا کند که فردی توانمندتر بیاید، چون من کار بلد نبودم.

دیدگاهتان را بنویسید